Gå til innhold
Hundesonen.no

Dårlig med svar?

Cezaree

Recommended Posts

Er det fler enn meg (og ei venninne her inne) som synes folk her inne er litt dårlig til og svare, eller er det bare vi som lager utrolig uintresante tråder? Er ikke noe frekt ment i dette, bare lurer på om det er fler som synes det samme som oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler enn meg (og ei venninne her inne) som synes folk her inne er litt dårlig til og svare, eller er det bare vi som lager utrolig uintresante tråder? Er ikke noe frekt ment i dette, bare lurer på om det er fler som synes det samme som oss?

Ining da! :icon_redface:

Syntes folk er litt dårlige til å svare her ja.. Det er jo fellesferie, så kan jo hende det er derfor..

Men, må si at FH er myyye bedre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ining da! :icon_redface:

Syntes folk er litt dårlige til å svare her ja.. Det er jo fellesferie, så kan jo hende det er derfor..

Men, må si at FH er myyye bedre.. :)

Hva er FH?

Jeg tror uansett at fellesferien har mye å si. Jeg har selv vært borte noen dager, og har nettopp bladd meg gjennom 5 sider med nye innlegg i Hundesonen... Sier seg selv at jeg ikke har ork til å svare på alt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan svare, jeg. :icon_redface: Deet er nok ganske stille her om sommeren. Husker en tråd om dette i fjor sommer, forresten.... Ellers så er det jo ofte sånn at hvis du slenger ut en tråd om: "Hva spiste du til frokost", eller sånt så blir tråden stygglang og hvis du prøver deg på en seriøs tråd skjer det fint lite. :)

Innimellom hender det at folk engasjerer seg i en seriøs tråd også, men svært ofte tar tråden sine egne vendinger og så får du egentlig ikke svar på det du lurte på, likevel. :D

Men ellers så svarer vel folk på det de vil, så det kan være lurt å tenke litt på hvordan man formulerer seg, slik at det fenger flest mulig, kanskje. Hvis det er noe poeng å få så mange svar, da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det kommer mange svar jeg :D kanskje ikke akuratt nå i felles ferien, men noen tråder hopper jeg bare over, slike som virker litt uintresasange(sikkert skrevet feil...) :D Får bare gjøre overskriften veldig spennende :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å svare, men jeg kan jo ikke svare i sånne supersaklige og seriøse diskusjoner når jeg ikke har peiling.. Kanskje jeg egentlig ikke har noe å gjøre her da, men men. XD

Men jeg bare svarer i slike tråder som jeg kan svare * så søt!* *der kjøpte jeg det og det* osv :D

Vil liksom ikke slenge meg i slike skikkelig "proffe" (ikke misforstå) tråder som jeg ikke kan noen ting om :D

Ikke ment til deg altså, bare siden du nevnte noe av det samme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det folk spør om hjelp fra folk som kan litt om "faget" bedre enn seg selv, så "forventer" de jo svar.. (ikke missforstå med ordet forventer)

Selv prøver jeg å svare på det jeg kan, og det jeg ikke kan noe om ligger jeg litt unna :)

Men hvis det er folk her inne som ikke vil svare på ting som ligger på fks Alt Mulig fordi det ikke har noe med hund å gjøre burde de skifte innstilling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg bare svarer i slike tråder som jeg kan svare * så søt!* *der kjøpte jeg det og det* osv :D

Vil liksom ikke slenge meg i slike skikkelig "proffe" (ikke misforstå) tråder som jeg ikke kan noen ting om :)

Ikke ment til deg altså, bare siden du nevnte noe av det samme :D

Det er jo litt synd at det skal være slik at man ikke tør å svare, fordi man ikke tror at man er "flink" nok. Det er sikkert mange av dere som sitter på masse kunnskap som andre kunne ha nytte av, bare dere hev dere litt frampå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskap kan være så mangt. Noen har tretti års erfaring med hund, noen har lest flere hyllemeter med hundebøker, noen er flinke til å observere hunden sin, noen snakker daglig om hund med venner og kjente. Noen er veldig opptatt av enkelte sider ved hundehold men vet lite om andre. Dessuten kan et spørsmål også være med på å klargjøre: "Har hunden din dette problemet i alle situasjoner?"

Et forum er noe midt imellom et ekspertpanel og en skravlende vennegjeng, det er vel det som gjør at vi trives her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er HELT enig i at alle bør få muligheten til å kaste seg utpå i enhver debatt.... men helt ærlig.... har vi virkelig et åpent miljø for det her?

Men en gang noen kommer med mindre gjennomtenkte og mindre reflekterte innlegg så blir det lynsjestemning.

Så jeg forstår veldig godt de yngre som har skrevet her at de føler seg mest komfortable med å skrive i de "sikre" trådene der "rett svar" er såå søt, få se flere bilder.

Likevel må jeg jo og si det at man lærer utrolig mye kun ved å være tilskuer til de seriøse debattene, og etterhvert kanskje flere tørr å hive seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns man bare skal kaste seg i det jeg. Jeg kan ikke så mye men jeg har da presset meg inn i mange rare diskusjoner på den korte tiden jeg har vært her :)men av og til må jeg si det kan virke som man ikke har noe særlig man skal ha sagt når man "bare" har en selskapshund for eksempel, eller "bare" er 16 år, eller "bare" har hatt 2 hunder f.eks... Og noen har en viss tendens til å skrive på sin helt spesielle måte og utdøver en hel masse hersketeknikker mens de diskuterer.. Selv om man kan mye, er det ikke ensbetydende med at man MÅ ordlegge seg på en måte som høres helt... Tja, litt tvilsom ut kanskje.

Men det hever man seg lett over hvis man bare vil :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men av og til må jeg si det kan virke som man ikke har noe særlig man skal ha sagt når man "bare" har en selskapshund for eksempel, eller "bare" er 16 år, eller "bare" har hatt 2 hunder f.eks... Og noen har en viss tendens til å skrive på sin helt spesielle måte og utdøver en hel masse hersketeknikker mens de diskuterer.. Selv om man kan mye, er det ikke ensbetydende med at man MÅ ordlegge seg på en måte som høres helt... Tja, litt tvilsom ut kanskje.

Med fare for å "utøve en hel masse hersketeknikk", så er det faktisk ett fett hvor gammel en person er, eller hvor mange hunder vedkommende har hatt fra før, så lenge innleggene har innhold med hold i..

Jeg svarer i tråder jeg føler jeg har noe jeg skulle sagt i, enkelt og greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å "utøve en hel masse hersketeknikk", så er det faktisk ett fett hvor gammel en person er, eller hvor mange hunder vedkommende har hatt fra før, så lenge innleggene har innhold med hold i..

Jeg svarer i tråder jeg føler jeg har noe jeg skulle sagt i, enkelt og greit..

Var ikke deg innlegget mitt var myntet på altså, og jeg kan ikke minnes å ha sett deg bruke noen heslige hersketeknikker i noen debatter. Men sonen har sine tanter på det området altså, og de går igjen og igjen... Før ble jeg en smule frustrert, men nå må jeg bare himle med øya. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...