Gå til innhold
Hundesonen.no

Dårlig med svar?


Cezaree

Recommended Posts

Er det fler enn meg (og ei venninne her inne) som synes folk her inne er litt dårlig til og svare, eller er det bare vi som lager utrolig uintresante tråder? Er ikke noe frekt ment i dette, bare lurer på om det er fler som synes det samme som oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler enn meg (og ei venninne her inne) som synes folk her inne er litt dårlig til og svare, eller er det bare vi som lager utrolig uintresante tråder? Er ikke noe frekt ment i dette, bare lurer på om det er fler som synes det samme som oss?

Ining da! :icon_redface:

Syntes folk er litt dårlige til å svare her ja.. Det er jo fellesferie, så kan jo hende det er derfor..

Men, må si at FH er myyye bedre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ining da! :icon_redface:

Syntes folk er litt dårlige til å svare her ja.. Det er jo fellesferie, så kan jo hende det er derfor..

Men, må si at FH er myyye bedre.. :)

Hva er FH?

Jeg tror uansett at fellesferien har mye å si. Jeg har selv vært borte noen dager, og har nettopp bladd meg gjennom 5 sider med nye innlegg i Hundesonen... Sier seg selv at jeg ikke har ork til å svare på alt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan svare, jeg. :icon_redface: Deet er nok ganske stille her om sommeren. Husker en tråd om dette i fjor sommer, forresten.... Ellers så er det jo ofte sånn at hvis du slenger ut en tråd om: "Hva spiste du til frokost", eller sånt så blir tråden stygglang og hvis du prøver deg på en seriøs tråd skjer det fint lite. :)

Innimellom hender det at folk engasjerer seg i en seriøs tråd også, men svært ofte tar tråden sine egne vendinger og så får du egentlig ikke svar på det du lurte på, likevel. :D

Men ellers så svarer vel folk på det de vil, så det kan være lurt å tenke litt på hvordan man formulerer seg, slik at det fenger flest mulig, kanskje. Hvis det er noe poeng å få så mange svar, da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det kommer mange svar jeg :D kanskje ikke akuratt nå i felles ferien, men noen tråder hopper jeg bare over, slike som virker litt uintresasange(sikkert skrevet feil...) :D Får bare gjøre overskriften veldig spennende :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å svare, men jeg kan jo ikke svare i sånne supersaklige og seriøse diskusjoner når jeg ikke har peiling.. Kanskje jeg egentlig ikke har noe å gjøre her da, men men. XD

Men jeg bare svarer i slike tråder som jeg kan svare * så søt!* *der kjøpte jeg det og det* osv :D

Vil liksom ikke slenge meg i slike skikkelig "proffe" (ikke misforstå) tråder som jeg ikke kan noen ting om :D

Ikke ment til deg altså, bare siden du nevnte noe av det samme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det folk spør om hjelp fra folk som kan litt om "faget" bedre enn seg selv, så "forventer" de jo svar.. (ikke missforstå med ordet forventer)

Selv prøver jeg å svare på det jeg kan, og det jeg ikke kan noe om ligger jeg litt unna :)

Men hvis det er folk her inne som ikke vil svare på ting som ligger på fks Alt Mulig fordi det ikke har noe med hund å gjøre burde de skifte innstilling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg bare svarer i slike tråder som jeg kan svare * så søt!* *der kjøpte jeg det og det* osv :D

Vil liksom ikke slenge meg i slike skikkelig "proffe" (ikke misforstå) tråder som jeg ikke kan noen ting om :)

Ikke ment til deg altså, bare siden du nevnte noe av det samme :D

Det er jo litt synd at det skal være slik at man ikke tør å svare, fordi man ikke tror at man er "flink" nok. Det er sikkert mange av dere som sitter på masse kunnskap som andre kunne ha nytte av, bare dere hev dere litt frampå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskap kan være så mangt. Noen har tretti års erfaring med hund, noen har lest flere hyllemeter med hundebøker, noen er flinke til å observere hunden sin, noen snakker daglig om hund med venner og kjente. Noen er veldig opptatt av enkelte sider ved hundehold men vet lite om andre. Dessuten kan et spørsmål også være med på å klargjøre: "Har hunden din dette problemet i alle situasjoner?"

Et forum er noe midt imellom et ekspertpanel og en skravlende vennegjeng, det er vel det som gjør at vi trives her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er HELT enig i at alle bør få muligheten til å kaste seg utpå i enhver debatt.... men helt ærlig.... har vi virkelig et åpent miljø for det her?

Men en gang noen kommer med mindre gjennomtenkte og mindre reflekterte innlegg så blir det lynsjestemning.

Så jeg forstår veldig godt de yngre som har skrevet her at de føler seg mest komfortable med å skrive i de "sikre" trådene der "rett svar" er såå søt, få se flere bilder.

Likevel må jeg jo og si det at man lærer utrolig mye kun ved å være tilskuer til de seriøse debattene, og etterhvert kanskje flere tørr å hive seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns man bare skal kaste seg i det jeg. Jeg kan ikke så mye men jeg har da presset meg inn i mange rare diskusjoner på den korte tiden jeg har vært her :)men av og til må jeg si det kan virke som man ikke har noe særlig man skal ha sagt når man "bare" har en selskapshund for eksempel, eller "bare" er 16 år, eller "bare" har hatt 2 hunder f.eks... Og noen har en viss tendens til å skrive på sin helt spesielle måte og utdøver en hel masse hersketeknikker mens de diskuterer.. Selv om man kan mye, er det ikke ensbetydende med at man MÅ ordlegge seg på en måte som høres helt... Tja, litt tvilsom ut kanskje.

Men det hever man seg lett over hvis man bare vil :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men av og til må jeg si det kan virke som man ikke har noe særlig man skal ha sagt når man "bare" har en selskapshund for eksempel, eller "bare" er 16 år, eller "bare" har hatt 2 hunder f.eks... Og noen har en viss tendens til å skrive på sin helt spesielle måte og utdøver en hel masse hersketeknikker mens de diskuterer.. Selv om man kan mye, er det ikke ensbetydende med at man MÅ ordlegge seg på en måte som høres helt... Tja, litt tvilsom ut kanskje.

Med fare for å "utøve en hel masse hersketeknikk", så er det faktisk ett fett hvor gammel en person er, eller hvor mange hunder vedkommende har hatt fra før, så lenge innleggene har innhold med hold i..

Jeg svarer i tråder jeg føler jeg har noe jeg skulle sagt i, enkelt og greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å "utøve en hel masse hersketeknikk", så er det faktisk ett fett hvor gammel en person er, eller hvor mange hunder vedkommende har hatt fra før, så lenge innleggene har innhold med hold i..

Jeg svarer i tråder jeg føler jeg har noe jeg skulle sagt i, enkelt og greit..

Var ikke deg innlegget mitt var myntet på altså, og jeg kan ikke minnes å ha sett deg bruke noen heslige hersketeknikker i noen debatter. Men sonen har sine tanter på det området altså, og de går igjen og igjen... Før ble jeg en smule frustrert, men nå må jeg bare himle med øya. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...