Gå til innhold
Hundesonen.no

Det nye utseendet på forumet...


Recommended Posts

Jeg kupper tråden til BcRex - (har spurt om lov da)

Men tilbakemeldinger på utseendet.

Og ny forumdel kan legges her.

Og evt, mer som kommer :whistle:

Mvh

Espen

Opprinnelig tråd

Jeg tenkte at tilbakemeldinger på forumets nye utseendet kan ligge her :D

Og jeg er veldig fornøyd foreløpig. Men en ting jeg kunne tenke meg er at på "hovesiden" der man får alle forumene nedover, å kan man velge å klikke vekk ikke sant. Skjønner hittill? For jeg har jo bare infosonen, hundesonen og Off topic delen, og nå ble det veldig de langt mellomrom mellom de andre som er klikket bort. Kunne dere endret det til sånn det var? At de er helt inntil hverandre igjen? Dette er bare pirk-pirk, men syns det blir veldig langt mellom forumene jeg titter på nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alt vi skrev i formiddag forsvant, lurte jeg på om det gjelder PMer også? Det er ikke noe problem å skrive en ny, men hvis hun fikk den (jeg husker jo ikke om jeg sendte den etter klokka 12 heller, da :whistle: ) er jo det litt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å si at jeg likte det gamle designet mye bedre? :whistle:

Jeg blir sikkert vant til dette også, men foreløpig brummer jeg litt i skjegget over at det andre er borte. Det er godt mulig det bare er jeg som er sær altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synte dette var veldig bra!

Litt uvant å måtte lese innleggene som på en måte går over hele skjermen (bredere enn før), men man blir vel vant med det også når man har vært her noen dager.

Dere skal ha skryt over at dere hele tiden gjør ting for å gjøre forumet bedre, kan tenke meg at der er mye jobb :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt uvant at det er bredere, men i lengden er jo det bare positivt :whistle:

Som Paul sier så gjør det at vi kan sette inn flere ting forskjellige steder, og det blir lettere og bygge ut forumet med flere funksjoner. Men det har nok mye med vane og gjøre, de fleste forum har jo en horisontal meny som vi har nå. De fleste var jo misfornøyd når vi gikk over til det gamle. Dette er jo tilbake til sånn det var før her. Bare litt penere løsning på det da vi har mange knapper.

Men bra folk er fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere må fikse litt på linkesiden! På hundelinkene i alle fall (har ikke sjekket de andre), detter linkene ut på høyre side. Vanskelig å forklare, men dere skjønner det når dere ser det, regner jeg med.

Ellers fint! Litt uvant, men absolutt noe man kan venne seg til. Selv om jeg ikke helt har fått med meg de morsomme tingene Espen sier at man kan gjøre med den nye versjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er lov... alltid en tilvenningsak når noe endres. Vi gjør dette for å forbedre tjenestene våre fremover. Med større bredde på forumet kan vi etterhvert bla.a. tillate litt større bilder osv... Ellers så har vi prøvd å gjøre navigeringen mer intuitiv og lettere å skjønne.

Dette høres veldig flott ut :whistle: Å få bredere bilder.

Og jeg liker bredden på forumet, så kanskje derfor jeg brukte betaversjonen når jeg først fant den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser helt klart fordelene med bredere forum med tanke på bilder og slikt, og som dere sier er bredden antakeligvis en vanesak.

Jeg mener på ingen måte å være negativ, og blir nok vant til det etter hvert. På den annen side synes jeg det var mer lettvint med det gamle designet for mitt bruk, men igjen; det er nok jeg som er fryktelig sær :whistle:

Ellers vil jeg gjerne nevne at dere gjør en super jobb med forumet, jeg har aldri vært borti noen som har jobbet så mye for å få et velfungerende forum som dekker de aller, aller flestes ønsker. Ørten gullstjerner og :D til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link er fikset wesminster :D

Tror det blir bra når man blir vant til det, det gamle forumet var ganske enestående - da de fleste har horisontal meny som nå :whistle:

Det er jo kult å skille seg ut da :D

Jeg skal slutte å sutre, jeg blir vant til det. Og igjen; flinke er dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det nye utsenet er helt ok jeg, men veldig uvandt ja... Det eneste jeg må si som er negativt er at det ikke står om man er loget inn eller ikke lengre, ganske forvirrende og irreterende når flere i familien bruker dyresonen og at vi skriver inlegg på hverandres navn og ikke vårt eget. Ellers er utsenet fint det! :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte forresten at trådene om webutvikling, grafikk osv ble listet opp under nye innlegg i off topic. Praktisk med det nye underforumet Data og IT selvfølgelig, men jeg bruker ofte bare nye innlegg-funksjonen når jeg er innom. Derfor går jeg lett glipp av hjemmeside-/datatråder, fordi jeg glemmer å sjekke det nye underforumet.

Noen mulighet til at dere kan få inkludert dette forumet under nye innlegg? Om ikke får jeg bare venne meg til å trykke litt mer rundt for å holde meg oppdatert :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg sitter nå ser det ut til at forumet er litt smaler igjen så nå synes jeg alt er perfekt ihvertfall! Mye mer oversiktlig meny og lettere og navigere. Dette synes jeg er noe av det bedre dere har gjort hittil! :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...