Gå til innhold
Hundesonen.no

Min Groenendael - Diesel!


MariaN

Recommended Posts

Jeg har kontaket Schæferhundklubben nå. Og håper på å få meldt på bikkja FA. De skal ha det i høst.

Om han kommer til å bestå med glans, tviler jeg sterkt på :yes: Men en vet aldri, kanskje han gjør det bra, eller "godt nok". Derfor er jeg veldig nysgjerrig :lol:

Min store sorte er uansett ikke noe avlsmateriale, selv om han er verdens vakreste :ahappy:

Jeg gjør det mest for min egen del og bikkjas. Vi blir en erfaring rikere, begge to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Vi har vært på landet til bestemor siden søndag. Og han har kosa seg såååå mye! Visst jeg skal beskrive med ett ord, hva han har gjort de siste dagene så blir det; LØPT ! Full fres fra morgen til kveld. Han har strekt skikkelig på beina, og fått brukt nesen sin masse. Lekt søk, samt rådyrjakt :P Vi var i skogen, og der var det mange lukter. Den ene førte han til et kadavar. Usj..

Nå har jeg en stk klar hund. Ligger rett ut på gulvet. Skal ikke gå så lang tid, før vi drar på landet igjen :P

Det er så herlig å ha en klar, men lykkelig hund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Diesel er nydelig da! :) Kjempefin gutt! :P Har litt lyst på den rasen også.. Klarer liksom ikke bestemme meg helt.. Er litt redd for at det blir litt for mye hund.. Selv om jeg hadde taklet det altså.. :P Hvordan er han i forhold til hunder fra brukslinjer? Kunne tenkt meg en fra familielinjer isåfall.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund fra før, og evt hvilken rase?

Jeg synes det er mye hund, ja. Det kommer helt an på egentlig.. Hvilken hund du er vandt til fra før, og hvilke krav du stiller. Min er ikke fra noen heftige brukslinjer, heldigvis.

Jeg kunne heelt sikkert ha valgt meg en rase som ikke har så mye energi, men når man faller for en rase, så er det vanskelig å velge en annen :P

Jeg vil ikke si det er en typisk by-hund som trives med å traske rundt i gatene. Du har andre hunder til den slags bruk, mener nå jeg :P Bor selv i en liten by, men vi er mye i skog og mark hvor han får være løs.

Ingenting er så fint å se en hund løper lykkelig i skogen med hundevenner :P

Det som er så bra med Diesel, er at han har en av- og påknapp! Det er det ikke mange hunder som har...

Han stresser noe til fremmede( =plasser vi ikke er ofte på besøk til), men han er en gud å ha i hus her hjemme.

Sett bort i fra at Diesel ikke er så veldig fan av "skumle" menn, så er han en super hund. Elsker alt og alle.

Tviler på at han vil bestå noen mentaltest, men jeg er glad i gullet mitt lell jeg ;)

Er du på utkikk etter en slik rase, så gjør grundige undersøkelser. Det er mange flinke belgermennesker her inne, og de kan heelt sikkert anbefale deg en oppdretter dersom du vil ha en slik rase :P

Nå er jeg ikke den rette personen til å spørre, da det som sagt er mange andre flinke her inne, men spør gjerne om det er noe du vil vite :P

Jeg skal ha enda en hund når vi flytter om ett år eller to. Jeg titter på flere hunder, blant annet Sheltie og Saluki -bare for å vise hvilke totalt forskjellige hunder jeg har lyst på. Men det har seg slik at jeg alltid ender tilbake på Groenendael evt Tervueren. Once you go black, you never go back. Er det visst noe som heter :P

146399-5-1241384624825-n400.jpg

146399-5-1241384933883-n400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hund fra før nei.. Så mange mener nok at "oi, nei da kan hun ikke hanskes med en slik rase nei.."

Men jeg har omgått hunder fra jeg var liten.. Alt jeg tenkte på var hunder. Gikk alltid tur med forskjellige hunder jeg kunne finne i nabolaget.. :) Var blant annet en terv jeg hadde god kontakt med. Nydelig kar.. Lydig som fy og skikkelig kosete.. Har flere venner som også har terv/groendal..

Og jeg vet det kan være mye hund i en slik rase.. Så derfor gransker jeg litt overalt.. Er jo litt redd for å ende opp med en meget stressa kar/tispe som må avlives til slutt.. Og det vil jeg jo ikke ende opp med. Har jo lyst på en Siberian også.. Men har veldig lyst på en rase jeg kan ha løs også. Er herlig å se hunder løpe alt de kan :)

Så skulle jeg ende opp med en slik rase så skulle det ikke vært fra brukslinjer... Men hadde vel blitt lydighet, spor og diverse på hobbybasis.. :wub: Og her omkring så har vi myyye turterreng som mer enn gjerne kunne blitt brukt.. :)

Men vi får se.. Jeg kommer nok til å henvise meg til folk her ja hvis det skulle bli en belger.. ;)

En herlig rase ihvertfall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt en langhårsbelger fram for en husky :D

Flere bilder i bloggen min!

De ble for store til å legge ut her.

Her har klumpen stilt seg opp. Hva mener dere belgermennesker om han?

Sånn utstillingsmessig, og se litt bort i fra at han er for stor.. og lang... :D

Kommer han til å få krage ? Jeg synes han har så lite pels der. Over to år gammel nå. Kanskje det blir til vinteren.

146399-1-1242243912424.jpg

:D Jeg elsker hunden min! :)

n750515373_6728986_4041632.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott hund! og fine bilder! :rolleyes2: Har lagt merke til at på alle bildene har han tungen ute. hihi. Er han så hele tiden eller?

Jaaa :whistle:

Jeg tar bilder når vi er på tur, og da er det jo naturlig at han løper rundt og herjer. Med andre ord; tungen henger alltid ut!

Jeg må si "hysj??" eller noe, for å få han til å konsentrere seg og ha igjen munnen.

Måtte tørke slagg før jeg tok bildet på brygga :banana:

Takk for det, Victoria.

Jeg liker avataren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Mai ja.. Det er såpass lenge siden jeg har postet bilde her :)

17554_437151705373_750515373_10742730_3190043_n.jpg

17554_437151665373_750515373_10742728_5976218_n.jpg

"hvor lenge må jeg ligge sånn å posere??

146399-11-1263740384990.jpg

146399-11-1263740411316.jpg

Bærer på et hjerte(dette er fra i sensommer) :)

11133_321679355373_750515373_9478578_1174072_n.jpg

Haien :P

146399-8-1264262413020.jpg

Og en liten snutt på youtube. Han trippet så søtt her. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja han kan dette med å gliiise :aww:

En stk stolt matmor våknet opp til telefoner fra mamma og tante i dag.

Diesel er på forsiden av vg.no :)

Han er en av mange kandidater til norges peneste hund, og de har brukt han som et eksempelbilde. Dette ligger nesten helt øverst på vg.no

dieselvg.png

Han ligger også her, sånn ca midt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...