Gå til innhold
Hundesonen.no

Min Groenendael - Diesel!


MariaN

Recommended Posts

hehe ja de er søte de potene..

Jeg legger ikke merke til de lenger.. skulle ønske jeg traff på en lik!

Skal se om jeg får slengt inn noen bilder :)

Masse bilder på hjemmesiden, valpebilder og noen i nyere tid : http://mariadiesel.piczo.com

dsc01552wv0.jpgdsc1998fz0.jpg

Hundegalskap i sofaen. hehe. tre chi, en yorkie og mitt store beist!

dsc01509pr8.jpg

dsc2049il8.jpg

dsc01130up6.jpg

dsc01109fq4.jpg

dsc2076jg9.jpg

En som nyter høstsola :)

dsc2080ep0.jpgdsc2108hs3.jpg

-----------------------------------------------------------------------------

Dere som har lang erfaring med rasen, hva kan dere si om Diesel?

Sånn utstillingsmessig tenker jeg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar
Hun har fra kullet før din Diesel. Han er nettopp fylt ett år.

http://www.kahroma.com/falco_aaron.htm

husker ikke hvor gammel han var her, tok vel bildet i sommer en gang....

Han er diger nå da... hehe... han er vel ca. 70 cm... Og han har forresten også de hvite potene :)

Lekker! Stor gutt..

Diesel nærmer seg det med stormskritt han og. 8 mnd: 65 cm og 29 kg.

Hvite poter ruler :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Belgerpia
Lekker! Stor gutt..

Diesel nærmer seg det med stormskritt han og. 8 mnd: 65 cm og 29 kg.

Hvite poter ruler :Laugh:

65 cm er jo ikke såååå stort da, men 29 kilo høres vanvittig mye ut, han har jo ikke akkurat noen ubergross beinstamme heller liksom.

Har jo selv hatt hannhund på den størrelsen med - tja, jeg vil si samme beinstamme - og han veide 25 kilo når han var i kondisjon (da var han ikke tynn).

Belgere vokser i høyden til de er en 8-9 måneder, sånn at han blir nok neppe noe særlig større - og om du har tenkt å stille ut så bør du jo heller ikke håpe på det - alt over 66 cm er faktisk en diskvalifiserende feil, så om han skal gjøre det bra da så skal resten av hunden være så bra at de overser størrelsen.

Diesel er forresten en søt kar som ser ut som han har en fantastisk morsom personlighet (ref tannbilder *ler*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin hund! Jeg begynner å få mer og mer sansen for "svartinger", etter å ha sett alle de flotte her inne ;)

Åhh, diesel er bare kjempeskjønn! goendalen er så nydelige hunder og han var intet unntak! megaskjønn som valp og elegant som litt voksen! ;)

Er veldig enig her, før likte jeg bedre Terven og mallen,(har aldri sett leaken live så skal ikke si noe om den) syntes gronnisen var så svart ;) Men etter å ha sett noen utrolig flotte eksemplarer, og ikke minst bildene av alle de nydelige her inne, har jeg forandret mening..... Groenendaelen er nydelig! ;) Og det samme er Diesen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65 cm er jo ikke såååå stort da, men 29 kilo høres vanvittig mye ut, han har jo ikke akkurat noen ubergross beinstamme heller liksom.

Har jo selv hatt hannhund på den størrelsen med - tja, jeg vil si samme beinstamme - og han veide 25 kilo når han var i kondisjon (da var han ikke tynn).

Belgere vokser i høyden til de er en 8-9 måneder, sånn at han blir nok neppe noe særlig større - og om du har tenkt å stille ut så bør du jo heller ikke håpe på det - alt over 66 cm er faktisk en diskvalifiserende feil, så om han skal gjøre det bra da så skal resten av hunden være så bra at de overser størrelsen.

Diesel er forresten en søt kar som ser ut som han har en fantastisk morsom personlighet (ref tannbilder *ler*)

Nei jeg vet ikke, det er kanskje ikke så stort. Han er ni mnd, og vokser ikke så mye mere som du skriver! Men har jo ikke fått pelsen enda. han er 30 kg, Kanskje jeg bør gi han mindre mat?? hehe.

Han er en sjarmør uten like! Tror ikke jeg har møtt en hund med så stor personlighet. Han gjør så mye rart :Laugh:

Smeltet helt dommeren til var på utstilling til her i sommer. .Hun greide ikke stoppe å smile ;)

Det er så komisk når jeg ser i sidesynet mitt en munn som går opp og ned.. Der sitter han å 'napper' etter meg i den andre sofaen! Noen ganger gjør han det med lyd(bjeffer og lager rare lyder), og jeg holder på å ler meg ihjel ;)

Du Belgerpia har etter som jeg har lest en del erfaring med rasen, hvordan vil du si han er utstillingsmessig?? Har du noen meninger om det?

Skal se om jeg finner igjen kritikken vi fikk i sommer (fire mnd). Skal også stille om to uker!

---------

Det er så rart med disse sokkene. Jeg legger ikke merke til de lenger, først var det så søøøtt og jeg måtte le når han kom løpende. Håper vi treffer andre svarte i Orkanger om to uker, da skal jeg sammenligne.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Du Belgerpia har etter som jeg har lest en del erfaring med rasen, hvordan vil du si han er utstillingsmessig?? Har du noen meninger om det?

Skal se om jeg finner igjen kritikken vi fikk i sommer (fire mnd). Skal også stille om to uker!

---------

Det er så rart med disse sokkene. Jeg legger ikke merke til de lenger, først var det så søøøtt og jeg måtte le når han kom løpende. Håper vi treffer andre svarte i Orkanger om to uker, da skal jeg sammenligne.. hehe

Vanskelig å si noe ut i fra bilder, og så er han jo i en litt merkelig alder (belgere er skjelden pene i den alderen *ler*). Men slik jeg ser han fra de siste bildene så ser han ut som om han er litt lang i ryggen (og kanskje bittelitt overvektig om han ikke har absurd mye pels *ler*), Igjen - innmari vanskelig med sånne 8 måneders bilder altså *fnis* men akkurat på de bildene så ser hodet hans litt lite ut i forhold til kroppen, og så kunne han hatt litt mer stop (han har ingen).

Søt hund, men i en rar alder - de blir mye armer og bein i den alderen disse belgergutta..........

Lykke til på utstilling, det blir sikkert supermoro og det er garantert flere svartinger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart med disse sokkene. Jeg legger ikke merke til de lenger, først var det så søøøtt og jeg måtte le når han kom løpende. Håper vi treffer andre svarte i Orkanger om to uker, da skal jeg sammenligne.. hehe

2 uker? Orkanger er vel til helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men slik jeg ser han fra de siste bildene så ser han ut som om han er litt lang i ryggen (og kanskje bittelitt overvektig om han ikke har absurd mye pels *ler*)

Om han er noenlunde lik han som min søster har, fra samme linjene, er han STOR men slank, og har faktisk absurd mye pels.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker? Orkanger er vel til helga?

HAHAHHA å ***** :( Jeg trodde det var den helga etter det.. hehe. Takk for at du sa fra!

Men når komme det info i posten???

edit:

har ringt å snakket med kontaktpersonen, og alt er i orden! Han står reg. på samboeren min, og posten har kommet på hans gamle adr. GRR!

Men alt er i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si noe ut i fra bilder, og så er han jo i en litt merkelig alder (belgere er skjelden pene i den alderen *ler*). Men slik jeg ser han fra de siste bildene så ser han ut som om han er litt lang i ryggen (og kanskje bittelitt overvektig om han ikke har absurd mye pels *ler*), Igjen - innmari vanskelig med sånne 8 måneders bilder altså *fnis* men akkurat på de bildene så ser hodet hans litt lite ut i forhold til kroppen, og så kunne han hatt litt mer stop (han har ingen).

Søt hund, men i en rar alder - de blir mye armer og bein i den alderen disse belgergutta..........

Lykke til på utstilling, det blir sikkert supermoro og det er garantert flere svartinger der.

Hva mener du med 'stop'?

Vil ikke akkurat si at han har tykk :Laugh: Han har en del tykk pels, men har ikke fått lang pels. (bare se på baken. den hekken!).

Det med hodet tror jeg kommer av stor pels. Har lagt merke til det selv.. :)

Men som du sier. Han er jo 9 mnd om to uker, og er i en rar alder. hehe :Laugh:

Det kan hende at han har lagt på seg litt i det siste. Han var ikke helt i form. Mild versjon av Kennelhoste. Så da skal de ikke stresse og herje i kaldluft (har jeg lest meg til). Men nå er han frisk og rask, og vi skal gå på langturer igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :devil: Diesel rødmer i sofaen her.. Lille(store)gutten til mamman sin dette.

Kritikken fra lørdag:

Dommer: Anne Berit Husby.

Snart 9 mnd, utm hode og herlig uttrykk. Velpass. ører, utm hals, bra over og underlinje. Trenger enda og utvikles i fronten. Aning avfallende kryss, ellers velviklet. Beveger seg enda noe løst og ukontrollert.

Utenom dette fikk jeg en del tips, og skryt ;) Han trenger litt mere tid på seg. (Kanskje derfor vi ikke ble blandt de fire beste i gruppen). Vokser jo så ujevnt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

En stund siden jeg har skrevet noe her/postet bilder.

Diesel er nå ett år. Skal på vår første utstilling som Junior i slutten av April. Spennende.

I natt skal vi ha Grizzly på overnattingsbesøk, en chihuahua/yorkie/papillon på ca tre mnd. Leker utrolig fint sammen, og den lille er veldig tøff. Ser kanskje litt brutalt ut på bildet? :)

Katten vil også være med på leken.

n750515373_2397920_834.jpg

n750515373_2397859_70.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, ingenting er så bra som det! Han skjønner at Grizzly er bare valp. Nå driver lille å biter river han i pelsen -uten å reagere.

Diesel har lekt med miniatyrer siden han var liten. Og leker ganske bra med de, i forhold til mange andre som bare skal

Legger seg ned å leker, eller står med hodet oppi sofaen når den lille er der.

Nå har han lært seg en ny lek av Grizzly: Stjele en sokk å løpe rundt! Ganske irriterende å plukke opp klesplagg som ligger strødd.hehe.

Den lille blir så ivrig, ligger å spinner i sofaen, og piper når Diesel blir litt hardbar (eller kommer med ei tann for mye). Fint at han kan si fra uten å bli livredd for å leke mere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...