Gå til innhold
Hundesonen.no

Min Groenendael - Diesel!


MariaN

Recommended Posts

Diesel, eller Zaroos de Rancho Jerez som han heter på fint, er født 16 Februar 2007.

Vi hentet han i påsken, bare syv uker gammel.

Han har en hvit flekk på brystet, og fire hvite poter.

Diesel bor sammen med to katter. Den ene hater han og den andre elsker han (Eller.. Hun blir mye herjet med, så det spørs om hun er litt sint inni seg;) )

Han er en kjempe fin hund, på alle måter! Ikke heelt husren enda, men det kommer !

Jeg har hatt Groenendael før, og kjenner til rasen. Fikk min første i 2000 som døde bare syv mnd gammel av et benbrudd som ikke kunne fikses. Fikk en ny kort tid etter, som vi mistet to år gammel pga epilepsi! :ahappy:

Jeg har ikke vært verdens heldigste, og håper jeg får ha Diesel til han blir gammel og grå !

Her kommer noen bilder!

Kommer flere senere, når jeg har bedre tid!

På bildene er han syv uker, og ca ti uker.

dsc0807km4.jpg

dsc0836kl5.jpgdsc0885te4.jpg

Det nyeste bildet:

DSC_1308.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Ja, de kan ha hvit på seg :ahappy:

Faren har hvite ben.

Han er blant annet norsk utstillings champion, Polsk champion og Polsk Junior Champion.

Pappa Orion: http://www.ranchojerez.com/orion-norsk.htm

Veldig spesielt da, med tanke på hvite ben. Får OFTE spørsmål om akkurat det :ahappy: Ikke så ofte alle fire er hvite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan ha hvit på seg :ahappy:

Faren har hvite ben.

Han er blant annet norsk utstillings champion, Polsk champion og Polsk Junior Champion.

Pappa Orion: http://www.ranchojerez.com/orion-norsk.htm

Veldig spesielt da, med tanke på hvite ben. Får OFTE spørsmål om akkurat det :P Ikke så ofte alle fire er hvite..

Bare lurte, var virkelig ikke noe negativt ment :P Har nemlig aldri sett det før, men så skal det nevnes at jeg ikke har truffet mange av rasen heller.

Utrolig sjarmerende med de hvite labbene, ser ut som han har tråkket i maling, som Anniken sa :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte, var virkelig ikke noe negativt ment :P Har nemlig aldri sett det før, men så skal det nevnes at jeg ikke har truffet mange av rasen heller.

Utrolig sjarmerende med de hvite labbene, ser ut som han har tråkket i maling, som Anniken sa :ahappy:

Skjønte at det ikke var negativt, Er vant til å få det spørsmålet :P

Lurte nesten selv jeg når jeg fikk vite at det var såpass mye hvit på noen av valpene i kullet (en annen som hadde litt hvit på foten).

Skulle egentlig ha en helt svart en, siden jeg hadde det før. Fikk velge mellom fire gutter, og det var ikke enkelt skal jeg si dere. Tok den som skilte seg ut, og det var Diesel :ahappy:

*Helene*:

Vært i kontakt med kennelen eller ? :P De har to valper igjen. Skal ha et kull nå straks, og et i begynnelsen av neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Diesel er nå 7 mnd. Målte han til ca 62-63 cm her om dagen. Synd vi ikke har badevekt..kunne gjerne tenkt meg å veid han.

Han er en bortskjemt liten mammadalt, som er med meg overalt. Manger bare at jeg tar han med på fest :Laugh:

Lærevillig og ivrig. Kunne ikke drømt om en bedre hund.

Her er et bilde av kjekkasen min som jeg tok i dag! <3

PS: for flere bilder se hjemmesiden hans : http://mariadiesel.piczo.com

post-2345-1189557821_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

søt gutt :( min søster og familien hennes hadde mor til din Diesel tidliger... Men det ble for mye med baby og hund på en gang, så de leverte henne tilbake til oppdretter da hun var rundt året...

moro å se avkommene hennes.. :(

de har forresten en hund fra Rancho Jerez igjen nå .... mye samme type som din Diesel...

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...