Gå til innhold
Hundesonen.no

Halsband til valp/liten hund

Recommended Posts

Ja jeg har nå hvert i flere dyrebutikker, men finner jo ingen fine bånd til Bocca. Ho er 24 cm rundt halsen tror jeg. Men vil gjerne ha et som er ålrigth og som ho kan vokse litt i. Men de fleste halsbåndene er så brede.

Og de pleier ikke ha stort utvalg av valpehalsbånd. Så til dere med små hunder, hvor får dere tak i fine halsbånd? Som ikke koster flesk...

Tenkte å kjøpe et halsbånd som passer på innerste hakket, som ho kan vokse litt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bestille halsbånd her? Tror du kan velge selv åssen halsbåndene skal være om du kontakter hun på mail! Tenker på det med at de ikke skal være så brede! jeg skal bestille der etter hvert :) Til alle tre :hyper:

EDIT: De koster litt da! Men vet ikke hva du syns er dyrt og ikke dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linker. Skal titte litt :)

Peers: Ja lille terrorvalpen min :rolleyes:

Ikke noe tykt og klumpete. Skal passe valp som er 24 cm rundt halsen, men som kan også vokse i det. Og kan gjerne være litt fint. MEN ikke kjempe dyrt :hyper:

Du jobbet på metro? (blander alltid metro og triaden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Guest

Jeg vil anbefale Hoopie-Collar fra Ruff-Wear. De er myke og regulerbar og finnes i flere farger og mønstre.

Cairn valpen min har str. small fra 22-35 cm. De har også et kobbel på 2m (Flat out Leash) som er regulerbar slik at du kan feste det rundt håndleddet eller livet og ha hendene fri. Jeg er veldig fornøyd med de.

Jeg kjøpte de hos Hundensnettbutikk.no men Barehund.no selger de også.

Her er guttene mine med sine halsbånd :)

hunderjuni005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dyrebutikker hvor de har Hunterutstyr (nettbutikken til Hund som hobby har i alle fall det), har de også som oftest lette, fine nylonhalsbånd. De kommer i ulike farger, og er smale, samt regulerbare. Koster ca hundre kroner. Veldig fine valpehalsbånd!

Ellers så brukte jeg et veldig lett, lite og smalt lærhalsbånd til Tinka da hun var valp, og det fungerte veldig bra - men det er kanskje vanskelig å finne smått nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...