Gå til innhold
Hundesonen.no

"Nei!"


Wheaten terrier

Forstår hunden din et nei?  

27 stemmer

  1. 1.

    • Ja, av og til ihvertfall...
      5
    • Nei, den gjør dessverre ikke det :( (sjelden)
      1
    • Ja, da slutter den med en gang!
      21
    • Nei, ikke i det hele tatt
      0


Recommended Posts

Jaja. Jeg vet ingenting om det, så jeg bare TROR. Hehe. Skal prøve å ikke uttale meg om hvordan de jobber med dem.

Ikke jeg heller.. Har bare hørt fra polti folk.

Så nå skal ikke jeg uttale meg mer heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Jeg tror veldig gjerne på at politi/militæret trener hundene sine på en litt tøffere måte enn feks. klikker. Og rasene der har sterk psyke så de tåler det godt. Jeg kunne godt ha lært mye mer av deres treninger, for jeg syns det er effektivt og jeg har heller ikke sånn "dulle/være snill"-når vi trener- holdning, så har ingen problemer med å være streng :)

En som gikk i forsvaret tok å gjorde noe på hunden min som var litt hardt, men utrolig effektivt. Hunden hoppet opp på nye folk før, og når mannen skulle hilse på hunden og hunden hoppet opp plasserte han kneet i brysten på hunden så den falt bakover. Ho hoppet aldri igjen på folk (men slutta ikke å like dem fordet) Mange mener nok det er fælt og kan ikke gjøres på alle hunder. Men det virket godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å si at alle i poltiet trener hundene opp med å leke klovn for dem, det tror jeg ikke.

Vet ikke om du siktet til meg, men det var i hvert fall ikke det jeg mente. Jeg snakket om hvordan jeg tror de gjør det noen steder i USA.

Det med å takle hopping er vanskelig - Hera hopper mye! Eierne kjefter og setter knærne i brystet på henne, men det har ikke funket hittil. Hun blir bare forvirret. Jeg vil gjerne prøve "snu seg vekk" metoden, men klarer ikke å gjennomføre det alene på de få turene jeg går med henne! Tenk om det hadde funket... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner at den metoden er omstridt. Men jeg mener at hvorfor ikke gjøre det brutalt en gang, og ferdig med det! Enn å styre masse med det ene og det andre.

Feks. hunden tok man på bordet, og jeg og samboern tok hunden skikkelig hardt, og ferdig med det! Så er ikke hunden mer på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange forskjellige metoder, lett å bli forvirret. Ingen VET jo helt sikkert hva som er riktig :?

Men det jeg har lest om "kneet i brystet" metoden som skremmer meg litt, er at hunden kan bli usikker på mennesker. Den hopper opp i glede og vil hilse på, og blir møtt med "aggresjon". Går sikkert som oftest bra, men jeg vet ikke om jeg ville tatt sjangsen..? :S Hva tror dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja si det. mange tar hundene så forskjellig. Varierer veldig egentlig for min del. Men primert tar jeg hunden i øret /ørene og legger hunden i bakken og setter meg oppå hunden og er veldig sint i stemmen.Prøver å være veldi truende. Noen ganger rister jeg den i nakkeskinnet..

Har du gjort sådan fra hun var valp da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange forskjellige metoder, lett å bli forvirret. Ingen VET jo helt sikkert hva som er riktig :?

Men det jeg har lest om "kneet i brystet" metoden som skremmer meg litt, er at hunden kan bli usikker på mennesker. Den hopper opp i glede og vil hilse på, og blir møtt med "aggresjon". Går sikkert som oftest bra, men jeg vet ikke om jeg ville tatt sjangsen..? :S Hva tror dere om det?

Vell, det er ikke sånn jeg ville behandlet min hund hvertfall. Ettersom jeg mener at når det finnes andre, like effektive, mindre hardhente måter å gjøre det på, så trenger man ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått bukt med hoppinga, Kristina? Hvordan da? :) Få høre!

hm? har jeg problemer med det?

anyway. her er det full overseing og snu ryggen til, ettersom lunah mener at all oppmerksomhet er bra oppmerksomhet :) Det tar tid, men det virker etterhvert.

Eller så setter vi hu i buret til hu har roa seg ned.

Jeg som har oversett hu siden hu var liten hopper hu aldri på lengre. Men andre som gir hu oppmerksomhet ved å kjefte på a, eller dytte hu ned kan hu fortsette å hoppe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, enig med Kristina her, de fleste hunder er vel sånn. Og å overse er faktisk en veldig sterk reaksjon, sett fra hundens side. Hvis du er konsekvent da, vel og merke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at schæfere har ganske ustabil psyke, ihvertfall sammenlignet med rottweiler :?

Det kommer helt sikkert an på hundens gener, om oppdretteren var seriøs og sånn. Begge rasene har jo vært populære og derfor blitt avlet mye på av folk som ikke burde ha drevet med det.. :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt sikkert an på hundens gener, om oppdretteren var seriøs og sånn. Begge rasene har jo vært populære og derfor blitt avlet mye på av folk som ikke burde ha drevet med det.. :

=D>

Ja, at de har ustabil psyke generelt ville jeg ikke sige. Men de er mere sensible end rottweilere. Du skal jo tænke på hvor førerorienterede de er i forhold til rottweilere, der oftest er mere selvstændige. Der er forskel på at være afhængig og ustabil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...