Gå til innhold
Hundesonen.no

"Nei!"


Wheaten terrier

Forstår hunden din et nei?  

27 stemmer

  1. 1.

    • Ja, av og til ihvertfall...
      5
    • Nei, den gjør dessverre ikke det :( (sjelden)
      1
    • Ja, da slutter den med en gang!
      21
    • Nei, ikke i det hele tatt
      0


Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

kommer an på situsjonen...er vi inne og jeg ser at han vil ta feks, ballen noen har lagt på gulvet og sier nei! så hører han etter og går vekk. men er vi på tur, han går løs og ser en annen hund nytter det6 ikke og rope/si nei, da løper han bort uansett hvor mye jeg gauler eller snakker. så svaret blir vel ja- av og til, eller nei- av og til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Oscar får jeg ett utskyldig blikk og han sier "jeg har ikke gjort noe" også går han og finner på noe annet, Nena skjønner det men synes det er kjempegøy å få kjeft så hu logrer og kaster seg mot meg og skal kose og leke!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, noen ganger, men ikke alltid.

Noen tips til å lære inn "nei" på en skikkelig måte? Er ikke spesielt interessert i å lære det inn ved å riste bikkja.

psyk deg opp og se skikkelig forbanna ut, også sier du et kraftig nei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok alltid få hunden til å skjønne "Neiet" mitt. Somregel går det helt fint å rope NEI til ho, men noen ganger må man gjøre litt kroppspråk i tillegg, som feks. banke i veggene, trampe i gulvet og løpe etter ho eller noe som forsterker det mye mer. Neon ganger tar jeg ho over snuten eller i nakken og ser ho dypt inn i øynene og sier NEI med mørk sint stemme. Det kommer egentlig helt an på hva ho gjør. om det er uskyldig eller mer alvorlig. Feks. hvis ho piper (når ho maser på mat feks.) så hører ho ikke etter NEI. Da må man ta i henne, da blir ho stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er det her å

Det er no dritt... Hva gjør man med det liksom? Oi, der stakk bikkja.. Men i motsetning til deg så er det hunden som er i fare her, ikke katten... Et utklort øye er ikke noe tess.. Det kan vel for så vidt skje med store hunder også da, men.. Sjansen er vel noe mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er no dritt... Hva gjør man med det liksom? Oi, der stakk bikkja.. Men i motsetning til deg så er det hunden som er i fare her, ikke katten... Et utklort øye er ikke noe tess.. Det kan vel for så vidt skje med store hunder også da, men.. Sjansen er vel noe mindre.

Ikke for dumme hunder som min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er no dritt... Hva gjør man med det liksom? Oi, der stakk bikkja.. Men i motsetning til deg så er det hunden som er i fare her, ikke katten... Et utklort øye er ikke noe tess.. Det kan vel for så vidt skje med store hunder også da, men.. Sjansen er vel noe mindre.

Man må bare prøve å være morsommere enn det å jage katt. Stå å hoppe opp og ned ellerno. Eller langline, eller slippe et sted det ikke er katter. Det har bare skjedd 2 ganger for min del da, katta fløy oppi et tre. :? Man får vell aldri en 100% innkalling anyway, hvis ikke man vil bruke strømhalsbånd og gjøre bikkja si 'katterein' :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må bare prøve å være morsommere enn det å jage katt. Stå å hoppe opp og ned ellerno. Eller langline, eller slippe et sted det ikke er katter. Det har bare skjedd 2 ganger for min del da, katta fløy oppi et tre. :? Man får vell aldri en 100% innkalling anyway, hvis ikke man vil bruke strømhalsbånd og gjøre bikkja si 'katterein' :)

Hehe.. Tenker det ser morsomt ut når Lunah stikker av fra deg :)

Har ikke opplevd det mange ganger jeg heller, bare i hagen til tanta og onkelen min. De har katt, og den jager hun ut av hagen, og da er det liksom ikke stort jeg kan gjøre, for hun forsvinner gjennom hekken og da ser jeg henne ikke. Men hun kommer alltid tilbake med en gang da, bare katten er ute av syne. Rart egentlig, siden vi har katt selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...