Gå til innhold
Hundesonen.no

"Nei!"


Wheaten terrier

Forstår hunden din et nei?  

27 stemmer

  1. 1.

    • Ja, av og til ihvertfall...
      5
    • Nei, den gjør dessverre ikke det :( (sjelden)
      1
    • Ja, da slutter den med en gang!
      21
    • Nei, ikke i det hele tatt
      0


Recommended Posts

Jeg har sett noen menn som har sånn kustus på hundene sine at jeg blir helt taus. Beundrer folk som har det slik. Skjønner ikke hvordan de klarer noe sånnt i det hele tatt. Liksom sånn at de har tatt fullstendig kontroll over innstinktene til hunden! Jaja det kan bare jeg se langt etter. Ser spes. militærhunder og politihunder, DE er godt trent! Da kan jo ikke akkurat bare stikke av under arbeid etter en fugl akkurat.. Jeg kunne godt ha sendt Hera på boot camp jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Jeg har sett noen menn som har sånn kustus på hundene sine at jeg blir helt taus. Beundrer folk som har det slik. Skjønner ikke hvordan de klarer noe sånnt i det hele tatt. Liksom sånn at de har tatt fullstendig kontroll over innstinktene til hunden! Jaja det kan bare jeg se langt etter. Ser spes. militærhunder og politihunder, DE er godt trent! Da kan jo ikke akkurat bare stikke av under arbeid etter en fugl akkurat.. Jeg kunne godt ha sendt Hera på boot camp jeg. :)

Det er fordi de banker bikkjene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de banker noe ikke hundene sine. Da hadde hundene vært redde og det går ikke an å ha redde hunder som arbeidshunder i politi eller militær. Kristina: ingen hunder velger selv om de vil bo hos oss uansett, men det er ikke rett å banke opp dyr.

Det var så mye jeg ville si, men får ikke frem et eneste ord. Alt jeg begynner på blir helt feil! grrr.. Har helt skrivesperre jeg! :) jaja kanskje like greit, ellers så hadde det vel blitt halshugging så blodet spruter :) hoho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ble IKKE sagt.

Her er greia:

Djervekvinnen: Beundrer menn som har kustus på hundene, blabla

Kristina: Det er fordi de banker dem

Djervekvinnen: Hjelper tydeligvis!

Ok, ser nå at det kanskje var jeg som misforstod. Men jeg tolket det som om Kristina mente at mannfolk med kustus på bikkjene sine ofte trener på den harde måten :) Ikke at bank inngår i politiets hundepatruljer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay mange tak, så er jeg med... jeg troede det var en eller anden ting de brugte, men nu kan jeg se at det ikke er så håndgribeligt et begreb. Fatter det nu. :) Er ked at at forvirre dig da, men kender det godt, det kan være pokkers svært at forklare ord - især på skrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående politiet og militæret og sånn - jeg har sett litt om hvordan de gjør det i hvert fall noen steder i USA (Animal Planet). Der er det for det meste trening ved å være en "klovn", hoppe og ned og snakke med hele kroppen når de roser hundene, lite straff tror jeg. Hvis jeg husker riktig.. o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nesten alltid. Bortsett fra når hun jager katter.... :oops:

Hehe :) . Wilma reagerer altid på nei når hun jager katter hun :) , men biter hun i bånde eller det ikke er noe hun vil er det litt vanskeligere og forstå nei.

Husker Beanka jegde sikas en gang, Beanka bløde got ifra snuten ja, men det artigste med det helle var at Simon eieren til Beanka sto bare og sa til henne etterpå "det hadde du godt av Beanka det fortjente du" mens jeg sto der forskreket og lurte på hvordan det gikk med katten min. Sikas kom ikke frem på flere timer. Hehe :)

Fikk seg et godt sår i nesen Beanka ja håper hun har lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon ikke det er med politiet som så mange andre... at det er forskelligt fra person til person hvordan de træner. Jeg kender selv en politimand, der træner med meget positive metoder. (synes jeg da) Så vidt jeg forstår på ham er det mere eller mindre op til den enkelte hvordan man vil træne sin hund, så de er vel lige så forskellige som alle os andre i deres måde at træne på.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakka med en fyr som har jobba i politiet med hunder.

Eller trena dem opp.

Han sa at hundene ble ikke behandla pent.

Og en annen som er polti og trener etter boka i ulvermors sted, han og er litt hardhendt med hunden.

Så å si at alle i poltiet trener hundene opp med å leke klovn for dem, det tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror heller ikke at de liksom banker vett inn i hundene heller, altså.. politihunder virker jo ikke nervøse/kuet?

Schæfere har sterk psyke, de tåler litt mer..

Og malinois osv.

Men nå sier jeg ikke at de sparker hundene sine hver dag.

Var bare han fyren som sa de ikke ble behandlet pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...