Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonentreff i Oslo.

ida

Recommended Posts

Og Marianne, jeg synes du skulle dratt med deg hele champiskalaset ditt *fornærmet over prioriteringene* <_<

Hehe du syns du ser oss, vaklende på høye heler med champis glasset i hånden på slep etter Lita..? :Laugh:

Det frister.. Men må ha penger.. Kjedelige greier det å må jobbe altså!

Men kan vi ikke finne en dag til da? :)

Vi har snakket om å leke på lørdag også, men vet ikke helt hva det har blitt til enda..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 138
  • Created
  • Siste svar
Guest Snusmumrikk
Tijon, jeg tror jeg tar banen som er der 1738, i og med at vi skal komme oss opp til skolen også. Med på den? Så jo på kartet at det ikke var langt å gå, men jeg liker å være for tidlig ute fremfor litt for sent :)

Og Marianne, jeg synes du skulle dratt med deg hele champiskalaset ditt *fornærmet over prioriteringene* <_<

Og jeg og bikkja blir furtne hvis det regner, bare så det er sagt! (hint til værgudene)

Den er grei. Må ta samme båten uansett jeg, må bare gå litt fortere fra brygga :) men tror jeg skal rekke det greit.

Du er jo bare 2 år yngre enn meg da :) Men du ser eldre ut, *knis* jeg ser ikke ut som jeg er 22. men da er det hvertfall en på min alder som kommer da :poke:

Hehe da stiller vi i samme bås :P . Er 21, men får fotsatt forespørsel om barnebilett på båten (hm...mulig litt sminke hadde vært tingen :hyper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe du syns du ser oss, vaklende på høye heler med champis glasset i hånden på slep etter Lita..? :Laugh:

DET er et syn jeg hadde gitt/gjort mye for å se :) Og da selvfølgelig med Tequila som frontfigur og maskot :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg vil også være med på treff...Men jeg er i kragerø så daet kan bli litt vanskelig da:(

Jaja får bare glede meg til bilder jeg da...og kanskje et treff etter 22. juli for da skal jeg være hjemme!

Ha det gøy da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg vil også være med på treff...Men jeg er i kragerø så daet kan bli litt vanskelig da:(

Jaja får bare glede meg til bilder jeg da...og kanskje et treff etter 22. juli for da skal jeg være hjemme!

Ha det gøy da! :hyper:

Savnet veldig lille labbe-gutt da... :poke:

Men det var veldig hyggelig, selv om vi fant oss verdens minste lille plass å ha hundetreff på... Men det gikk jo allikevel strålende, og jeg mistenker at de fleste hundene ligger slitne (og noen mette) nå.

Tijon, imponerende hvor langt du reiste for å være med på treff da! Veldig bra! :)

Og det var veldig hyggelig å treffe flere sonen mennesker.

Bilder kommer snaaaart, må bare gjøre de litt mindre. Mye badebilder kan man si... Og haler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et veldig hyggelig hundetreff. Kjekt å møte dere alle sammen! Ikke så lett å ta bilder av den aktive gjengen! Men her er et forsøk iallefall.

http://i27.photobucket.com/albums/c200/taicha/010.jpg

http://i27.photobucket.com/albums/c200/taicha/011.jpg

http://i27.photobucket.com/albums/c200/taicha/012.jpg

http://i27.photobucket.com/albums/c200/taicha/013.jpg

http://i27.photobucket.com/albums/c200/taicha/014.jpg

http://i27.photobucket.com/albums/c200/taicha/015.jpg

Da alle gikk hvert til sitt, la Tussie seg likegjerne ned. Sliten jente som ikke orket å gå hjem. Har pellet av halve skogen og sover nå søtt.

edit: for store bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var veldig hyggelig, selv om vi fant oss verdens minste lille plass å ha hundetreff på... Men det gikk jo allikevel strålende, og jeg mistenker at de fleste hundene ligger slitne (og noen mette) nå.

Tusen takk for sist alle sammen. Der det er hjerterom osv... Var vi sju bikkjer og sju mennesker på sånn ca fem kvadrat + vann? Hva mener du med mette? :) Vi slanker oss jo og noen må jo få alle pølsebitene :) . Hunden her har lagt seg for natten, så det ble morgen - middag - kveldstur i ett i dag òg. :rolleyes:

Vi kan leke (nå er det flere som skjønner at i denne sammenhengen betyr leke faktisk akkurat det :) ) på lørdag, vi. Det er veldig kjekt å ha med noen av gutta, så disse damene kan slippe å fokusere på hverandre. Sukk... :hyper:

Fibi hilser så mye til Orry og syntes egentlig at det var ganske kjekt at noen synes hun var den kule! :poke:

EDIT: BILDER. Tjo hei! Hjelp, jeg er ikke gravid. Bare struttemage :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Tusen takk for sist alle sammen. Der det er hjerterom osv... Var vi sju bikkjer og sju mennesker på sånn ca fem kvadrat + vann? Hva mener du med mette? :) Vi slanker oss jo og noen må jo få alle pølsebitene :) . Hunden her har lagt seg for natten, så det ble morgen - middag - kveldstur i ett i dag òg. :rolleyes:

Vi kan leke (nå er det flere som skjønner at i denne sammenhengen betyr leke faktisk akkurat det :) ) på lørdag, vi. Det er veldig kjekt å ha med noen av gutta, så disse damene kan slippe å fokusere på hverandre. Sukk... :hyper:

Fibi hilser så mye til Orry og syntes egentlig at det var ganske kjekt at noen synes hun var den kule! :P

EDIT: BILDER. Tjo hei! Hjelp, jeg er ikke gravid. Bare struttemage :P .

Takk for turen! Var da masser av plass der. Vi kunne jo gå opptil fem skritt i hver retning OG snu oss!

Nei, nå får jeg gå å se om tørrformiddag er bra nok for pølsedronninga. Men det er fint å vite at man gjør en innsats for å helpe til med slankinga da. Det var av en eller annen merkelig grunn flere som meldte seg frivillig til innsats der :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om dere har det utrolig fint på disse treffene deres. Men Bocca er jo så liten ennå. Og Rex klin gæren. Alle deres kan jo gå uten bånd, og sikkert gå pent på tur (i bånd).

Jepp, vi har det veldig koselig. Og jepp, alle hundene oppfører seg eksemplarisk bestandig. Helt sikkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi har det veldig koselig. Og jepp, alle hundene oppfører seg eksemplarisk bestandig. Helt sikkert. :)

hihi. Nei det der høres ikke ut som om det er noe for meg. Noen som vil ta på seg treningen av Rex så jeg kan få bli med på treff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egen vaktmester. Han tar seg nok ganske sikkert av barneoppdragelsen for deg, men jeg kan ikke stå inne for metodene... Ellers er det rimelig høyt under taket på disse treffen og det har aldri blitt noe krøll når Fibi har vært med iallfall. (Uten at det kan sies å være hennes fortjeneste. :) ) Det må nå være en fin setting å øve seg på å være løs, for det skjer jo så mye morsomt der at ingen tenker på å stikke av.

Hvor lang tid kan det ta å krympe noen bilder,da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi hilser så mye til Orry og syntes egentlig at det var ganske kjekt at noen synes hun var den kule! :hyper:

Orry hilser så mye tilbake til den bedårende frøkenen :)

Legger med noen bilder jeg tok i dag. Ble dessverre ikke så mange, og ingen spesielt bra. Dumme hunder som ikke står stille <_<

Søte Fibi (og Orry klarte å snike med bakenden sin):

turfibi.jpg

turhunder.jpg

turhunder2.jpg

turberner.jpg

Orry tusler:

turorry.jpg

To litt uklare bilder av Snorre og Tussi:

tursnorretussi.jpg

turtussi.jpg

Takk for fin tur, håper det gjentas snart! :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar faktisk ganske lang tid å krympe 120 bilder ja... :) Og særlig når jeg er usedvanlig god til å ta dårlige bilder...ARG!! Neste gang skal jeg bare ta pene oppstillingsbilder, for actionbilder går ikke særlig bra. Også skal vi ha god nok plass til at man faktisk kan komme langt nok unna for å i det hele tatt få tatt bilder...

Her kan dere se de i hvert fall

Håper det er ok at jeg la ut et par bilder av pene unge jenter også... :hyper:

Vaktmesteren kan dessverre ikke være med i helgen. Han skal nemlig på feriekoloni mens mor er i Stockholm og lufter seg. Hvis jeg får dratt da, bilder er selvfølgelig viktigere enn å pakke og å legge seg...

Nattinatt, og takk for en trivelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en fin tur!! Mange fine bilder, så gjennom de jeg tok i går, men de dyra sto jo aldri stille!! Så var bare halebilder og skog jeg fikk med meg :rolleyes: Mike var kjempegira når han kom hjem også, men i dag tidlig så var han støl, hehe. Uff som han dreiv å plaget den lille springeren i går, litt flaut men :)

men alt i alt så var det en kjempefin tur og Mike syns det var dritkult å få løpe og leke med andre hunder igjen :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en fin tur! Mange fine bilder, så gjennom de jeg tok i går, men de dyra sto jo aldri stille! Så var bare halebilder og skog jeg fikk med meg :rolleyes: Mike var kjempegira når han kom hjem også, men i dag tidlig så var han støl, hehe. Uff som han dreiv å plaget den lille springeren i går, litt flaut men :)

men alt i alt så var det en kjempefin tur og Mike syns det var dritkult å få løpe og leke med andre hunder igjen :hyper:

Mike var søøøøt, og "in love" :iloveu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorre var jo dritkul, han er faktisk den eneste BC jeg faktisk har syns var vakker.

Han var så søt når han sto midt i ringen og ristet av seg all vannet på oss. Herlig gutt er han. :hyper:

:) Tusen takk....

Vel, det kan jo diskuteres hvor "søtt" det er når han rister seg oppå folk... Men akkurat denne dagen og på dette stedet var jo annet vanskelig pga den dårlige plassen, så vi får ha han (og andre) unnskyldt... :rolleyes:

I hvert fall veldig godt å se at Mike var så i farta etter det han har vært igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare artig å se på Snorre :) Skikkelig herlig kar med mye futt i virker det som :hyper:

Mike har kommet seg over all forventning, mye sto stille en stund, så plutselig gikk alt fremover med formen hans. Han har forsatt noe lite rød blodlegmer, men er ikke mye hindring det gir han utenom at han må ha mye vann hele tiden (derfor kom jeg med den søte skålen i går og prøvde iherdig å gi han vann *fnis*) Han har mye å ta igjen og er full av energi, var gøy å se at alle gikk så godt sammen i går!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh så mange fine bilder, tross frimerkeplassen. Syns du er flink, jeg Jane. Spesiellt noen av portrettene var veldig bra. Mike oppførte seg da fint. Han får jo ikke gjort noe, selvom han prøver seg på damer som nettopp har hatt løpetid.. :)

Vi kan jo finne et annet sted neste gang, hvis det kommer like mange. Det ble litt trangt. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...