Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonentreff i Oslo.


ida

Recommended Posts

Ok, har lagt frem kongen hans, skåret opp pølsebiter, langlina må jeg kjøpe ny, da valpen til naboen har benyttet sine fine valpetenner på den. Så tror det meste er klart nå, er veldig usikker på veien da jeg har stedsans som en skilpadde... Har noen evt en adresse? har en sånn gps som kan være til hjelp.

Tenkte på en annen ting også... det er mye kennelhoste i Oslo nå.. men dere her har vel vett nok til å ikke ta med hunder med kennhoste :icon_fun:

Kennelhoste har en inkubasjostid på noen dager, så man vet jo aldri, men selvfølgelig tar vi ikke syke hunder med på treff. Jeg har lagt inn en veibeskrivelse lenger opp i tråden, men prøv med Skullerud skole på GPS'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar
Men hallo? Hva skjedde med å leke i helgen også da....?

Jeg vil leke i helgen også, jeg. :shocked: Søndag skal jeg til Ås og leke med kusina mi, men kan på kvelden. Lørdagen er åpen... I dag kom det på noe annet, men i morgen klokka seks for de som prioriterer hunden framfor irriterende mannfolk eller andre bagateller :) og gjerne lørdag også! :icon_fun:

EDIT: Skullerudbakken? Hm, er det den akebakken ved Skullerudstua, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Mulig jeg har fått svar, men prøver igjen: hvilken t-banestasjon skal jeg gå av og møte på folk på? :)

Nei tror ikke du har fått svar, for jeg sitter å lurer på det samme :) . Har aldri vært der jeg, så vet ikke hvilken som er greiest å gå av på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den ikke mener at det er motorveien der hvor avkjøringen mot nordstrand er, for er det den mener, så er du et stykke unna! :)

Da er jeg nok et stykke unna ja.. :D Jeg har så dårlig stedsans at jeg kommer til å kjøre meg bort, jeg klarer til og med å rote meg bort på tur, så glad Mike har stedsans. Hmm... lurer på hvordan jeg skal klare å komme meg dit hvis jeg ikke har noen adresse, litt smålig avhengi av gps`en ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil leke i helgen også, jeg. :shocked: Søndag skal jeg til Ås og leke med kusina mi, men kan på kvelden. Lørdagen er åpen... I dag kom det på noe annet, men i morgen klokka seks for de som prioriterer hunden framfor irriterende mannfolk eller andre bagateller :) og gjerne lørdag også! :icon_fun:

EDIT: Skullerudbakken? Hm, er det den akebakken ved Skullerudstua, tro?

Hehehehe ikke vær ufin nå :D

Men er det noen flere som har lyst til å leke på lørdag da eller? Eller blir det ju ænd mi bæibi..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg nok et stykke unna ja.. :) Jeg har så dårlig stedsans at jeg kommer til å kjøre meg bort, jeg klarer til og med å rote meg bort på tur, så glad Mike har stedsans. Hmm... lurer på hvordan jeg skal klare å komme meg dit hvis jeg ikke har noen adresse, litt smålig avhengi av gps`en ja. :)

Du kan parkere på parkeringsplassen ved Skullerud skole (General Ruges v 100, 0694 Oslo). Jeg kan eventuelt møte deg der, eller møte de som kommer med banen (skullerud) først og så kan vi gå bort til skolen for å møte deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg parkerer ved skolen, og dette er vel en grei møteplass for bilister som ikke er kjent... Jeg kan guide herfra og ned til vannet.

Her er godis i lomma og KAMERA det eneste som er med, og vi akter kun å være sosiale, løpe, leke og bade (bikkja altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Jeg parkerer ved skolen, og dette er vel en grei møteplass for bilister som ikke er kjent... Jeg kan guide herfra og ned til vannet.

Her er godis i lomma og KAMERA det eneste som er med, og vi akter kun å være sosiale, løpe, leke og bade (bikkja altså).

Da kan jo vi bane-folk møtes på skullerud t-banestasjon da. Også satser jeg på at noen kjentfolk møter opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan parkere på parkeringsplassen ved Skullerud skole (General Ruges v 100, 0694 Oslo). Jeg kan eventuelt møte deg der, eller møte de som kommer med banen (skullerud) først og så kan vi gå bort til skolen for å møte deg?

Det hørtes ut som en veldig god plan :) Men har du evt et telefonnr jeg kan nå deg på hvis jeg skulle rote meg bort? Eller blir i tvil på veien? Når skal vi møtes der? Kjører forresten en svart VW Golf, så kjenner du igjen bilen hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jo vi bane-folk møtes på skullerud t-banestasjon da. Også satser jeg på at noen kjentfolk møter opp :)

Kan noen av dere veien bort til Skullerud skole? Hvor mange kommer med banen?

Her er iallefall en liten beskrivelse av hvordan man kommer seg fra tbanen til skolen: Link

Det hørtes ut som en veldig god plan ;) Men har du evt et telefonnr jeg kan nå deg på hvis jeg skulle rote meg bort? Eller blir i tvil på veien? Når skal vi møtes der? Kjører forresten en svart VW Golf, så kjenner du igjen bilen hvertfall :)

sendt pm. Vi har avtalt å møtes 17.50 på skullerud skole. Jeg er ikke sikker på veien ned til skraperudtjern, så da håper jeg Molly og/eller noen andre kan ta ta oss med videre dit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, da hopper vi av på Skullerud og prøver å finne skolen. Noen andre som tar banen og vil henge seg på? ;)

Katinka da! Du er jo nødt til å være med. Nå har sikkert ikke wilma løpetid heller og Mike henger ikke nesa si i baken hennes :) Du må nesten være med, stund siden vi gikk tur nå, og Mike syns det hadde vært artig å møte familien sin igjen :)

---

herregud.. jeg quoter feil inlegg jeg... ;) var meningen at inlegget til kirawilma25 skulle være der :D

*dobbelpost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Greit, da hopper vi av på Skullerud og prøver å finne skolen. Noen andre som tar banen og vil henge seg på? :)

Jeg kommer med t-banen. Jeg har aldri vært der før, men vi finner vel frem til skolen uten kjentfolk med kartet :) (jeg har en berner sennenhund så ser du hvem jeg er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med t-banen. Jeg har aldri vært der før, men vi finner vel frem til skolen uten kjentfolk med kartet :) (jeg har en berner sennenhund så ser du hvem jeg er)

Den er god, da sees vi! Se etter en småforvirret frøken med en springer i andre enden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Den er god, da sees vi! Se etter en småforvirret frøken med en springer i andre enden :)

Den er god! Tar du banen som er der 17.53 da? Eller 17.38?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...