Gå til innhold
Hundesonen.no

Muntlig eksamen.


MarieR

Recommended Posts

Vet ikke om det er flere som har muntlig eksamen så sent, men vi fikk hvertfall vite om vi kom opp i dag, og har eksamen på mandag. Av 160 elever de kunne trukket ut fra skolen til sammen var det kun 6 som kom opp. Jeg var desverre blant dem, sammen med resten av de som har to timer naturfag. Utrolig frustrerende at det bare var vi som kom opp! Av 160 liksom...

Heldigvis ble det naturfag og ikke matte. Heldigvis ble det også et tema jeg synns er greit (Bærekraftig utvikling). Men et foredrag på 15 minutt er ganske mye det...

Krysser fingrene for meg selv og alle andre som ikke har vært opp enda! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visste jeg kom til å komme opp og fikk også vite det i dag. Alle kom opp og jeg kom opp i historie med temaet verenskrigene... skjønner ikke hvordan jeg skal klare å begrense meg til 20 min. :P

Glad for faget! Myyyye bedre enn matte eller kjemi.

Lykket il :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hm... dere skriver dere skal ha foredrag og vet hvilket tema dere kommer opp i, så blir jo litt nysgjerrig da. Er det nytt eksamenssystem? Hehe jeg er jo ikke sååå gammal, men når jeg gikk på videregående (og ungdomsskolen) så fikk man vite faget og måtte lese på hele pensum, også fikk man vite tema 20 min eller noe sånt før. Også ble man stilt spørsmål om tema og burde selvfølgelig snakke så fritt rundt det som mulig, men det var spørsmål fra eksaminator, og ikke foredrag. Ble bare litt nysgjerrig her.

Lykke til på eksamen alle sammen!

Deeeilig å være ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er nokså nytt ja. Er forresten veldig glad det ble slik :P

Eksamenstiden på maks 30 min er lagt opp slik at foredraget på maks 15 min skal være grunnlaget for samtale /spørsmål fra sensor. Du skal derfor ikke bare kunne det du selv har funnet av stoff, men også vise at du kan mer om det valgte emnet også. Emnet er hos meg bærekraftig utvikling og selv om jeg vil basere foredraget på enten rovdyrpolitikk eller regnskog vil jeg kunne får sprøsmål om alt innen bærekraftig utvikling, og må derfor kunne en god del annet om det også. Så vi må pugge en del, men ikke langt nær så mye som før. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eksamen i morgen kl 11.30 *Grøss og gru* Jeg kom opp i historie, og er nødt til å pugge over 500 sider, og har ikke fått vite noe tema. Jeg må kunne alt som står i bøkene. Vi følger den gamle eksamensmodellen. Historie er egentlig kos å lese på, fordi jeg liker det, men det som ikke er kjekt, er at jeg har kommet opp i et fag jeg allerede har 6 i. Det samme skjedde i skriftlig, og jeg kan jo da enten gå ned eller beholde karakteren. Dvs. at jeg ikke har noen mulighet til å forbedre den...

Nå slår man sammen eksamenskarakterene, dvs. at man ikke får en ekstra karakter(og derfor er det ikke positivt å komme opp i 6-erfag). Går forøvrig i 3. kl, og vi er så "heldig" at vi kommer opp i muntlig og skriftlig vi, i tillegg til skriftlig norsk og nynorsk :rolleyes:

MEN, i morgen er jeg FERDIG med skolen. Hurra! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hviske* jeg har ferie :P Tok siste eksamen idag, men dette er på høgskolen og vi har ikke trekkfag. Ikke har vi på barnevernpedagogutdanning i Bodø muntlig eksamen heller <_< Syns det er den beste eksamensformen.

Du får ha lykke til. Naturfag er ikke så ille :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble trukket opp i dag. Det var åtte stykker i klassen som kom opp, i engelsk. Jeg var heldigvis ikke en av dem.

Bærekraftig utvikling virker forøvrig som et veldig greit tema. Må du ha et praktisk innslag også(forsøk e.l.)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, av 7 stk på trinnet som ble trukket opp var det selvfølgelig meg. TYPISK!!

Er naturfag muntlig, og fikk velge mellom helse og ernæring eller kosmetik. Det praktiske forsøket skal være innen bioteknik?!

Og for å si det sånn, jeg ligger j***** dårlig an for å si det pent.

Jeg kan mye om temaet vi skal ha om, men når jeg er der glemmer jeg alt. Så hjelper ikke med notater engang. Klarer ikke få frem et ord, så kan jo si jeg gleder meg til i morra :rolleyes:

Nei, det værste som kan skje er at jeg stryker, og det er da ikke sååå ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom opp i religion, ble ferdig i går :)

Nå er jeg ferdig på vgs! *bittersøtt*

Det er en rar følelse, ikke sant? Gratulerer så mye med vel overstått, og lykke til med spennende utfordringer fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom opp i religion, ble ferdig i går :)

Nå er jeg ferdig på vgs! *bittersøtt*

Gratulerer med vel overstått :D

Hurra for eksamens fri skole! Vi har de 2 siste ukene på stranden med landmåling (for de som vet hva det er :D ). Jeg GLEDER meg til sommerferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...