Gå til innhold
Hundesonen.no

Åh..Jeg blir så missunneliig ;)


BareLinn

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar
Gravide kvinner er det vakreste som finnes. Strutt med magen og hev dere over tøyset. Det er jo nå dere er selve moder jord! :P

Kunne ikke sakt det bedre selv! Vakreste som finnes er struttende mager! :P også er de så gode å ta på, og legge hodet inntil og snakke med bebisen! :blink:

Søster Silje du bor for langt unna.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så det går ikke an å si noe lengre uten at en eller annen skal ta seg nær av det. omg.........

Ifølge profilen din er du visst bare 17år ennå..

Og ingen forventer at du skal like barn..

Men når det er en tråd som dette kan man være LITT positiv :P

Dagen hvor du faktisk ønsker deg barn...Den vil komme den åsså :P

Tro meg..

Jeg er ikke mye eldre enn deg..Og har ikke alltid villet ha barn jeg heller..

Men nå...Ååh.. Det er så fiint :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fint jeg bare er 17 år ellerhva... Man kan liksom ikke ha meninger når man bare er 17 eller hva, for man kommer helt sikkert til å totalt snu meninger, eller hva...?

Sånn til informasjon, så har jeg faktisk aldri likt unger, ikke en gang når jeg var liten har jeg lekt med dukker, aldri lekt mor/far/barn og jeg har heller aldri hatt noen drømmer om hvitt bryllup eller volvo, villa osv.

Jeg må være unormal gitt.............................

For man må liksom automatisk få lyst på unger med en gang man runder den riktige aldern, sant.

Gosj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva var det du mente da da?

At man automatisk ønsker seg barn når man runder 20?

Jeg kommer ikke til å skaffe barn av andre grunner og, bla at jeg syns det er ****** egoistisk.

Hvis det er ved rundingen av 20-tallet som skal sette i gang barne-lysten er den visst forsinket på meg å... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva var det du mente da da?

At man automatisk ønsker seg barn når man runder 20?

Jeg kommer ikke til å skaffe barn av andre grunner og, bla at jeg syns det er ****** egoistisk.

Det var jo ikke det som var poenget? Poenger er at hvis noen starter en tråd om "åå så søte kattunger er" så trenger man ikke være ****** å gå inn å skrive på pur f "jeg syntes kattunger er dritstygge jeg". Spesielt når det her er snakk om andre mennesker..gaad.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Så hva var det du mente da da?

At man automatisk ønsker seg barn når man runder 20?

Jeg kommer ikke til å skaffe barn av andre grunner og, bla at jeg syns det er ****** egoistisk.

Mann ønsker seg ikke barn bare for mann automatisk runder 20 nei.. Jeg er selv 25år, har ikke noe ønske om barn. Men jeg har innsett realiteten og forstått at jeg en dag kommer til å få det ønske!

Jeg syns selv at strutte mager og små barn er bare helt utrolig, men det betyr ikke at jeg holder på å falle "dø om" pga jeg ikke har ett barn selv.

Nei jeg er litt praktisk av meg jeg. Barn skal jeg ikke ha før jeg finner den rette (Tenker på Brian Adams sangen *When I can your unborn children in your eys* (håpløs romanitker :P) Jeg skal også har gjort ferdig utdannelsen min, når jeg bare finner ut hva jeg faktisk vil bli... Men ellers så ser jeg faktisk ikke på barn som noen hindring i å fortsette livet!

Nei strutt med magene, la meg kjenne når dem sparker og la meg dikke til dem gråter :P Jeg tar gjerne stellet, men gråt har jeg liksom ikke taket på enda :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva var det du mente da da?

At man automatisk ønsker seg barn når man runder 20?

Jeg kommer ikke til å skaffe barn av andre grunner og, bla at jeg syns det er ****** egoistisk.

Det er ganske egoistisk å skrive slike lite reflekterte og ordfattige innlegg i en tråd som følges av både mødre, blivende mødre og de som ønsker veldig, også. Det å bli mor er vel ikke bare egoistisk? Det å fostre et barn krever jo den ultimate oppofrelse, i samme slengen. Se, det går an å være litt reflekter og ikke banne, samtidig som man kan si hva man mener. Det er ingen unnskyldning for å være hensynsløs at du bare er 17 år. Selv i barnehagen lærer ungene å ta hensyn til hverandre.

EDIT: På den annen side kreves det jo en viss modenhet av foreldre, så det er kanskje like lurt at du venter en stund med å få barn... (Se, der reflekterte jeg igjen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg nok ikke har hatt de hyggeligste svarene her inne (heller ikke de verste, men dog) så unnskylder jeg hvis noen har tatt seg nær av noen av mine kommentarer.

Men bare for å snu litt på det, tror folk her det er hyggelig å høre det at "Nei, du er for ung til å være sikker på hva du vil du" som første reaksjon hver eneste gang en nevner at en ikke vil ha barn? At det er noe en heller overlater til andre som virkelig ønsker det? Må bare spørre.

Syns det er flott at folk liker barn, gjerne vil ha barn og de må gjerne få gå rundt så gravide de bare vil for min del. Men jeg syns kanskje det skulle vært mer akseptert at det faktisk ikke er alle som ønsker å gå den veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planlagt bedre enn Silje :blink: Jeg er jo snart ferdig :P

Søster Silje du bor for langt unna.... <_<

Her ser man to eksempler på min dårlige planlegging... først at jeg må gå høygravid i varmen, så at jeg bor på andre siden av landet fra den perfekte barnevakt! Søster Marianne!

Jeg kan forstå følelsene dine Kristina på mange måter hadde jeg dem selv da jeg var på din alder (det er sundt at barn ikke vil ha barn selv). Men jeg klarte likevel å holde meg i å si nedlatende ting til mennesker som faktisk var i en slik situasjon.

Om du syns gravide kvinner er stygt så la det være din mening, det er ikke videre hyggelig for meg (og andre i min situasjon) å bli kalt stygg. På samme måte som jeg ikke utbasunerer hva jeg syns er mindre pent og ikke ved andre mennesker.

Kardemommeloven er en fin leveregel...... Ikke plage andre, være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre som man vil :P

(Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med at folk ikke ønsker seg barn- helt okey det- jeg har ikke lyst på barn før om mange år selv heller. Men poenget er at det går ann å si det uten at man blir ekkel liksom, det er forskjell på å si at "jeg kunne ikke tenke meg barn, og jeg er heller ikke en sånn som sukker over struttende mager" og "gravide er ekle". Det er faktisk folk her inne som både er gravide, som ønsker seg barn, og som har vært gravide.. Og for meg blir det noe av det samme som å gå inn i en Din hund-tråd og si at "nei, du, den bikkja di var bare stygg den, synes jeg".

Jeg skjønner forresten veldig godt at det er irriterende å møte folk som himler med øynene fordi man ikke vil ha barn, og som påstår at man vil ha det senere- uansett. Det er bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prata med nabojenta idag :D

Og måttte bare spørre henne ut :D

Hun har den lille magen,og jeg ville ikke gjettet på MAX 3,5mnd på vei..

Men neida..Hun har en liiiten gutt i magen som skal komme iløpet av August mnd :D

:)

Hun blir faktisk 19år,i år, på samme dag som jeg fyller 20 :D

Kjempesøt jente, som ble "ufrivillig" gravid :D

Mao..Det var ikke helt planlagt, men både den kommende mamma & pappa gleder seg til lillegutt blir født :D :D

(..og det gjør naboen åsså...) :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva var det du mente da da?

At man automatisk ønsker seg barn når man runder 20?

Jeg kommer ikke til å skaffe barn av andre grunner og, bla at jeg syns det er ****** egoistisk.

Jammen godt foreldrene dine var egoistiske nok til å få deg da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, jeg beklager min uhøflige formulering av meningene mine og min uheldige inngrodde vane for banning.

Ja, jeg syns det er egoistisk å få egne barn når det er så mange andre barn i verden som verken har mat, hjem eller foreldre. Alikevel skal alle ha "sine egne" i en allerede overbefolka verden.

Også skal jeg omformulere mitt første innlegg. Jeg syns ikke gravide i seg selv er ekle, men den store magen som er oppblåst og strukket i det vide og det brede......

Sorry for at jeg ødela dilletråden, hehehe.

Ang at min mor var/er egoistisk så ja, det er jeg helt enig i. Om det var godt eller dårlig får dere finne ut av sjøl, jeg bryr meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser man to eksempler på min dårlige planlegging... først at jeg må gå høygravid i varmen, så at jeg bor på andre siden av landet fra den perfekte barnevakt! Søster Marianne!

Sånn i fare for å gjenta meg selv... Pakke med seg mann og hunder og alt og bare flytte hit så er et problem løst...!? :):D

Og varmeproblemet: Jeg har vifte som du kan låne og sette deg forran! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det er egoistisk å få egne barn når det er så mange andre barn i verden som verken har mat, hjem eller foreldre. Alikevel skal alle ha "sine egne" i en allerede overbefolka verden.

Jeg er en sånn en som får skrekken av å tenke på egne barn, men nå kjenner jeg egentlig at jeg er blitt såppass gammel i hodet at jeg skjønner utmerket godt at folk ønsker seg unger og da egne unger, som i å føde selv liksom. Det er nok noe helt eget akkurat det der, å ha noe inni der som er av ditt eget kjøtt og blod - og den du elsker liksom. Det tror jeg nok.. Er vel helt naturlig at mange ønsker akkurat det. Det ligger nok i menneskets natur.. Men tydelig vis ikke i alles.

Syns det er kjempe flott at folk adopterer, men syns man skal respektere at noen ikke syns det er noe for dem. Tror det er det jeg mener. :)

Ellers så får jeg vondt i hele kroppen av å tenke på babyer og fødsel og slikt. Godt prevensjonsmiddel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...