Gå til innhold
Hundesonen.no

Åh..Jeg blir så missunneliig ;)


BareLinn

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Selvsagt er det egoistisk og få barn. Man får ikke barn for barnet sin skyld. Like lite som man kjøper seg en valp for valpen sin skyld.

Jeg gleder meg masse til og bli mamma, jeg har aldri likt unger, men dette føles helt annerledes enn naboens skrikete 4 åring liksom..

Jeg synes det er kjempe koselig og sitte og kose på magen,kjenne på alle følelsene og forandringene som raser igjennom kroppen, titte på utstyr og klær, lete etter navn og planlegge fremtiden til den lille.

Joda, det er egoistisk og få barn, men er det nå så ille og være litt ego så lenge barnet får det bra? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang: Dette er min personlige mening..

Jeg har aldri på stått at det ikke skal være lov. Det som er poenget mitt er at det som mennesker har vi faktisk et ansvar for våre medmennesker, med andre ord de som alt er her. Det å unnskylde seg med at "det er det vi er her for" blir for søkt for meg. Hvordan kan du vite hvorfor vi er her? Så vidt jeg vet er det ingen forskere som har funnet "Meningen med livet" så langt. Og uansett tror jeg meningen med vår eksistens er forksjellig for hver enkelt person. For MEG er ikke meningn med livet å få barn.

Reproduksjon er hovedmotivasjonen for alle levende organismer...

Meningen med livet er (på nåværende tidspunkt) ikke å få barn for meg heller. Men å gjøre det til en synd å få barn er for MEG helt søkt. Så lenge man tar ansvar for det man selv gjør, så skjønner jeg ikke at det engang er noe å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å gjøre det til en synd å få barn er for MEG helt søkt.

Så er det heller ingen her som har påstått at det er en synd å få barn heller, da.... (Ikke at jeg syns noe som helst er syndig egentlig. Ikke veldig fan av religion for å si det sånn) Det er bare ikke alle som er helt for det å få unger i hytt og pine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...