Gå til innhold
Hundesonen.no

Ventetråden min (sheltie)

MariJ

Recommended Posts

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Caroline: Det er Glowing Star det er snakk om.

Renate: Ja, endelig, fram og tilbake :rolleyes:

Skrevet

Snok i vei du :whistle: Nei, har ikke bestemt meg for henne, jeg er veldig i tvil. Jeg har satt de små grå i sving, og tenker så det knaker :D

Skrevet

Ja, nå har jeg bestemt meg. Det blir valp fra det kullet jeg i utgangspunktet skulle ha fra :)

Poster bilder av valpene 4 uker gamle:

new_dream_girl.jpg

new_hope_to_win.jpg

new_little_miracle.jpg

Herlige, ikke sant? :ahappy:

Alle bildene er lagt ut med tillatelse fra oppdretter ;)

Skrevet

For noen herlige nurk! :ahappy:

Jeg er enig med Caroline at tispe 2 hadde særdeles herlig uttrykk!

Skrevet

Vi var å besøkte dem i går igjen, skal si at det skjer forandringer på to uker ja ;) Det er tre herlige jenter, totalt forskjellige.

Sånn egentlig, egentlig så mener oppdretter at det er for tidlig å velge ut en favoritt, men jeg klarte ikke dy meg (favoritten er hemmelig da :) ) Aldeles nydelige er de alle sammen, uten tvil.

Alle valpene er øyelyst FRI. Godt fornøyd.

Poster nye bilder av jentene fem uker gamle, denne gangen også med ståbilder:

dream_girl_5_uker.gif

dream_girl_st__5_uker.jpg

hope_to_win_5_uker.gif

hope_to_win_5_uker_st_.JPG

little_miracle_5_uker.gif

little_miracle_5_uker_st_.JPG

Jeg gleder meg så utrolig mye, det skal bli så moro med valp.

Skrevet

Herlige valper! :)

Må nok en gang si meg enig med Caroline, tispe to er virkelig herlig! Spennende å følge med hvordan de alle utvikler seg!

Skrevet

Jeg kan med sikkerhet (nesten hvertfall) si at det ikke blir tispe nummer to :)

Skrevet
Jeg kan med sikkerhet (nesten hvertfall) si at det ikke blir tispe nummer to :icon_redface:

Ja jeg vil tro Elvy og Anne Lise vil beholde henne selv :D Hvertfall når jeg ser hvilket stamtavle navn de har valgt på henne :)

Skrevet

Får nesten diabetes, de er så søte :icon_redface: Spennende med valpevalg. Var bare to tisper i kullet vi fikk fra, så vi slapp å velge.

Skrevet
Ja jeg vil tro Elvy og Anne Lise vil beholde henne selv :) Hvertfall når jeg ser hvilket stamtavle navn de har valgt på henne :icon_redface:

Ja det var vel det vi resonnerte oss fram til :D

Skrevet

så utrolig skjønne :icon_redface:

Synes nr 3 er finest jeg da.. Mer våken i blikket enn nr 2. Men herlige alle sammen :)

Skrevet

Da må jeg nesten avsløre at min favoritt er tispe en, siden hun ikke engang er nevnt :icon_redface: Men mye kan forandre seg på de ukene som er igjen.. Men, de er så nydelige og søte hele gjengen.

Skrevet

Da er valpen vår valgt :) Vårt lille gull er tispe nummer en: Kelroe's New Dream Girl, "Keira" til vanlig.

Vi var å besøkte de i går, makan til show de holdt, og alle skulle opp i fanget og få en suss ;)

Poster bilder av jentene 6 uker gamle:

new_dream_girl_6_u.gif

new_dream_girl_6_u_st_.JPG

Dette er vår lille prinsesse, er hun ikke skjønn?

new_hope_to_win_6_u.gif

new_hope_to_win_6_u_st_.JPG

New Hope To Win, denne jenta er det trøkk i, viljesterk til tusen i følge oppdretter

new_little_mirale_6_u.gif

new_little_miracle_6_u_st_.JPG

New Little Miracle, også en kjempesøt frøken, veldig rolig av seg.

Så, nå teller jeg ned, og gleder meg som en unge til julaften. Samboer blir litt ;) over meg til tider tror jeg, hehe.

Skrevet

åååh...så nydelige de er ;) Husker når Phoebe var like gammel, så liten og herlig!

Misunner deg nå, blir skikkelig valpesjuk :)

Gratulerer så mye med valp, du har en fantastisk tid i vente ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...