Gå til innhold
Hundesonen.no

Rar rasesmak?

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Har du litt rar rasesmak. Eks du liker Grand danoise og Chihuahua?

Jeg har litt rar smak uti fra utseende på hunder. Jeg liker eks:

Italiensk Mynde og Amstaff

gal_img_d4941b84e956fdf65bcb36aad06183f0.jpg

amstaff.jpg

Pomeranian og Chinese Crested

pm15.jpg

ChineseArchieMagic.jpg

Har du noen morsomme historier om rar rasesmak?

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg liker generelt hunder med masse pels jeg.. Ikke noe spennende ved det egentlig.. :icon_redface:

Ei jeg så en gang hadde en bruksschäfer og en særdeles velstelt toypuddel. Hehe. En morsom kombinasjon av rasevalg da.

Skrevet

jeg liker egentlig veldig masse forskjellig.

Liker de rasene du nevnte, og spesielt italiensk mynde i den fargen!

En kompis har en slik som er helt utrolig nydelig!

lana.jpg

Skrevet

Hvis jeg skulle velge hund kun etter utseende, så kunne det blitt whippet, dalmis, malinois, kooiker eller airdale terrier.... egentlig ikke noe bestemt utseende jeg liker, bare noen raser jeg syns er fine=) og så må jeg jo slenge på petit basset griffon vendeen :) samt belger...men da går det ikke så mye på utseende (selv om de er fine) så er det ikke pga utseende jeg har lyst på belger...særlig terv har jeg veeeldig lyst på:icon_redface: kanskje det blir neste rase? ;p

Skrevet

Åh, jeg liker alt jeg.. Hjertet mitt banker litt ekstra for bruks-gjeterne, som BC (selvsagt, har min tredje nå), belgerne- alle sammen, bruksscæfer og kelpie. Samtidig elsker jeg papillon og greyhound (hehe, ja). GS er en rase som jeg er veldig glad i, samme med sheltie. Så, ehm, mønster? Nei, kun når det gjelder gjeterne.

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke at det er kjempevanskelig å finne en fellesnevner i de rasene jeg liker aller best...

laekenois

33.jpg

pyrre

medium_DSCF0069.jpg

pyrre face race

Noel_fr.JPG

katalaner

Catalan-Sheepdog.jpg

toller

RemusMedKløven-1_300p.jpg

Sida%20sende%20til%20Remus.jpg

Ok, tolleren skiller seg kanskje litt ut, men det er jo ikke noen dramatisk forskjell liksom...

Skrevet

Ja, hvis man tenker utseende, er det vel disse to ytterpunktene (som kanskje ikke er ytterpunkter?) som rinner meg i hu - om det gir meg rar smak eller ikke, får vel andre vurdere:

giancana.jpg

hildegarde.jpg

Skrevet

Cc-ønsker meg den rasen ,men da må det være som hund nr to fordi denne rasen er sinnsykt selskapsjuke.

Whippet- Åhhhhh,er bare "felt in love"!

Labrador- Elsker gemyttet og måten de er på !

Skrevet

Liker utseende på de fleste raser jeg! men favorittene selvfølgelig Labrador, Shäfer

og min Retriever mix (men hun er jo ingen rasehund da) :icon_redface:

Skrevet

Liker alt fra pekingnesere til salukier jeg.. :rolleyes:

En jeg møtte engang hadde papillon og irsk ulvehund. Haha, litt av en kombinasjon!

Guest Just me!!
Skrevet

Digger hunder som har et litt "røft" utseende (såkalt kamphunder) som amstaff, pit, dogo argentino. Og dobermann.

Bartehunder har selvsagt fått en plass i hjertet mitt. Se for dere jeg gå på tur med Archie og en dobermann, da kan folk begynne å lure. :blink:

Skrevet

Jeg er nok svak for flere av disse gjeterne, men jeg tror nok alltid det er noen terriere og små hunder som Papillon som vil ha en plass i hjertet mitt. Det er nok blandingstøsa mi sin feil, og ellers alle de herlige små vi har truffet på. :blink: Jeg tror jeg er en slik en som alltid vil ha en liten og en stor.

puppy6.jpg

Aussie valp.

denny.jpg

En pelsfull BC med noen krøller innimellom i pelsen fra et eller annet fjernt land... Ikke av show-typen men en gjeter, fakisk.

austrailiankelpie.jpg

AK

rase_37_1.jpg

En liten terv valp... AWW!

papillon.jpg

Pent bilde, sånn generellt..

Skrevet

Jeg liker de fleste rasene, men favorittene mine er shetland sheepdog og riesenschnauzer :blink: og de er jo ganske forskjellige da..:-P

Skrevet

Ikke trenger de ha så mye pels egentlig, den er jo mest i veien, men syns ikke korthåra BC'er er noe flott å se på. De må ha litt isolasjon på kroppen :blink:

Skrevet

Tja...

På første plass kommer Blandings hund. Rett og slett fordi jeg har 1 selv, og fordi hver og en har et unikt utseende...:blink:

Men av renrasehunder er det litt forskjellig.

Dalmatiner

Australian shepherd

Skjokolade Labrador Retriever

Kinesisk nakenhund

Papillon

Catahoula Leopard dog

Stor Puddel

Chihuahua

Løwchen

Siden jeg ikke er av den mest aktive menneske sorten, så blir det nok en selvskaps hund på meg neste gang jeg skal ha hund...*drømme om prikkete dalamtiner valper*

Skrevet
Siden jeg ikke er av den mest aktive menneske sorten, så blir det nok en selvskaps hund på meg neste gang jeg skal ha hund...*drømme om prikkete dalamtiner valper*

Skal du ha dalmis hvis du ikke er aktiv? :blink: Da tror jeg du har misforstått!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...