Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder

xxx12345

Recommended Posts

Nemi 18, 5 måneder. Ganske fornøyd med dette bildet, selv om frembena ikke er helt paralelle. Synes det viser hennes lange, slanke hals og fine overlinje. Også en av de få hvor vi fikk tatt bildet mens halen ikke var til en av sidene :(

post-2413-1192694409_thumb.jpg

Hun er kjempe pen - CK en var velfortjent! :-)

Om jeg skal pirke veldig syntes jeg bakbena var en bitte-bitte liten aning for langt bak, ble litt vel strekt, men det er ikke så mye at det gjør noe.. Er kanskje personligsak også, og gresset gjør nok litt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Takk for det! Det var artig med første CK :icon_fun: Er enig i at hun er en anelse for mye strekt i bakbena, ser det på vinklene.. Artig med tilbakemeldinger fra sånne proffe NM-kvalifiserte junior handlere, som i tillegg har flat som spesialområde! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta så mye i da, blir flau :(

Slenger inn et bilde av Aris (Etter NM kvaliken var i boks)

Koselig om noen har kommentarer flink fotograf er Line på sonen :(

kongsvinger8.jpg

Ja, vet det ikke er verdens beste bildevinkelen, MEN han var livredd for blomstene og pokalen :Laugh:

"Kommer ikke på tale å stå ved de skumle blomstene muttern"

Litt bedre vinkel på dette tatt av Britt Pinderud

Mamma er "litt" rød i toppen etter litt løping (det er slitsomt en hel runde i storeringen i flat-tempo altså)

071007064.jpg

Gjerne kommentarer utover litt fremstilt forben :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kathrine: De skoene skal ikke på til NM vet du?:) Da får du har sorte! *være streng*

De var fine handlersko, helt til jeg ble så glad i dem at jeg nå bruker dem nesten vær dag, de er så gode.. Nei på Hamar er det nok hvit dress.

Ang fargen - i riktig lys fremhever den den svarte fargen på hunden - som er funksjonen den skulle ha :)

EDIT; Sorte sko Line? Da forsvinner nok IKKE beina til hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det masse flotte bilder å se.

Tenkte jeg kunne legge ut noen bilder av Balder. Legger ut to fra trening i mai og et fra GD spsialen i vikersund.

normal_Pinsetreff_i_Vikersund_026.jpg

Her ett bilde fra Vikersund forfra.

normal_HPIM1801.JPG

Her er ett fra treningen i mai

normal_HPIM1794.JPG

Ett annet oppstilt bilde, her har han det ene forbene som kommer litt lant frem (irriterer meg mye med bilde men)

Legger også ut noen bilder av en japansk spisshund som jeg passet i sommer, prøve å få til ett oppstilt bilde av han. Legger ut to så ønsker jeg gjerne tilbakemeldinger.

normal_IMG_4154.JPG

Hadde en litt dårlig trent fotograf

normal_IMG_4157.JPG

Japaneren. På det nederste bildet er han understilt, bakbena skal lengre bak og halen skal være ringet over ryggen.

hodet burde vel vært litt mere opp også for han er lang i ryggen(da ser han ikke så lang ut). Ellers så er hunden fin, litt mere pels hadde gjort susen men det kommer vel med tiden for den ser ikke voksen ut. En japaner er ikke "ferdig" pelset før de er 2-3 år gammle.

Hvor kommer den gutten fra då? minner litt om gammlemor her.

Her har du et bilde av en japaner som står sånn som de skal stå i ringen(dette er oldefaren til valpen vår, den som er i avataren min).

post-18-1192744957_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er det Mona som har vært så flink å stille opp (det var ikke enkelt!). Litt høy bak osv, men det er ikke særlig bra bakvinkler så vanskelig å strekke henne mer ut...

Hvis man hadde fått hodet mer opp så hadde den vel ikke sett så høy ut bak heller. Og litt rotete bakgrunn ødelegger helhetsinntrykket endel.

:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få opp hodet på en hund er ikke lett skal jeg love deg. Det som går an er å stille hunden opp, så stelle seg foran hunden og få dne til å se på deg. Hvis du godsnakker med hunden så får den kanskje opp halen og;)

Til og med jeg sliter med å få opp hodet på dalmisen min. Spesielt på bilder:P Ingen fotogn hund nei.

post-2766-1193334646_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er det Mona som har vært så flink å stille opp (det var ikke enkelt!). Litt høy bak osv, men det er ikke særlig bra bakvinkler så vanskelig å strekke henne mer ut...

Er veldig intrisert i å vite hvilken rase dette er?? Har tenkt å skaffe meg en slik? Det er vell ikke dalmatiner er det vell? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...