Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny mobiltelefon

tuppetroll

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er en sær mobiltelefonkjøper, og trenger hjelp med fornying av telefonutstyret her. Jeg har netcom young talk, har tenkt å fortsette å ha det (familien har netcom familie, og 200 kr. i måneden + gratis tlf og sms til familyen passer meg ypperlig) så ikke forsøk å overtale om noe annet :P Telefonen må dermed gå an å få med young talk abo., og ikke koste type månedslønner..

Jeg vil ha en pen telefon. Type design, ikke bare sånn kjedelig opp og ned sort som alle har. Jeg vil ha god mp3spiller, jeg vil ha et kamera der bildene blir gode nok til at man kan bruke mobilen som kamera når man ikke trenger superkvalitet og ikke orker å drasse på dslr'en. I tillegg må jeg ha blåtann.

Kravstor? Neida :P Noen som vet om et godt alternativ?

Skrevet

Jeg har veldig sansen for Sony Ericsson, og du har noen tilbud på denne siden med SE og Youngtalk :P

Selv har jeg SE w710i, og liker den veldig godt, den har både mp3-spiller, kamera, skritteller (jepp! Med fitnessprogram! Kjekt å ha på en mobil? hehe) radio og annen "vanlig" moro (jeg er veldig glad i klapptelefoner og). Den koster 590 kr hos NetCom webshop med den nye cd'en til Robbie Williams :P

Hvis ikke så har den vanlige og kjedelige SE w810i fått mye skryt av folk jeg kjenner som har den, har vel det samme som w710i (minus den utrolig kjekke skrittelleren.. hehe), men der er det autofokus på kamera, hvilket kan være kjekt - de er jo litt følsomme for bevegelser, disse kameraene.. Den ser veldig kjedelig ut, men tror det er en veldig grei telefon til 190 kr.

Begge har blåtann, USB-kabel, gprs, e-post og all annen moro man kan putte i en noenhundregrams leketøysak :P

Skrevet
Jeg har Sony Ericsson k610 og er strålende fornøyd. ;)k610

Den har moren min, og hun er kjempefornøyd. Den har til og med overlevd en ufrivillig dukkert i en pølsegryte ;)

Selv har jeg SE K800i og er veldig fornøyd.

Skrevet

SE k800i. Tele2 har den for kr 1,- så det er ikke lenge før det blir et bra tilbud hos NetCom på den heller vil jeg anta, og den er mye bedre enn SE k610i(?) som vi har på jobben til samboeren. Jeg brukte denne i en periode (sambo sin) og det er uten tvil den beste telefonen jeg noen gang har brukt. Og den har et kjempebra kamera (les testene, ingen slår den der).

Selv har jeg tenkt å sende e-post til NetCom og spørre hvorfor ikke de har det samme tilbudet på telefonen som Tele2. For jeg gir blaffen og skifter abb om så er - skifter da også samboers abb.

Skrevet
w 810i er i alle fall helt topp til mitt bruk :P

Men den er svart og kjedelig for tenk :P Har anbefalt den allerede, hehe. Henger meg på 2nes innlegg jeg, men kameraet i w810 er nok litt bedre enn i flippflappen, mer zoom og autofokus som nevnt.

Skrevet

Urk.. <_< Nå blir det ny telefon på meg også. Jeg mistet min elskede k750i i Aamodtdammen der vi var og bada i dag, så den er ganske så våt og funker ikke.. BUHU! Har aldri vært så fornøyd med en telefon før.. :P (har hatt den i 2,5 år nå).

Det blir nok en ny og dyr Sony Ericsson på meg. Intet annet duger :P

Skrevet

Denne sikler jeg på. Tror den kommer til å koste nærmere millionen, og den kommer heller ikke ut før sommeren.. Merket er Motorola noe jeg aldri har hatt før. Idag har jeg SonyEricsson W800i og er (var) storfornøyd! Men altså, noe galt er det med den og jeg kan definitivt ikke stole på den mer..

*sukk*

Men altså, tror denne mobiltelefonen vil imøtekomme alle kravene dine, vedr. ab. typer, så aner jeg ikke litt engang, siden den enda ikke er kommet ut :icon_redface:

Skrevet
Jeg har en NOkia n73, den er jeg veldig fornøyd med:P

Den har gått ned i pris nå også:) hehe..

Jeg vil ha N73 eller N95. Men N95 blir FOR dyr.

Kan nytegne abonnement i juli så da blir det ny tlf :icon_redface:

Hørt mye bra om N73, og jeg vil tilbake til Nokia.

Skrevet

Jeg hadde Nokia 5200, og var faktisk kjempefornøyd med den..

Kameraet var ikke av det beste, men den døg til sitt bruk :icon_redface:

Nå solgte jeg nettopp den, fordi jeg ville ha Djuice Control abbonement (Istedet for YoungTalk)

og kjøpte meg Sony Ericsson K610i.. :)

Er kjempe fornøyd med den.. :P

Den har absolutt alt.. Kameraet er på 2,0 MP, men kunne ha vært bedre..:P

Ellers har den alt du trenger... :P

Skrevet

Det ble Sony Ericsson K810i på meg :icon_redface: Ikke så forskjellig fra den jeg hadde, men en forbedring. Veldig bra kamera på den nye!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...