Gå til innhold
Hundesonen.no

Prisforskjeller hos veterinærer!


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Hvor bevisst er du på prisnivået hos din veterinær?

Sitter å snakker med hundevenner rundt om, og vi kommer inn på priser hos veterinærer og da kommer det frem at det er sinnsyke forskjeller i pris hos veterinærer..... og da begynner jeg å lure - sjekker folk prisene?

Sjekker du prisene før du går til veterinæren?

Vaksinering

Her varierer prisene fra 375,- til rett under 1000-lappen.

Selv har jeg priser fra "mine" tre dyreklinikker hvor normalprisen for vaksine av en hund henholdsvis 375,- / 401.- og 473.- (jeg ble usikker på om den siste inneholdt rabies også)

HD/AA røntgen x id-merking

Fra 900,- til 2123,-

Selv betaler jeg 1295,- for dette - gjort på en stor rase.

Tannbehandling

fjering av tannstein

Fra 300,- - 1600,-

Røntgen

Røntgen og konsultasjon

inntil 3 bilder - fra 390,- (har ikke priser fra andre enn de ute hos oss faktisk)

over 6 bider - fra 714,- til 3500,-

Kjemisk kastrering

Fra 377,- - 800,-

Ingen tvil om at det lønner seg å ringe rundt. De fleste dyreklinikker har dyktige veterinærer i disse dager, det er jo helt vilt at folk vil la seg flå på den måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at det lønner seg å ringe rundt. De fleste dyreklinikker har dyktige veterinærer i disse dager, det er jo helt vilt at folk vil la seg flå på den måten...

Og det lærte jeg i dag ;) Jeg har ringt rundt for å få tak i dyktige og "billige" veterinærer. Fant en til slutt, som hadde god kundeservice og flinke folk som tok meg på alvor. Ikke prøvde de å overbevise meg med det ene eller det andre ved å være nedlatende heller. Og dermed fikk jeg heller ikke følelsen av å være i veien. Nei ring rundt og sjekk opp priser! Tull å betale skjorta om man kan få samme behandling for en billigere penge hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er virkelig store forskjeller der ute!

Jeg har ingen problem med å gå til hvilken som helst (da denbilligeste) dyrlegen om det er snakk om den årlige vaksinen eller andre mindre risikofylte årsaker. Men om det er noe alvorlig og noe som involverer høyere risiko velger jeg å gå til en dyrlege jeg stoler på og som har den kompetansen jeg ønsker.

Jeg har for lettvinthetskyld valgt å gå til samme dyrlege til alt nå, på grunn av hans service, plassering i forhold til hvor jeg bor, og fordi han er den dyktigste og mest seriøse dyrlegen jeg har vært borti! Jegføler meg veldig ivaretatt der, og han svarer kjapt på mail om jeg skulle lure på noe. Dette er jeg villig til å betale det lille ekstra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er virkelig store forskjeller der ute!

Jeg har ingen problem med å gå til hvilken som helst (da denbilligeste) dyrlegen om det er snakk om den årlige vaksinen eller andre mindre risikofylte årsaker. Men om det er noe alvorlig og noe som involverer høyere risiko velger jeg å gå til en dyrlege jeg stoler på og som har den kompetansen jeg ønsker.

Jeg har for lettvinthetskyld valgt å gå til samme dyrlege til alt nå, på grunn av hans service, plassering i forhold til hvor jeg bor, og fordi han er den dyktigste og mest seriøse dyrlegen jeg har vært borti! Jegføler meg veldig ivaretatt der, og han svarer kjapt på mail om jeg skulle lure på noe. Dette er jeg villig til å betale det lille ekstra for.

Hehehe, jeg må bare glise litt. Håvard har jammen klart å sjarmere oss sonen-jenter.

Når det gjelder pris- for rutine, som vaksiner og chip spiller det liten rolle, men for alt annet går jeg kun til en jeg stoler fullt og helt på. Han er ikke den dyreste i området heller, og utrolig dyktig- samt at alle hundene mine har elsket han, og det hjelper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ca 600,- for en vaksinering på en viss populær og kjent dyreklinikk. Det var fordi vetrinæren også tok en "helsekontroll" på hunden! Jeg hadde ikke bedt om dette og ble fryktelig sur... hehe

Hehe, skjønner jeg godt. Irriterende når veterinærene absolutt skal gjøre alt annet enn det man ber de om. Og selvsagt ta penger for det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ca 600,- for en vaksinering på en viss populær og kjent dyreklinikk. Det var fordi vetrinæren også tok en "helsekontroll" på hunden! Jeg hadde ikke bedt om dette og ble fryktelig sur... hehe

Er ikke det fordi syke hunder ikke skal vaksineres da? Ikke at jeg tror du ville tatt med en syk hund til vaksinasjon men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, jeg må bare glise litt. Håvard har jammen klart å sjarmere oss sonen-jenter.

Når det gjelder pris- for rutine, som vaksiner og chip spiller det liten rolle, men for alt annet går jeg kun til en jeg stoler fullt og helt på. Han er ikke den dyreste i området heller, og utrolig dyktig- samt at alle hundene mine har elsket han, og det hjelper på.

I LOVE HÅVARD ;):P

Men ja han er på ingen måte den dyreste i destriktet! Og som du sier så elsker hundene ham! Til og med etter at han har stukket i dem og gjort andre "fæle" ting er han verdens beste i hundenes øyne! :P

Men for å gå tilbake til topic; jeg hørte at prisforskjell på HD-røntging her i destriktet var på 850 kr fra dyreste til billigste veterinær, og det er en stor forskjell syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ca 600,- for en vaksinering på en viss populær og kjent dyreklinikk. Det var fordi vetrinæren også tok en "helsekontroll" på hunden! Jeg hadde ikke bedt om dette og ble fryktelig sur... hehe

En veterinær som ikke tar en helsekontroll før h*n setter vaksine, får ikke sette vaksine på mine hunder.. Vaksine setter ned imunforsvaret i varierende grad, så det minste man bør gjøre, er å sjekke at almenntilstanden er god før man sprøyter sånt inn i bikkja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg betalte ca 600,- for en vaksinering på en viss populær og kjent dyreklinikk. Det var fordi vetrinæren også tok en "helsekontroll" på hunden! Jeg hadde ikke bedt om dette og ble fryktelig sur... hehe

Min veterinær foretar alltid en helsesjekk av hunden før h*n setter vaksine, og for det betaler jeg for en hund 475,- eller noe der omkring, billigere pr. hund om jeg kjører flere samtidig. 600,- er etter min mening veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye bra om Håvard fra kaninmiljøet også :-P Nå kan ikke jeg bruke han da jeg bor i feil by, men vi bruker den samme veterinæren stort sett uansett, og de er vi fornøyde med. Tror de ligger midt på treet i pris også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktigere med en veterinær som jeg stoler på, enn selve prisen. Prøver å holde meg til en og samme veterinær, for da kjenner denne sykehistorien til hunden/katten/hesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss dyrlegene deres er dyre mht på vaksinering! Her tar de rundt 300 kr for helsekontroll og vaksinering. Men han er mer en storfe vetrinær da, men å sette en årlig vaksine får han flott til, så det er jeg glad for at han er billig på.

Jeg var her for en mnd tid siden var jeg på en stor særiøs dyreklinikk og fjernet tenner på twiggy + fikk henne id-merket. Det betalte jeg over 2000 kr for. MEN jeg vet at de som gjorde det er kjempedyktige, de bruker ikke narkose men gass. Så da betaler jeg henner 4 ganger så mye for å gjøre noe såpass alvorlig hos en flink vetrinær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vaksinerte min valp i går,det kom på 425,men tar jeg med alt av katter og hunder bli vaksinen billiger,rett under 300 tror jeg...men min vetrinær kunne ha tatt akkurat det di ville av meg,for noen annen vetrinær er helt uaktuelt å gå til,di andre rundt her burde ikke ha fått lov til å praktisere om du spør meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe tvil om at det er ulike priser.

Ved siden av pris, som ikke er det viktigste for meg, er hvordan vetrinæren behandler eier, hund og hvordan service graden er. Er de av den typen som har 3 hunder samtidig inne og setter vaksina og løper videre til neste, eller tar de seg tid til en og en hund.

I hovedsak har jeg brukt en vetrinær hele tiden, men har vært andre steder pga div skader ( som selvfølgelig ikke skjer i vet'n åpningstid ).

Er i grunn veldig fornøyd. Ikke har de ille priser heller, så da ser jeg ingen grunn til å bytte. En vaksine koster 370kr og det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss dyrlegene deres er dyre mht på vaksinering! Her tar de rundt 300 kr for helsekontroll og vaksinering. Men han er mer en storfe vetrinær da, men å sette en årlig vaksine får han flott til, så det er jeg glad for at han er billig på.

Jeg var her for en mnd tid siden var jeg på en stor særiøs dyreklinikk og fjernet tenner på twiggy + fikk henne id-merket. Det betalte jeg over 2000 kr for. MEN jeg vet at de som gjorde det er kjempedyktige, de bruker ikke narkose men gass. Så da betaler jeg henner 4 ganger så mye for å gjøre noe såpass alvorlig hos en flink vetrinær

var det her ute det?

kan ikke si at det er verdens beste dyrelegen hvis det er den jeg tror, stresser altfor mye og har mistet en del kunder på grunn av dårlig kundebehandling(ut i fra hva jeg vet ihvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm da har jeg sitti å titta på kvitteringer fra mine vet.besøk med Turbo og sånn så det ut:

Kastrering = 3188 (da med alt av medisiner, skjerm og drakt)

helsekontroll og vaksine = 450

helsekontroll, vaksine og id = 1050

potesyinga og alt det der har jeg ikke kvitteringene på i nærheten men mener vi betalte 250 for helsjekk pga ett eller anna som hadde skjedd.. halting på forbeinet tror jeg det var..

menmen iallefall vet ikke om hun er dyr eller billig jeg men Turbo ELSKER hun så fortsetter nok å gå til henne (selv om han er "litt" for lykkelig når han er der :P han begynner å bjeffe å pipe å hoppe rett opp å ned med en gang vi kommer inn døra og flyyyr nærmest opp på undersøkelses bordet når hun åpner døra hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg skrevet flere steder, men når jeg skulle kastrere Rex og fjerne den som lå i buken ringte vi rundt. Vi er veldig fornøyd med "vår" veterinær, og hadde fått beskjed om hvor mye vi kom til å måtte betale. Og fikk da også tilbud om å HD og AA røntge samtidig.

Hos "vår" veterinær ville Kastrering (og fjerning av den i buken) + HD og AA røntging koste 3700,-

Men hos de andre lå prisen på kun kastrering oppi 5000. Og på det dyreste stedet skulle de ha 8000 kr :shocked: for KUN kastrering og fjerning av den i buken.

Så siden vi er så fornøyd med han vi bruker og at de var billigst, så valgte vi selvsagt han.

Vi betalte 500 for ID-merking, og litt over 400 kr for vaksinering. Nå har jeg ennå ikke hvert der i år, men nå blir det begge hundene som skal vaksineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sjekke kvitteringer* Sist vaksinasjon (rabies/laptospirose) 580,- Vanlig vaksine: 450,-

1. dose rabies + chipping: 1153,-

Operasjon (grave ut kneskål, putte inn pinner, kastrering, smertestillende, etc): 13 406,-

Denne vet'en er grundig, flink, nærme og fleksibel. Fikk feks flyttet vaksinasjonstime til dagen etter uten problem. De kjenner hunden min godt, og det er spesielt 2-3 på vet-kontoret som er flinke med min hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikke så viktig hvor billig/dyr en veterinær er. Det som teller for meg er hvordan de behandler dyra og hvor serviceinnstilt de er i forhold til oss 2 beinte. Den nye veterinær klinikken her i byen er fenomenal! Utrolig dyktige folk som tar seg tid til å gi hunden (i mitt tilfelle) kos og oppmerksomhet, og gjerne en god bit eller 5 i løpet av konsultasjonen. Det er lett å spørre dem om råd uten å bli sett på som en masete tulling, du får gode og utfyllende svar på det meste, god oppføling hvis du har vært inne pga noe spesielt og de har rene og ryddige lokaler. Pris messig er det heller ikke ille. Har ingen av prisene i hodet akkurat nå, men de ligger på et forholdsvis lavt prisnivå også. Kunne ikke vært mer fornøyd, jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er virkelig store forskjeller der ute!

Jeg har ingen problem med å gå til hvilken som helst (da denbilligeste) dyrlegen om det er snakk om den årlige vaksinen eller andre mindre risikofylte årsaker. Men om det er noe alvorlig og noe som involverer høyere risiko velger jeg å gå til en dyrlege jeg stoler på og som har den kompetansen jeg ønsker.

Jeg har for lettvinthetskyld valgt å gå til samme dyrlege til alt nå, på grunn av hans service, plassering i forhold til hvor jeg bor, og fordi han er den dyktigste og mest seriøse dyrlegen jeg har vært borti! Jegføler meg veldig ivaretatt der, og han svarer kjapt på mail om jeg skulle lure på noe. Dette er jeg villig til å betale det lille ekstra for.

Hvor går du da? Ser du bor i stavanger.:P vi synes vår klinikk er litt dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinæren jeg bruker tar standardpriser på vaksine, resten vet jeg ikke om de er så dyre på egentlig. Føler jeg betaler for det jeg får og de tar seg god tid. Nå har jeg av en eller annen merkelig grunn hunder som ikke er så enkle å behandle siden de ikke følger boka med symptomer. <_< Så dyrt blir det uansett. Men jeg har vært borti endel snodige veterinærer, så jeg betaler gjerne for tryggheten og det å vite at de kjenner hundene mine og at jeg kan ringe når som helst om det skjer noe.

Anyway, må bare takke Aya for tips om hafrsfjord dyreklinikk, fikk mamma til å dra dit med gamlemor. Hun er fornøyd med behandlingen, vet ikke om gamlemor er helt enig siden hun fik amputert en betent tå i dag. Men de er visst flinke med henne, enda hun hater veterinærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...