Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergi


Mirai

Recommended Posts

Ja, hun skulle ta mer prøver og finne ut hva som var verst.. Men hun er jo så tett når hun er i huset, får omtrent ikke puste om natta og sånn. Tørrhoster konstant.

Hunden er jo i huset :) Alt det andre er liksom ikke noe problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må dere prøve å få hundefri (og mammafrie?) soner i huset... Spes holde hunden ute av soverommet, men det regner jeg med er i orden. Så får man gjøre det beste ut av det, støvsuge ofte, lufte ut, og ha hunden så mye ute som mulig.. Hvis ikke må du rett og slett ta med deg dyret og flytte! :wink:

Men, Petal Cleanse er et alternativ asså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona er kun i gangen, kjøkkenet og stua nede. hun er aldri i soverommene, eller andre etasje generelt.. Og de rommene hun er i er jo de som brukes mest av alle!

Kan ikke flytte ut tror jeg.. Har ikke pengehemninger nok.. heh.. Og dessuten, hvor mange vil leie bort hybel til 16-17 åring med gigantisk bikkje? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, si det du.. det ble vel kanskje et lite problem...

Men, hva sier din mor om saken da? Og hvor mye er hun villig til å gjøre for at det skal gå liksom?

En mulighet er jo å gjøre stua hundefri iallefall, for da får din mor et "fristed" der... men. vanskelig situasjon... Vt alt om det der, men.. Her er det JEG som er allergisk da, og jeg går heller rundt og nyser og klør enn å kaste ut noen av dyra.

åsså er jo bikkja allergisk da, men det er jo en helt annen sak... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da det gjelder katt og hund, kan du jo prøve Petal Cleanse.. Det skal visst funke bra har jeg hørt.

Petal Cleanse er veldig effektivt mot allergi for hund. En venn av meg er veldig allergisk mot hunder, og kunne ikke dra på besøk til tanta hennes pga at hun hadde hund. Tanta begynte å smøre/vakse hunden med Petal Cleanse, og nå kan vennen min kose med hunden så mye hun vil med hunden ute å reagere. Så det kan være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv allergisk mot pelsdyr. Iallefall sist jeg sjekka.

Men kanskje det er bare jeg som ikke reagerer så mye?

Om sommeren er det ett ******* ettersom jeg har allergi mot gress og pollen.. :) Men vil heller nyse og klø enn å hive ut noen av dyra..

Men hva skal dere gjøre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv akupunktur! :) Broren min var allergisk mot husstøv og ditten og datten... Men ble behandlet med akupunktur, og er ikke lenger allergisk

enig med Benedicte. Også finnes det masse gode allergi medisiner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma og pappa er litt allergiske mot så og si alt :)  

Men vi har jo Lissi her hver dag, så er de egentlig allergiske mot hund...?

sant det Benedicte sier. Men kan dere ikke prøve en allergivennlig hund som Storpuddel, eller portis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma liker ikke sånne hunder - bare kosehunder gjelder for henne :roll:

Men de reagerer ikke sånn helt uten videre - pappa bare reagerer hvis han tar på Lissi for så å gni seg i øyet - det er lett å unngå, så det vil ikke spille så stor rolle. Men mamma har aldri lagt merke til å være allergisk mot hverken Lissi eller Basco, men allergiprøven viste positivt på hund :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, føler med deg! Håper det ordner seg!

Dere kan ikke prøve PetalCleanse (eller noe sånt)?

Eller aloe vera, mamma påstår ihvertfall at det skal hjelpe på allergi også :) Jeg vet ikke

Kan også hjelpe å bade henne oftere, og at ikke moren din tar pelsstellet, vakser seg alltid etter hun har kost med Mona osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bygge deg et lite hus i hagen eller noe som du og mona kan sove/ Bo i..hehe

kanskje prøve og ha Hunden ute av huset i såfall!

Blir en skikkelig ute hund da.. hehe

Tenk hvor kul KÅK du kunne hatt i hagen.. :) Bare gå inn å spise hos mor og far da.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så kjipt : Får håpe det ordner seg!

Jeg er litt forvirret - det er forskjellige måter å være allergisk mot hund på, er det ikke? For jeg mener i hvert fall å ha lest at med noen typer allergi mot rotter, så burde man nettopp IKKE bade dem oftere. Da blir huden litt tørrere og de flasser mer. Er det huden deres eller noe sånt som man reagerer på, så er jo det en dårlig idé. Men vet ikke om dette gjelder hunder?

Som sagt - litt forvirret! #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma liker ikke sånne hunder - bare kosehunder gjelder for henne :roll:

Men de reagerer ikke sånn helt uten videre - pappa bare reagerer hvis han tar på Lissi for så å gni seg i øyet - det er lett å unngå, så det vil ikke spille så stor rolle. Men mamma har aldri lagt merke til å være allergisk mot hverken Lissi eller Basco, men allergiprøven viste positivt på hund :?

Jeg har heller aldri merket allergien min mot hund, men fikk utslag på det på tester.. Men, hvorfor bry seg om tester da man ikke reagerer??? :? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...