Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening


Huldra

Recommended Posts

Vi har meldt oss på utstilling! :shocked: Så nå må vi henge i og trene. Har en ag-konkurranse vi prioriterer først, dvs frem til og med neste helg. Men etter det, og frem til den 23. juni, som er datoen for den store dagen, trenger vi desperat folk å trene med, som vil agere dommere. Gjerne folk Tulla ikke har møtt før! Hvis det er flere som vil trene, kan vi bytte på å være dommer, og hvis vi er mange folk og hunder, blir det naturlige forstyrrelser som dukker opp igjen på utstillingen. :P Skal trene med Tone og Mia og Hayley, kanskje de også vil være med her (cockere).

Noen som vet om et bra sted å trene på? Gress kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine

Kunne ha dratt til Leangen å trent der da.. Er jo der utstillinga er! (Regner med du mener NKK Trondheim)

Anyway, jeg kan sikkert henge meg på uten hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leangen er ikke så dumt sted, nei! men vi skal ikke være med på NKK, bare på Spaniel-spesialen dagen før. Men kan gjerne trene på Leangen, høres ut som en fin plan! Og gjerne flere ganger også! Du kan få være dommer og dommeraspirant og overdommer! Bare husk å gi Tulla BIS! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Leangen er ikke så dumt sted, nei! men vi skal ikke være med på NKK, bare på Spaniel-spesialen dagen før. Men kan gjerne trene på Leangen, høres ut som en fin plan! Og gjerne flere ganger også! Du kan få være dommer og dommeraspirant og overdommer! Bare husk å gi Tulla BIS! :P

Åja, daså :P

Men for de andre som skal stille på NKK Trondheim så kan det jo være fint å få trent litt der?

Japp, jeg skal være aspirant, dommer, ringsekretær, overdommer og alt det der jeg! :P

Tror ikke Milo skal bli stilt ut på en stund(i November) så derfor kommer jeg uten hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Er det åpent så man bare kan gå å trene på Lengen da? Trodde det var lukket og låst der jeg..

Hmm, jo der sa du det!

Var åpent i vinter, men da er det jo skøytesesong!

Men den ene døra bruker å være åpen innimellom tror jeg.

Eventuelt kan dere kombinere litt ringtrening med treninga på Lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jo der sa du det!

Var åpent i vinter, men da er det jo skøytesesong!

Men den ene døra bruker å være åpen innimellom tror jeg.

Eventuelt kan dere kombinere litt ringtrening med treninga på Lørdag?

Lørdag passer ikke såå bra, skal jo på ag-konk, og trodde du skulle komme og heie??! :P

Men finnes det ikke gress-områder i nærheten av Leangen? Nærmere travbanen, liksom? Trenger jo ikke være gigantisk der, bare plass til en ring eller to. Tenker på det stedet med lekeapparater for barn, hvis noen skjønner hvor jeg mener.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpent på Leangen, og om det av en eller annen merkelig grunn skulle være stengt, er det bare å gå nedenom hallen og opp på andre siden der hvor ag og lp er på NKK Trheim. Der er det jo både gress og grus å trene på, og helt åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier! Skal vi bestemme oss for en dag eller tre? Må høre litt med Tone når hun kan trene også, hun vil sikkert bli med! :P Men som sagt prioriterer vi ag frem tom neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Lørdag passer ikke såå bra, skal jo på ag-konk, og trodde du skulle komme og heie??! :P

Men finnes det ikke gress-områder i nærheten av Leangen? Nærmere travbanen, liksom? Trenger jo ikke være gigantisk der, bare plass til en ring eller to. Tenker på det stedet med lekeapparater for barn, hvis noen skjønner hvor jeg mener.. :P

Hysj da :P

Blir nok valpebesøk på Lørdag, og jeg prioriterer det mest av alt!

Men kan være jeg kommer på Søndag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysj da :P

Blir nok valpebesøk på Lørdag, og jeg prioriterer det mest av alt!

Men kan være jeg kommer på Søndag :P

Merkelige prioriteringer du har! Skjønner ingenting! :P

Men du får komme når du kommer! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringtrening er ikke såå viktig for meg, men jeg blir gjerne med som forstyrrelse om det passer sånn - så dere får bare avtale i vei også blir jeg med om jeg får tid. :P

Samme hær ;)

Jeg blir gjerne med om det passer og jeg finner meg skyss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket med trønderterrierklubben om det er bare terriere som får komme på ringtreningene deres (hver onsdag 1830 på Statoil), fikk til svar at det er åpent for alle hunder. Man betaler 20 hver gang. Der er det en proff "ringtrener" som heter Steinar Hoff. Jeg tror jeg skal begynne å dra dit med Symra. Må jo sette igang å trene nå hvis hun skal bli verdensvinner som sin mormor! :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket med trønderterrierklubben om det er bare terriere som får komme på ringtreningene deres (hver onsdag 1830 på Statoil), fikk til svar at det er åpent for alle hunder. Man betaler 20 hver gang. Der er det en proff "ringtrener" som heter Steinar Hoff. Jeg tror jeg skal begynne å dra dit med Symra. Må jo sette igang å trene nå hvis hun skal bli verdensvinner som sin mormor! :Laugh:

Har vært der, og han fyren som hadde treningen den gangen, var ikke helt etter mitt hjerte.. Hadde jeg skullet dit, hadde jeg skullet vært på damen sin gruppe, hun var mye triveligere i metodene sine.. Men det er jo et godt tips! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha vært der - men bor i Oslo.

Jeg har avholdt flere "intro-kurs" for utstillinger, og håper virkelig dere finner en som kan fungere som instruktør! Det er KLART enklere å trene utstilling med noen tilstede som "kontrollerer" dere, ser hva som skjer, og kan komme med gode råd underveis...'

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingenting seriøst på skolen lenger. Bortsett fra muntlig eksamen om vi kommer opp...

Jeg har som sagt fri på onsdag (tror jeg. er sikker i morgen), så for meg går det fint å ha det på morgenen (såfremt "morgenen" ikke er type sju-åtte?), om det passer for de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at flere kan være med og trene! :icon_cry: For min del trenger jeg ikke stå opp så snabla tidlig, seks-sju-tiden er alt for tidlig. Basta. Hva med ett-to? Bare et forslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Om det blir på kveld/ettermiddag så kan jeg vi bli med..

Visse folk må nemmelig på skolen om dagene. <_<

Men legg opp løpet slik det passer best for dere, så henger jeg meg på om tidspunkt passer :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...