Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening

Huldra

Recommended Posts

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg blir med på enda en trening, jeg! Kan komme med råd og være forstyrrelse mens Tinka står og bjeffer evt trener lp.

Jeg er ledig tirsdag (etter ca 14.30 om jeg kommer opp i muntlig), onsdag (hele dagen), torsdag (etter ca tolv) og fredag neste uke.

Skrevet

Zorro skal på utstilling i juli, så vi bør kanskje få oss litt trening.

Særlig trening vi trenger er å bli sjekka tenner og tatt på - han liker ikke fremmede folk, derfor er det bra å ha noen hundefolk som vet hva de gjør :blink:

Passer best for meg torsdag og fredag.

Mandag og tirsdag tviler jeg litt på, og onsdag er det avsluttning på skolen - med fest etterpå.

Vet ikke om mandag og tirsdag går med på forberedelse...

Skrevet

Jeg kan mandag, tirsdag og onsdag. Er hjemme i halv tre tiden, så jeg kan ikke før det hvert fall. Torsdag skal jeg på øving, og på fredag reiser jeg.

Skrevet
Zorro skal på utstilling i juli, så vi bør kanskje få oss litt trening.

Særlig trening vi trenger er å bli sjekka tenner og tatt på - han liker ikke fremmede folk, derfor er det bra å ha noen hundefolk som vet hva de gjør :P

Passer best for meg torsdag og fredag.

Mandag og tirsdag tviler jeg litt på, og onsdag er det avsluttning på skolen - med fest etterpå.

Vet ikke om mandag og tirsdag går med på forberedelse...

Jeg kan mandag, tirsdag og onsdag. Er hjemme i halv tre tiden, så jeg kan ikke før det hvert fall. Torsdag skal jeg på øving, og på fredag reiser jeg.

Det er ikke lett å få til en dag da begge dere kan! Hva med å trene to dager neste uke? Tirsdag og torsdag/fredag? Vi sier ikke neitakk til masse trening, trenger mer trening på å stå i ro, og bli kjent på av fremmede folk. Tannvisning, og å bli tatt i mens hun er rolig. Hanne er vel den som er mest ukjent for Tulla (vi har vel ikke møttes?) :blink: så jeg vil gjerne gjerne at du skal være "dommer". :P Kan godt være dommer for Zorro, selvsagt! :P

Skrevet

TIRSDAG :lol: :lol:

Ja, la det bli på tirsdag! :D Hehe.. Da skal nemlig jeg til byen også. Er litt langt å reise ens ærend for en trening liksom, så kjekt å ta det når man først er der.

Hvor blir det i så fall, og når?

Skrevet

Jeg skal på trening på schnauzerklubben på tirsdag men kan sikkert komme innom hvis det passer med tidspunktet og være forstyrrelse og dommer eller hva det nå måtte være behov for. Skal være på Malvik kl 19.

Skrevet

Forslag: Ringtrening klokka 17.30 (evt 17.00 - kommer an på hvor lenge dere vil trene?) på parkeringsplassen til Statoilbygget på Rotvoll (om vi blir jaget bort derfra kan vi gå til Lærerhøyskolen eller Eplehagen like ved). Etter treninga kan de som vil være med på vanlig hundetreff, som begynner klokka 18.30.

Skrevet
Forslag: Ringtrening klokka 17.30 (evt 17.00 - kommer an på hvor lenge dere vil trene?) på parkeringsplassen til Statoilbygget på Rotvoll (om vi blir jaget bort derfra kan vi gå til Lærerhøyskolen eller Eplehagen like ved). Etter treninga kan de som vil være med på vanlig hundetreff, som begynner klokka 18.30.

Fin ide... hadde likevel tenkt meg på treff...

Skrevet

Ble ikke noe Trondheimstur på meg idag allikevel, kom ikke hjem før 4 i natt, så litt trøtt kan man si.

Skrevet

Beklager at jeg har vært så fraværende i denne tråden, den ligger så gjemt, at jeg helt glemmer den.. :)

Er det noen som vil være med å trene i dag? Hvis vi kan være ferdig ca åtte, passer det genialt bra, hvis ikke spør jeg om folk vil trene i morgen i stedet..? :P Skal vi begynne ca halv sju? Eller er det for sent? Masse tid som går bort i "pjatt" (les: gøy for oss eiere, men ikke trening), så kanskje seks er en bedre tid?

Skrevet

Njæsj.. skal vi si ca fire -fem? Så får jeg tid til å bade med Tulla først, trene utstilling, og så dra hjem og gjøre siste finstuss og bading/føning..

Skrevet

Ved Statoilbygget? Og blir vi jaga, går vi et annet sted i nærheten? Kl halv fem?

Skrevet

Bra...

Trenger virkelig å gjøre Zorro trygg på fremmede. Han er inn i en "spøkelse" periode, og kan se spøkelser overalt for tiden (så ukjente personer er ikke morsomt altså!)... så Ingvild - du skal få lov til å leke, kose og gi godbiter til Zorro i morgen, da han kjenner deg litt (men ikke helt) :)

Skrevet

Eh.. folkens.. kan vi kanskje ta det tidligere på dagen? Plutselig var det noe som kom opp, så jeg har ikke mulighet til å komme halv fem.. :P Uff, føler meg litt dum nå.. Hva med halv tre? Bare et forslag, hvis halv fem passer bedre for folk, så gjør dere det! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for informasjonen!
    • Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...