Gå til innhold
Hundesonen.no

Blåbær


Ingvild

Liker hunden din bær?  

20 stemmer

  1. 1.

    • Ja, noen sorter så.
      8
    • Nei
      3
    • Ja, så og si alle slags bær
      9


Recommended Posts

Blåbær er VELDIG sunt for mennsker i hvertfall. Noe av det sunneste vi kan spise faktisk! Regner med det samme gjelder for hunder. Det inneholder masse antioksidanter (?) og masse flotte vitaminer. Så kenge hun ikke spiser så hunb blir dårlig tror ikke jeg det er noe farlig med blåbær akkurat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cita spiser rett fra busken! Hun liker egentlig ikke rips tror jeg... Syns det er surt og rister på hodet, "men mat er mat, og mat SKAL ned", tenker hun, så hun tvinger seg selv til å ete det.. Samme med salat. hehe

Haha :) det er en ekte labrador det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cita spiser rett fra busken! Hun liker egentlig ikke rips tror jeg... Syns det er surt og rister på hodet, "men mat er mat, og mat SKAL ned", tenker hun, så hun tvinger seg selv til å ete det.. Samme med salat. hehe

Tinka og Cita har samme livsmotto, hører jeg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky og Mona trodde de likte druer i helgen  :)

Døh, jeg har gitt Mona druer i ettertid og hun spiser dem faktisk :) Men ganske funny at Vicky og Mona skulle SLÅSS om en drue :)

Mona spiser moreller og kirsebær rett fra trærne i hagen, men jeg har ikke sett blåbær i dette området så.. Uansett, avføringa er full av steiner..hehe.. Ellers spiser hun epler, gulerøtter, fersken/nektarin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, jeg har gitt Mona druer i ettertid og hun spiser dem faktisk :P Men ganske funny at Vicky og Mona skulle SLÅSS om en drue :D

Mona spiser moreller og kirsebær rett fra trærne i hagen, men jeg har ikke sett blåbær i dette området så.. Uansett, avføringa er full av steiner..hehe.. Ellers spiser hun epler, gulerøtter, fersken/nektarin.

haha! morsomt at Mona fikk Vicky til å tro at hun likte drue! :D Vicky var hvertfall helt med! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd å gi Hera bær, men det forundrer meg ikke om hun liker det. Hun er tross alt en labrador :) Alt går i grisen!

Men om det er sunt, så vet jeg i hvert fall at det er det for mennesker. Det inneholder antioksidanter (C-vitamin, E-vitamin, betakaroten, selen...), noe som beskytter cellene og gjør at vi er mer rustet mot f.eks. sykdommer som kreft. Det er flere bær og grønnsaker som inneholder mye antioksidanter. Men jeg tror at antioksifantene forsvinner når maten blir stekt eller kokt - det gjelder i hvert fall for blåbær. Derfor hjelper det lite å spise mye blåbærsyltetøy (buhu).

Men som sagt så gjelder dette mennesker - vet ingenting om hvordan det er for hunder. Tviler på at det er skadelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...