Gå til innhold
Hundesonen.no

Blåbær

Ingvild

Liker hunden din bær?  

20 stemmer

1. 1.

• Ja, noen sorter så.
      8
    • Nei
      3
    • Ja, så og si alle slags bær
      9

Recommended Posts

Skrevet

Hva er det egentlig som er bra med blåbær - er det bra for hunder også? Og hvordan er det med bringebær?

Tinka går og plukker selv fra buskene/lyngen når vi er på tur, så det er ikke helt lett å si akkurat hvor mye hun spiser i løpet av en uke.

Skrevet

Hun har ikke spist så mye bær akkurat, men frukt. Hun elsker honningmelon! Og druer! Og plommer! Og nektariner går an :)

Skrevet

Blåbær er VELDIG sunt for mennsker i hvertfall. Noe av det sunneste vi kan spise faktisk! Regner med det samme gjelder for hunder. Det inneholder masse antioksidanter (?) og masse flotte vitaminer. Så kenge hun ikke spiser så hunb blir dårlig tror ikke jeg det er noe farlig med blåbær akkurat! :)

Skrevet

Mine hunder liker også godt bær! Etter en tur i skogen er avføringen helt blå :)

Skrevet

Cita spiser rett fra busken! Hun liker egentlig ikke rips tror jeg... Syns det er surt og rister på hodet, "men mat er mat, og mat SKAL ned", tenker hun, så hun tvinger seg selv til å ete det.. Samme med salat. hehe

Skrevet
Cita spiser rett fra busken! Hun liker egentlig ikke rips tror jeg... Syns det er surt og rister på hodet, "men mat er mat, og mat SKAL ned", tenker hun, så hun tvinger seg selv til å ete det.. Samme med salat. hehe

Haha :) det er en ekte labrador det :)

Skrevet

Hi hi...jeg læste forkert og troede du spurgte om man kunne li bær...haha så jeg svarede at ja alle slags mere eller mindre... :)

Hundene kan li nogen sorter...ikke alle. :)

Skrevet

Tinka og Cita har samme livsmotto, hører jeg. :roll:

Skrevet

Jeg har ikke prøvd å gitt Eso bær enda, men han spiser det garantert! Elsker alt som heter salat, mais, tomat, agurk, ananas, jordbær.. Ja, elsker frukt og grønsaker (sikkert bær også) :)

Skrevet

Ero spiser som regel det han får. Alt må prøves ut og smakes på... Å blåbær er han helt vill etter.

Skrevet
Vicky og Mona trodde de likte druer i helgen  :)

Døh, jeg har gitt Mona druer i ettertid og hun spiser dem faktisk :) Men ganske funny at Vicky og Mona skulle SLÅSS om en drue :)

Mona spiser moreller og kirsebær rett fra trærne i hagen, men jeg har ikke sett blåbær i dette området så.. Uansett, avføringa er full av steiner..hehe.. Ellers spiser hun epler, gulerøtter, fersken/nektarin.

Skrevet

Døh, jeg har gitt Mona druer i ettertid og hun spiser dem faktisk :P Men ganske funny at Vicky og Mona skulle SLÅSS om en drue :D

Mona spiser moreller og kirsebær rett fra trærne i hagen, men jeg har ikke sett blåbær i dette området så.. Uansett, avføringa er full av steiner..hehe.. Ellers spiser hun epler, gulerøtter, fersken/nektarin.

haha! morsomt at Mona fikk Vicky til å tro at hun likte drue! :D Vicky var hvertfall helt med! hehe

Skrevet

Jeg har ikke prøvd å gi Hera bær, men det forundrer meg ikke om hun liker det. Hun er tross alt en labrador :) Alt går i grisen!

Men om det er sunt, så vet jeg i hvert fall at det er det for mennesker. Det inneholder antioksidanter (C-vitamin, E-vitamin, betakaroten, selen...), noe som beskytter cellene og gjør at vi er mer rustet mot f.eks. sykdommer som kreft. Det er flere bær og grønnsaker som inneholder mye antioksidanter. Men jeg tror at antioksifantene forsvinner når maten blir stekt eller kokt - det gjelder i hvert fall for blåbær. Derfor hjelper det lite å spise mye blåbærsyltetøy (buhu).

Men som sagt så gjelder dette mennesker - vet ingenting om hvordan det er for hunder. Tviler på at det er skadelig?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...