Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå er det mange som har valper her, og ennå fler som nettopp har hatt.

Recommended Posts

Skrevet

Da synes jeg ikke bildene trenger å være helt nye, kanskje man kan få bruke alle valpebilder man har, bare det er bilde av egen valp?

Forslaget har iiiiingenting å gjøre med at jeg selv har valp... :P

Skrevet

Føles sånn smått urettferdig i og med at alle mine valpebilder er tatt med et ustabilt kamera med 3 mp, og de er ikke tenkt ut på noen morsom måte eller lignende. Det er bedre med konkurranser der alle kan være med, syns jeg :P

Skrevet

Tror nok kanskje at det blir litt urettferdig for noen, uansett? Er ikke alle som har en "hund i arbeid" heller?

(Har forøvrig ikke valp jeg heller :P )

Skrevet
Føles sånn smått urettferdig i og med at alle mine valpebilder er tatt med et ustabilt kamera med 3 mp, og de er ikke tenkt ut på noen morsom måte eller lignende. Det er bedre med konkurranser der alle kan være med, syns jeg :P

Jeg har absolutt ikke noe bra kamera jeg heller, men sålenge man ser hunden tenker ikke jeg så mye på kvaliteten iallefall :P tenker mer på søthetsgrad jeg hehe

Skrevet
Tror nok kanskje at det blir litt urettferdig for noen, uansett? Er ikke alle som har en "hund i arbeid" heller?

(Har forøvrig ikke valp jeg heller ;) )

Akkurat - jeg hadde ikke noe bilde av Chantana i arbeid..

Men jeg har noen valpebilder liggende! :)

Skrevet

Jeg syntes det hørtes ut som en veldig fin idé!

(Har ikke valp jeg heller, men noen valpebilder har jeg sikkert, selv om det ikke er noen super kvalitet på de...)

Skrevet

Jeg syns også dette er en god ide.

Er jo ikke alle som har bilde av hund i arbeid og andre foto konker som vi har hatt.

Fins jo flere muligheter for dem som ikke har bra valpe bilder da.

Skrevet

Så gøy! :Laugh: Jeg har ikke valp, er ikke noe god til å ta bilder og har et lite digetalkamera med begrensete muligheter, men er med på diverse konkurranser her likevel. Fordi: Jeg syns det er gøy å ta bilder, jeg liker å se bilder av egne og andres hunder og fordi det skal være rom for alle i et sånt forum.

Denne konkurransen skal jeg ikke delta i, men gjett om jeg vil kose meg med bilder og stemme fram det bildet jeg liker best! :)

Skrevet

Synes det var en god idé jeg, selv om jeg ikke kan delta selv. Har ikke valp, og alle valpebildene av Orry ble borte etter en pckrasj for et par år siden :) Men likevel, er jo moro å stemme fram andre!

Selv om jeg håper det kommer en konkurranse jeg kan være med på og *knis*

Skrevet
Føles sånn smått urettferdig i og med at alle mine valpebilder er tatt med et ustabilt kamera med 3 mp, og de er ikke tenkt ut på noen morsom måte eller lignende. Det er bedre med konkurranser der alle kan være med, syns jeg :)

Jeg bruker alltid vårt grusomme kamera, så ikke snakk :wub:

Veldig god idè... Kanskje bare med at det skal være din valp/ eller en valp i en form for tilknyttning til din hund? Slik at man ikke kan ta bare hva som helst?

Guest Christine
Skrevet

Vi kan jo alltids vente til uke 27 med konkurransen da! :rolleyes:

Skrevet
Jeg bruker alltid vårt grusomme kamera, så ikke snakk :wub:

Veldig god idè... Kanskje bare med at det skal være din valp/ eller en valp i en form for tilknyttning til din hund? Slik at man ikke kan ta bare hva som helst?

Jo, det synes jeg.

Men vi må da få denne konkurransen først, da...

Skrevet

Hoppsann

Har notert ned ønsket så da blir det tema på neste fotokonkurranse som kommer litt uti juni en gang tenker jeg. Det er jo snart sommer og det ligger an til masse fine sommerbilder også :wub:

Guest Maritus
Skrevet

Å ja, endelig en jeg kan være med på! Men kan man legge ut av en annen hund som man hadde før å??? Jeg skal i allefall legge ut ett av min egen som valp :wub:

• 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...