Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim


turbogutten

Recommended Posts

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Jeg kommer nok ikke alikevel.. Jeg blir bare dårligere og dårligere så blir vel en tur tilbake til legen hvis det ikke forbedrer seg :lol: får heller melde meg på litt stevner rundt om her utover sommeren som trøst :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok ikke alikevel.. Jeg blir bare dårligere og dårligere så blir vel en tur tilbake til legen hvis det ikke forbedrer seg :lol: får heller melde meg på litt stevner rundt om her utover sommeren som trøst :lol:

Neei? :D Da blir det bare meg og Guro som drar oppover da... Snakket med Guro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer sikkert en tur på lørdag, for å se. :lol:

Hvordan er det å komme med inn med hunder som ikke skal stille?

Skal vi forresten prøve å avtale et treff eller? Har det liksom med å møte så få om vi ikke planlegger. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer sikkert en tur på lørdag, for å se. :lol:

Hvordan er det å komme med inn med hunder som ikke skal stille?

Skal vi forresten prøve å avtale et treff eller? Har det liksom med å møte så få om vi ikke planlegger. :lol:

Ikke noe problem så lenge man har med vet. attest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei? :lol: Da blir det bare meg og Guro som drar oppover da... Snakket med Guro?

har sendt mld til henne, men har ikke fått noe svar.. jeg har på en måte veeeldig lyst til å dra men samtidig tror jeg jeg kommer til å bli verre hvis jeg drar oppover :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke tispa di drektig? Tar du virkelig sjansen på å utsette henne for så mye sykdommer da?

Jeg skal ha med Symra. Jeg tenkte å ta henne med for å miljøtrene henne litt, og ikke minst for å vise henne fram til beardisfolket og soniser :lol: Men er det virkelig slik at det er litt risikabelt pga smitte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner, bare antok det siden du spurte om å ha med hund som ikke skal stilles;)

Skjønner.. Nei, hun har ikke noe der å gjøre nå uansett. Vil bare sove og spise hun. :lol: Har 5 andre hunder hjemme og skjønner du. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært tilskuer på Leangen før og ikke tenkt over telt og plass som sådan, men i og med at det er meldt regn til helga ble man plutselig nødt til å tenke på det. Er det klin umulig å få satt opp telt der eller går det stort sett greit selv om det er trangt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært tilskuer på Leangen før og ikke tenkt over telt og plass som sådan, men i og med at det er meldt regn til helga ble man plutselig nødt til å tenke på det. Er det klin umulig å få satt opp telt der eller går det stort sett greit selv om det er trangt?

Jeg har bare vært på Leangen en gang, i fjor, og da var det telt der. Mulig du må komme litt i god tid, hvis du vil sette opp teltet i praktisk avstand til ringen du skal inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo vært veldig trangt å komme fram mellom teltene tidligere år, så om de prøver å begrense det litt så blir det i alle fall trangt å sette opp telt! Om du allikevel velger å prøve deg på det, må du nok være ute i veldig god tid...

Jeg skal forresten være skriver på lørdag (ring fjorten), så det er ikke noe særlig poeng i å være på utkikk etter meg siden jeg blir sittende bak et bord mesteparten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...