Gå til innhold
Hundesonen.no

Beste bånd til trening?


Recommended Posts

Liker bånd av stoff best. Til konkurranser har jeg et som er mulig å korte inn med en spenne på (ikke dette med karabinkrok i hver ende), så mulig å få akkurat så langt/kort som mulig og lite nok til å være i lommer uten bry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt favorittbånd til trening er et flettet stoffbånd (de som man får kjøpt på en del utstillinger, finnes i svart, blå, rød, beige osv). På den nederste delen er det et slags håndtak som gjør det perfekt til å henge over skuldra når jeg skal trene med henne løs (det er en ring der hvor jeg kan hekte fast kroken på båndet).

Dessuten er det ikke så veldig langt, sånn at det ikke er noe problem å holde i litt av det når jeg trener lineføring. Også er det behagelig å holde i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig liker jeg å trene best med retriverkobbel men ute blandt folk liker jeg å bruke strup og tøy bånd siden da føler jeg jeg har bittelitt mer kontroll hvis jeg trener løst å han skulle finne på å løpe en tur (lettere å ta tak i ett strup bånd enn pels:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Lær er favoritten, men ikke hva som helst <_<

Ved kjøp av ny line blir den nøye inspisert, prøve holdt, dratt i, vekt osv. Den skal helst være med karabin krok, men om alt annet stemmer så kan den ha annet. Linens lengde skal være slik ar jeg kan feste dem sammen, lage to rundinger og henge den over skulderen uten at den henger og slenger.

Den forje linen jeg kjøpte kostet 380kr :D Det er fettet mykt lær som er slite sterkt. jeg har også tidligere hatt en slik line som jeg mistet(som jeg kjøpte i england) så når jeg fant den på NKK Hamar i fjor så måtte jeg ha den!

Liner er en vitenskap for meg, det er mitt "verktøy" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker tøy-line. Gjerne flettet, som jeg har hatt i flere år nå. Men nå kommer det snart et nytt bånd i hus, så da får vi se. Liker de korte, ikke mye over en meter. Og så skal de likevel kunne festes rundt skuldrene/midjen. Har jeg først et bånd jeg liker, trenger jeg ikke mer enn ett. Og som noen andre nevnte, det er praktisk at de kan vaskes. Men jeg kan være enig i at lær-liner kan være penere å se på, enn gamle slitte tøy-liner, og at gode lærliner er vanskelig å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best nylon/tøy bånd da jeg synes disse er best å holde i,samt lett å putte i lomme. Men det må være sånn klips som har "håndtak" på, ikke sånn man "smacker" rett på halsbåndet ( om noen hang med på den :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker aller best et fettet mykt lærbånd på rundt 1,5 m, med GBG krok(veldig viktig :D )

Nå bruker jeg retriever kobbel som jeg liker godt i vente på å finne nytt lærbånd, er veldig nøye på hvordan jeg vil ha det og gode lærbånd vokser ikke på trær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...