Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen min er født!

Guest Christine

Recommended Posts

Skrevet

Så.. ehh.. søte? :o Så morsomt at det nærmer seg med stormskritt, selv om det sikkert føles som om tida nesten har stoppet opp. Det syntes iallefall jeg det virket som da jeg skulle ha Cane. ;)

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine
Skrevet
Så.. ehh.. søte? :o Så morsomt at det nærmer seg med stormskritt, selv om det sikkert føles som om tida nesten har stoppet opp. Det syntes iallefall jeg det virket som da jeg skulle ha Cane. ;)

hihi, Søte ja ;)

Jeg syns ikke det virker som om tiden har stoppet opp jeg. Hver dag går ganske fort, og plutselig så er det en dag mindre til jeg henter han hjem.. ;)

Guest Christine
Skrevet
Kom bare på det. Hva med Storm? Eller må det være på M?

Har laget en navnetråd som ligger en annen plass på valpeprat :innocent:

Der ligger navnene jeg tror det blir :ahappy:

• 4 weeks later...
Guest Christine
Skrevet

Da har jeg vært å hilsa på de skjønne små!

Fikk et utrolig godt intrykk av mora, rolig, tilitsfull og utrolig nydelig!

Når det gjelder valpene fikk jeg velge imellom 2/3 hannhunder, og valget var egentlig utrolig lett.

Den ene av de to jeg kunne velge imellom hadde et nydelig hode og fin kropp, var førstefødte i kullet, men desverre veldig dominant om jeg skal si det slikt. Jeg hadde ikke vært helt trygg på å velge han desverre, og dessuten så var kullbroren minst like sjarmerende, men mye roligere.

Valpen jeg valgte var: Nesten helt hvit, en hvit prikk på snuten og en liten brun flekk rundt øyet. Veldig nysgjerrig på ting og ville utforske, men holdt seg samtidlig veldig i nærheten. Var veldig lett å få kontakt med denne karen her, og han var liksom ikke den som herjet mest med de andre i kullet, men han som godt kunne ligge i armene mine og slappe av.

Jeg er veldig fornøyd med valget mitt, og jeg tror vi kan få det veldig fint sammen! :)

Bilder kommeri løpet av dagen. Må bare få snudd de og lagt de ut først :D

Guest Christine
Skrevet

Takk! :) Gleder meg til å hilse på din lille også..! Vi er jo en del med valper nå, så da må vi få startet valpetreff! :D

Bilder av skjønnheten min:

Hele kullet(Munin er i midten til venstre)

DSC05500.jpg

Den andre hannhunden jeg kunne velge:

DSC05503.jpg

Munin:

DSC05506.jpg

DSC05509.jpg

DSC05518.jpg

Lille krokodillen min. Beit seg fast i arma, skoa og ankelen min. Au!

DSC05548.jpg

:D

Guest Christine
Skrevet

Takk :)

Nå begynner tiden å gå saktere og saktere her...Så på mandag får jeg slå ihjel tid med shopping av valpeting!

Guest Christine
Skrevet

Ja, sommeren her tror jeg blir utrolig flott! :)

Monica: Henter han i slutten av uke 26.. :D

Guest Christine
Skrevet

Takk :)

Så dere mener virkelig at dette ikke er en Lano? :D

Godt å høre!

Skrevet

Så søt han var!

Likte ikke navnet Munin først jeg, men nå ser jeg at dette er en liten Munin. Han kler navnet sitt :)

Skrevet

Herlige valper, Munin er nusselig! Spesielt sjarmerende med den hvite flekken!

Peico har hilst på 3 engelsk setter valper i sommer alt han, sååå nusselige som små!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...