Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen min er født!

Guest Christine

Recommended Posts

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg ble så glad på dine vegne når jeg fikk maldingen av deg. Dette fortjener du, GRATULERER CHRISTINE...

Gleder meg til å følge med videre, og til å se bilder :) :) :P

Skrevet

Gratulerer! :)

Synd jeg ikke fant mobilen min før du sa at jeg hadde fått melding :P

Gleder meg så sykt til å se den, og misunner deg egentlig utrolig..

Så glad på dine vegne :)

Skrevet

Gratulerer :)

Nå har du ventet lenge nå, og endelig ble det din tur!

Måtte skynde meg på MSN når jeg fikk meldinga de :)

Skrevet

Gratulerer, gratulerer! Valp har du virkelig fortjent, og det har vært kjempespennende å følge med på prossessen med å få tak i... Nå gleder jeg meg til å være bitefilletante (tenk, jeg har allerede fått tittel...)!

Guest Christine
Skrevet
Neineineineinei! Feil rase! :)

Gratulerer med den lille! :P

Hyysj :)

Hihi, Takk folkens! Jeg er bare veldig glad nå, og kommer ikke ned på jorda før en goood stund!

Kan vel nevne at både mor og far er godt premierte hunder. Mor er blandt annet NESK-avlshund! :P

Skrevet
Hyysj :)

Hihi, Takk folkens! Jeg er bare veldig glad nå, og kommer ikke ned på jorda før en goood stund!

Kan vel nevne at både mor og far er godt premierte hunder. Mor er blandt annet NESK-avlshund! :P

Alle vet da at de irske er best! :) :angel:

NESK-avlshund? Hva vil det si?

Guest Christine
Skrevet
Alle vet da at de irske er best! :) :angel:

NESK-avlshund? Hva vil det si?

At den er godkjent avlshund av NESK. Oppfyllt alle krav osv :)

Skrevet

Oki, samme som i NISK med andre ord. :) Trodde "alle" som kjøpte hund kjøpte av kull som hvor begge foreldrene var godkjent. Tenkte på det som en selvfølge.

Men gratulerer igjen altså! Vi trenger vel ikke å si at vi forventer bildespam? :) ?

(Her har du gått rundt og vært skikkelig hemmelighetsfull og jeg begynte alvorlig å lurte på hvilken eksotisk rase du skulle få deg, og så var det "bare" ES! :P )

Guest Christine
Skrevet
Oki, samme som i NISK med andre ord. :) Trodde "alle" som kjøpte hund kjøpte av kull som hvor begge foreldrene var godkjent. Tenkte på det som en selvfølge.

Men gratulerer igjen altså! Vi trenger vel ikke å si at vi forventer bildespam? :) ?

(Her har du gått rundt og vært skikkelig hemmelighetsfull og jeg begynte alvorlig å lurte på hvilken eksotisk rase du skulle få deg, og så var det "bare" ES! :P )

Er nok mange som kjøper kull fra foreldre som ikke er godkjente.

Bildespam kommer nok, men ikke med det første.. Jeg vil jo ha bildene først! :P

En ES er kanskje ikke så eksotisk, men perfek for meg- det er den!

Skrevet
Gratulere så mye! :)

Gleder meg til å se bilder!

Blir det tispe eller hannhund?

Mener det stod hannhund lenger opp :)

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Så gøy! Gratulerer! Hva er planene med valpen da? Jakt regner jeg med, men noe sier meg at den lille får prøve seg på litt av hvert??

Guest Christine
Skrevet
Så gøy! Gratulerer! Hva er planene med valpen da? Jakt regner jeg med, men noe sier meg at den lille får prøve seg på litt av hvert??

Jakt selvfølgelig!

Men som Milo vil også denne bli brukt i Agility og Lydighet. Det som er planen iallefall :)

I tilegg vil den jo selvfølgelig bli snørekjørt og kløvet med. + spor litt innimellom.

Skrevet
Jakt selvfølgelig!

Men som Milo vil også denne bli brukt i Agility og Lydighet. Det som er planen iallefall :)

I tilegg vil den jo selvfølgelig bli snørekjørt og kløvet med. + spor litt innimellom.

Og litt utstilling + masse omgang med enkelte svarte labradorer (og eieren dens)?

Guest Christine
Skrevet
Og litt utstilling + masse omgang med enkelte svarte labradorer (og eieren dens)?

Jaja, valpeshow/utstillinger også! :)

Planen er vel å satse mest på LP og jakt.. :)

Skrevet

Jeg tipper vi treffes på valpeshow Christine, valpene våre blir omtrent like gamle. Jeg tror det første showet som er aktuelt er orklahallen i november :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...