Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens første DSG?

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

Ja, nå klarer jeg ikke vente lenger, og alle her inne har sikkert fått med seg at jeg planlegger hund nr 2. Jeg eliminerte mange raser, besøkte oppdretter, alt, før jeg fant den "perfekte" rasen, Nemlig Dansk svensk gårdshund.

Jeg fant en del kenneler jeg likte veldig godt, og fikk god kontakt med, som jeg satte meg opp på liste hos. Dette i Norge, Sverige og Danmark. Og det begynte svært dårlig. Ene tispen var tom, en annen fikk kun en valp (hann), ei anna tispe fikk to tisper, der jeg sto som nr 3, osv osv. Men så snudde lykken seg,og flere oppdrettere ville selge til meg. Så jeg måtte tenke veldig gjennom dette. Valget har falt på en oppdretter i sverige, som vanligvis gir flotte hunder. Jeg har lenge hvert i kontakt med denne oppdretteren, og fått svar på alt jeg har lurt på.

Så nå er det bare en ventetid som gjennstår, ho er vel leveringsklar 20.mai, så sånn fryktelig lang ventetid er det jo ikke.

Legger vet ett bilde av Kabokas Miss Saigon (som ho kommer til å hete på stamtavlen).

Hverdagsnavn er ennå ikke bestemt, så om dere har noen flotte navn, så kom med dem :D

DSC02408.JPG

• Svar 122
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
ååå! Gratulerer så mye!

Takk takk :D

Grattis!

Dette er jo helt klart den beste tiden og ha valp på :P

Helt klart.

Ååå jeg gleder meg som en liten unge ;)

Guest Just me!!
Skrevet

Wow, grattis! Var ikke akkurat den rasen jeg tenkte på til deg, men de er utrolig fine! :D Håper vi ser masse til små'n.

Skrevet
Grattis! ;) Har du bestemt deg for hvilken valp du skal ha også?

Jupp, det er bestemt nå :P Etter en laaang tenkepause :P

Gratulerer :P du har jo hatt lyst på en hund nummer 2 lenge nå, så dette blir nok bra.. :P

Det håper jeg også. Virkelig planlagt dette i en god stund.

Wow, grattis! Var ikke akkurat den rasen jeg tenkte på til deg, men de er utrolig fine! :P Håper vi ser masse til små'n.

hehe, nei. Men dette var rasen jeg syns passet meg. Så nå er det bare å vente. Og det blir nok bildespam når valpen er i hus...

EDIT:

Grattis! Pippin gikk grunnferdighetskurs sammen en Dansk svensk gårdshund. Gøyale hunder!

Gøy :D Jeg falt hvertfall helt for dem i møte med 5-6 stk hos en oppdretter. Så ulik personlighet.

Guest Just me!!
Skrevet
Grattis! Pippin gikk grunnferdighetskurs sammen en Dansk svensk gårdshund. Gøyale hunder!

Vi gikk valpekurs med en DSG, så livlig altså. Hopp og sprett og tjohei! :D

Skrevet
Gratulerer! :D

Har bare møtt stressa DSK så jeg er ikke så for dem ;)

og jeg har ikke møtt en eneste stresset Dansk svensk gårdshund :P

Naah! Så skjønn! :P Gratulerer så mye! :P

Takk takk :P

Åh så søt hun er :P Gleder meg til flere bilder!

det blir det nok senere. Evt når jeg får bilder av oppdretter.

Skrevet

Gratulerer så masse! Blir spennende å følge med fremover. Forventer selvfølgelig masse bilder etterhvert som hun vokser seg til :D En flott rase er det iallefall!

Skrevet

utrolig NYDELIG VALP!

Har vokst opp med DSG så elsker rasen.

Også passet to stk i Norge og møtt kun en stresset hund.

GRATTULERER så masse!

Er en oppdretter i Skien vet jeg, og en i Kr.sand.

Men er nok lurt med nytt blod også!

Kjempe spennende og NUDELIG valp!

Skrevet
utrolig NYDELIG VALP!

Har vokst opp med DSG så elsker rasen.

Også passet to stk i Norge og møtt kun en stresset hund.

GRATTULERER så masse!

Er en oppdretter i Skien vet jeg, og en i Kr.sand.

Men er nok lurt med nytt blod også!

Kjempe spennende og NUDELIG valp!

Flere oppdrettere her i landet ja :D

Men ville utvide søket etter den perfekte ;)

Skrevet

Gratulerer! :icon_fun:

Syns det er en kjempe fin rase, jeg har sansen for dem :D

Guest Christine
Skrevet

Det var jammen meg på tide, Monica! Jeg har holdt på å lekke flere ganger, men alt for deg! ;)

Gratulerer igjen! :D

Skrevet
Gratulerer! :icon_fun:

Syns det er en kjempe fin rase, jeg har sansen for dem ;)

Takk :P

Det var jammen meg på tide, Monica! Jeg har holdt på å lekke flere ganger, men alt for deg! :D

Gratulerer igjen! :P

hehe :P Sliti litt selv. Men er jo noen som har vist det en god stund nå. (sikkert flere som har hatt en liten anelse også)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...