Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpene er her, pyreneisk gjeterhund!


Hanne92

Recommended Posts

Skrevet

Gratulerer så mye! Det er en spennende rase det der.. :ahappy: Veldig pene er de også. Gleder meg til å se valpebilder framover (hvis du legger ut).

Skrevet
Gratulerer så masse! Jeg har også sheltie og venter på at det blir født en pyreneisk gjeterhund, hann, den 10 mai:-))

Så spennede! Hvordan kennel skal du ha fra?

Takker for grattis!

Valpebilder kommer jeg til å legge ut, så snart jeg får av oppdretteren... kommer nokk til å bli mange fremover.. :closedeyes:

Guest Belgerpia
Skrevet

Hei

Så morsomt!

Er foreldredyrene HD-røntget?

Vet at det ikke er vanlig å røntge pyrrer i Norge, men aner jo ikke om denne kennelen er norsk eller svensk.

Det er mye HD på rasen, av 3 stykk røntget i fjor har 2 stykk HD.

Kul rase da om man vil ha en aktiv hund.

Skrevet
Hei

Så morsomt!

Er foreldredyrene HD-røntget?

Vet at det ikke er vanlig å røntge pyrrer i Norge, men aner jo ikke om denne kennelen er norsk eller svensk.

Det er mye HD på rasen, av 3 stykk røntget i fjor har 2 stykk HD.

Kul rase da om man vil ha en aktiv hund.

Begge foreldredyrene har HD A, og sosiale, modige hunder, morene har blant annet vært med på den franske rasklubbens egene karakterprøve, og fikk 20 p av 20 mulige.. kennelen er forørvrig svensk..

Guest Belgerpia
Skrevet
Begge foreldredyrene har HD A, og sosiale, modige hunder, morene har blant annet vært med på den franske rasklubbens egene karakterprøve, og fikk 20 p av 20 mulige.. kennelen er forørvrig svensk..

Så bra!

I Sverige så blir de faktisk røntget ja, og det er jo supert........

Lykke til med lille hårballen, pyrren er en trivelig rase.

Skrevet

Hei, jeg skal ha fra kennel HobNobs i Sverige:-)) To topp tisper som ble fløyet til Pyreneene og parret med to svært fine "franskmenn", og begge er drektige. Gleder meg enormt til å få en liten hund som i gemytt minner om mine elskede belgere!.( selv om jeg er kjempefornøyd med min fantastiske sheltie, også)

Skrevet

Jeg har så sansen for de små rampene der! Nå har jeg en svakhet for Face rasen fått, men de andre er ikke ille de heller :ahappy: Fine hunder! Gratulerer!

Skrevet

Den ene tispen, fawnfarget, skal også til Norge, så vi blir vel snart vel 30 eiere av rasen, poil long, og ca 3 face race, her:-)) Kjempemorsomt!

Skrevet

Nydelige! Liker godt pyrrene, men har mest sansen for face jeg egentlig.

Hva skal valpen bli når han blir voksen da? :ahappy:

Skrevet
Den ene tispen, fawnfarget, skal også til Norge, så vi blir vel snart vel 30 eiere av rasen, poil long, og ca 3 face race, her:-)) Kjempemorsomt!

Jeg viste det var ei som skulle til Norge, men viste ikke at det var den fawne.. :ahappy:

Nydelige! Liker godt pyrrene, men har mest sansen for face jeg egentlig.

Hva skal valpen bli når han blir voksen da? :ahappy:

Jeg kommer til å trene lydighet, aillity, bruks, freestyle og kommer til å stille den ut... Kanskje kommer jeg å prøve den på gjeting også.. (begge foreldrene har prøvd gjeting, og Lisa har også gått grunnkurs, begge viste gode egenskaper)

Skrevet

Grattis med lille nurket, ikke lenge tiden igjen :)

Håper du er heldig med både helsen og gemyttet.

Pus: Blir spennende å se hva som kommer i begge kullene hos Hob Nobs... :icon_fun:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...