Gå til innhold
Hundesonen.no

Crocs?

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har crocs her? Jeg trenger skikkelig goode sko til jobb, og har jo hørt mye bra om disse (forferdelig stygge) skoene.. Er de så gode som ryktet sier? Forslag til gode nettbutikker?

Skrevet

Jobber i skobutikk hvor vi ikke har lov til å sitte, så vi står opptil 10 timer på en dag. Går mye også, så vi MÅ ha gode sko. Jeg har brukt crocs i et halvt år og jeg elsker dem. Selvfølgelig får man vondt i beina etter å ha gått i mange timer, det hadde man fått om man hadde hatt puter på beina også. Men i forhold til andre sko er de fantastiske!

Prøver noen ganger å bytte sko på jobben, men jeg må alltid bytte til crocsen for de er mye bedre. Etterhvert som du går i dem vil du tråkke dem myke og de vil forme seg etter foten din. Knallgode, absolutt å anbefale!

Skrevet

Jeg så på oprah at det var noen som hadde blitt milliardærer på å finne opp pynt til crocsskoa. Det må jo være mulig å finne det i Norge også, så føler du deg litt mindre vernepleier på 60?

Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor alle synes de er så stygge, jeg - de ser jo akkurat ut som tresko. Men kanskje mine svenske aner har påvirket meg til å synes at også tresko ser helt OK ut, da (miljøskadd?)...

Susanne

Skrevet
Kan ikke skjønne hvorfor alle synes de er så stygge, jeg - de ser jo akkurat ut som tresko. Men kanskje mine svenske aner har påvirket meg til å synes at også tresko ser helt OK ut, da (miljøskadd?)...

Susanne

Hi hi mamma har alltid klampet rundt i tresko hjemme og på jobben, så jeg har heller ikke noe imot tresko, så vi er to :icon_confused:

Skrevet

Jeg er KJEMPE glad i mine knall turkise crocs! Spesielt nå med bekkenløsning og ryggproblemer!!

Ville ikke byttet dem inn for noe som helst!

Men er det andre som blir litt svette i dem? eller er det bare ENDA ett av de herlige graviditetssymtomene?

Skrevet

Nå har jeg akkurat vært å kjøpt meg sånne, riktignok fæike men de er digge å gå i! :icon_confused: 50 kr på Max-butikken er finfin studentpris! :whistle:

Skrevet

Jeg har prøvd sånne, og digget de! Skal kjøpe meg sånne så fort jeg får penger. :icon_confused: De er stygge, men gode. Samboeren til faren min kjøpte noen for litt siden med sånn pynt til.. :whistle:

Skrevet

Takk RenateA - jeg kan heller ikke se at de er noe spesielt stygge, når man er vant til tresko... Skal kjøpe sånne, jeg - når jeg bare finner dem i skoforretningen!

Var innom Eurosko (som angivelig skal ha dem) forrige uke, men de hadde bare sånne fake-utgaver av dem. Og det er selvsagt AKKURAT det samme for meg om de er ekte eller ikke (sånt driter jeg i), men av str 39 var ikke et eneste par igjen.. Så tydelig at de er populære, ja!

Vet at de ble faktisk solgt på en utst. i Sverige i fjor - masse hundefolk som kjøpte (selvsagt) - for 250 SEK.. Og det tror jeg var Crocs-merket også. Prøvde de en venninne kjøpte, og de var aldeles fantastiske å ha på bena, ja...

Ellers er jo føttene mine som skapt for Arcopedico-sko, da.. Ikke så utrolig pene de heller, men guri så deilig å ha på bena... Sliter ut minst et par pr år...

Susanne

Skrevet
Eneste negative med Crocs er at man får sterkere støt når man er borti noe som gir støt

... men det skal visstnok hjelpe om man stikker to tegnestifter gjennom skoa (inni skoa og på undersiden, så de møtes), da fungerer det som en slags jording (gjording? jording? støtavleder.).

Skrevet

Forferdelig stygge spør du meg, tresko er rene galla i forhold, og jeg hadde bestemt meg for at jeg ALDRI skulle ha slike sko. Men ble selvfølgelig veldig nysgjerrig etter å ha lest denne tråden tidligere i dag så jeg har vært innom skobutikken og prøvd disse skoene. Du verden, de virket supergode å gå i, men de passet ikke til mine føtter... 36 for små, 37 for store, så heldigvis slapp jeg å ha slike sko (som jeg også gjør med mange andre sko... <_< )

Skrevet
Det må jo være mulig å finne det i Norge også, så føler du deg litt mindre vernepleier på 60?

Hva mener du med det? :icon_confused:Vernepleiere er da alltid velstelte, uthvilte og freshe. særlig de på 60+.

Skrevet

Syns crocsene er kjemoekule jeg!

Silje: Jeg svetter som en gal i dem! Man blir veldig klam under beina ved å gå med dem, og går du med en tynn strømpebukse så knirker det så fint når man går pga man er klam på beina. Sikkert flere kunder som har trodd at jeg har prompa pga de lager en mistenkelig prompelyd når man er klam i dem *rødme*

Ps. Det som er forskjellen med de ekte crocsene og kopiene ("bo", osv) er at crocsene er en helsesko, de har kjempegod demping, former seg etter foten og har mye bedre kvalitet (mange som har kommet inn med kopiene pga de slitner i remmen) så skal man først ha en god sko med mye demping så er det mye bedre å investere i ordentlige crocs som man har lenge, enn å kjøpe par etter par med kopiene.

Skrevet

Må nesten kjøpe meg crocs! Alle skryter av dem. Skal jo snart ut i lære også da. Å da er det jo fint med litt knalske farger til den hvite drakten man må gå i. :D

Skrevet
Jeg er KJEMPE glad i mine knall turkise crocs! Spesielt nå med bekkenløsning og ryggproblemer!

Ville ikke byttet dem inn for noe som helst!

Men er det andre som blir litt svette i dem? eller er det bare ENDA ett av de herlige graviditetssymtomene?

Har ikke prøvd Crocs men har blitt anbefalt å kjøpe de, men jeg har lurt på akkurat det samme, blir man ikke svett/klam på føttene, når man går lenge i de? De består jo bare av plast?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...