Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til utbedring av siden min


mowgli

Recommended Posts

Synes du burde gjøre noe med menyen din! I steden for å ha alle underkategorier i hoved menyen, kan du legge de under andre sider.

F.eks liker jeg godt om resultater ligger på siden til den aktuelle hunden, ikke under en kategori der resultatene til ALLE hundene ligger.

Akvariet kan du også legge som en side, og putte alle sidene ( Akvarietips, Akvarie 28 l, Akvarie 58 l, Akvarie 83 l, Akvarie 240 l, Mine fisker ) inne på den siden.

Det samme igjen med album: Lag EN side som heter "Album" og legge heller (Albumet vårt

Album med venner og Album tidligere dyr) inne på den siden.

Det hadde vært penere å se på hvis siden hadde hatt mer en begynnelse og slutt. Altså at den ligger inne i en ramme på en måte. Er dårlig på html, så kan ikke si helt hvordan man gjør det da...

Det hadde også vært fint om hovedkategoriene var med litt anerledes skrift - slik at det blir mer en knapp, og ikke bare skrift som blir borte i alt det andre.

Det var den konstruktve tilbakemeldingen jeg kom på nå! :) Veldig fine hunder forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempefine tilbakemeldinger!

Der kom det noen virkelig gode ideer, men hvordan får jeg en side under en annen side? Slik at om jeg har en menyknapp som heter Akvarie, hvordan lager man da underkategorier?

Det med fremsiden har jeg tenkt lenge på, men har liksom ikke funnet akurat den innrammingen jeg vil ha enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig det med menyen, det har jeg faktiskt tenkt over før! :)

Bruker du frontpage? Det er det jeg kan da, eller kan litt om..! Men det du gjør da er bare å lage en side med feks akvarier, som en "hovedside" som folk kommer til når de klikker på akvarie i menyen. På hovedsiden kan du linke videre til siden om de forskjellige karene og den siden om tips og liknende (Den er veldig veldig fin forresten! :) ) Det er sånn jeg har gjort det på siden min, om meg og på bilder feks.

Du kan jo lage noen forskjellige forslag til forside også kan vi stemme over det..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert-dupert med forslag og andres synspunkter!

Vet ikke hva jeg bruker jeg...det er generatoren til Telenor og den er i HTML hvert fall. Har prøvd en gang før å sette på slike menyknapper, men de la seg over menyen og jeg skjønte ikke hvordan jeg skulle få det til.

Fant et lekkert websett som jeg fikk lyst til å laste ned, men fikk ikke til å sette det inn på hjemmesiden. Istedenfor hele settet (som det sto det skulle gjøre av seg selv) fikk jeg frem bare et og et bilde/bakgrunnsfarge.

Hvordan lager man linker til undermenyer da? Har prøvd men da blir det både undermeny på siden + i menyen på fremsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet ut hvordan jeg lager undermenyene men hvordan i all verden får jeg laget nytt design med menyknapper?

Nå er jo menyen bare rot! Lager jeg nytt design i generatoren legger det seg over hele menyen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg brukte det forsidebildet lang tid på å laste ned. Synes også at bildet til venstre i banneren er litt for uskarpt og "urent" klipt ut for en banner.

Menyen din ser mye bedre ut når du har fått mindre av de der.

I Firefox så går ikke den lyseblå bakgrunnen helt ned heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet er kanskje litt stort?

Det med banneret og uklarhet vet jeg - laget i hui og hast når jeg ENDELIG fant ut hvordan jeg gjør ting og tang. :ahappy:

Hadde det vært bedre om jeg hadde hatt den lyse blåfargen inni menyknappene også? Er fargene for mørke?

Hvordan fikser jeg det med Firefox da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I IE så er bakgrunnen din normal forresten. Sjekket nå. Men noen av oss er jo ekstremt glad i Firefox da, så vi liker sider som også er lesbare i den nettleseren. :ahappy: Du kan jo laste FF ned og se hvordan siden din ser ut i den.

Banneret var mye bedre nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips som egentlig ikke har noe med selve siden å gjøre er at du logger deg inn på .tk-kontoen din og merker av for at du ikke ønsker reklame. Jeg klikker som regel vekk sider med reklame på uten å se på dem, men mulig det bare er meg da. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette var VELDIG mye bedre!! Det eneste jeg ikke liker så godt er at bakgrunden er hvit med en gang man går litt nedover på siden. Dermed mister den sin helhet. Men den er blitt veldig ryddig! Nå mangler det kun litt på selve disignet og bruken av farger (synes den er litt vel kjedelig med sen-grå farge, men dette er jo bare en liten og forhåpentligvis enkel endring :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du har fått til en flott side :) Ryddig og oversiktelig. Kan også si at jeg ikke har det problemet som bcAmira har. Men regner med at ho bruker FF og jeg bruker IE :) For her er bakgrunnen den samme ned hele siden, selvom man må scrolle seg nedover ;)

Dette var VELDIG mye bedre! Det eneste jeg ikke liker så godt er at bakgrunden er hvit med en gang man går litt nedover på siden. Dermed mister den sin helhet. Men den er blitt veldig ryddig! Nå mangler det kun litt på selve disignet og bruken av farger (synes den er litt vel kjedelig med sen-grå farge, men dette er jo bare en liten og forhåpentligvis enkel endring :))
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...