Jump to content
Hundesonen.no

N Uch Mellsjøhøgda's Vision Of Trust "Villa", Shetland Sheepdog

Caroline

Recommended Posts

Nå var det vel på tide at lille Villa fikk sin egen tråd her inne!

Mellsjøhøgda's Vision Of Trust, Villa, flyttet inn hos oss i slutten av november 2006. Etter mye fram og tilbake og sikling på valpebilder, ble ei tispe i dette kullet på 6 avbestilt, og vi grep muligheten. "Vi" er meg selv og Silje her inne, vi kjøpte henne nemlig sammen :)

Det var 3 tisper å velge mellom, men siden vi var de eneste som skulle ha utstillings/avlshund, fikk vi velge ut den beste. Og det var hun som hadde vært min/vår favoritt hele veien som fremdeles så best ut ved 7 uker, den mellomste tispa med mest hvit krage.

Navnet Villa kom på meg brått og uventet en kveld før jeg sovnet, etter at vi hadde lett lenge og vel. Det kommer ganske enkelt av Villa Champagne (brus), ettersom moren heter Cola, tanten Pepsi og hun har flere andre slektninger med brusnavn :)

Her er Villa 7 uker

v2-kull-tispe1-7uker-sred.jpg

Hodebilde 6 mnd.

villahode2.jpg

Hun har vært stilt 4 ganger på valpeshow, med resultatene 2x2BTK og 2xBIM, slett ikke ille :)

Flere oppdateringer kommer!

Resultater og helse:

Øyelyst fri 15.01.2010

HD: A

3 x cert og N Uch

2 x cacib i Norge

• Replies 81
  • Created
  • Last Reply
  • 2 months later...
  • 5 weeks later...
Hun er så fin! Dere kommer vel til Lundamo? :P

Det gjør vi :icon_confused: Har kjøpt togbillett idag, men mangler foreløpig overnatting.. Alle hyttene var utleid, typisk.. Den siste ble leid ut rett før jeg spurte. Men finner vi ikke annet blir det telt :P Det kan bli spennende..

Et par bilder tatt i slutten av juli 2007.. Det ene har bcRex her inne tatt, det andre er tatt av meg etter trening i hagen

Til helga debuterer hun som junior på Bjerke,noe som blir veldig spennende :)

Her er Villa, 10 mnd. gammel

i200588539_1349_2.jpg

i200588538_3573_2.jpg

• 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hei Kløing i tennene er satt i gang for fullt, og tennene faller fortere enn jeg rekker å følge med føler jeg. Med det så kommer også BITING! 🥲 Finnes det noe jeg kan gi valpen min som kan hjelpe mot kløen? Han har et bein spesielt for kløe i tenna (Nylabone), men hendene til mor er mye morsommere å tygge på. I tillegg så får han vanlige tyggebein han kan kose seg med (de med kylling rundt). Er det også vanlig at de sover mindre på denne tiden? At det gjør vondt når voksentennene kommer ut, og at han ikke vil sove pga. det?
    • Jeg har nylig kjøpt meg valp selv og bor i leiebolig. Huseier har på en måte tatt en risk med å leie ut til meg som har katter og nå hund i tillegg, men jeg har gjort så godt jeg kan for å unngå skader. Valpen min hadde grinder, men han hatet å være i de (han liker å sove i gangen) så de er ikke veldig i bruk lenger. Han har ikke ødelagt noe som jeg har sett, og jeg har en relativt liten leilighet (45kvm) hvor han er avgrenset til stue, kjøkken og gang. Boden har han null tilgang til (lukket dør til enhver tid), badet har jeg grind til (han gikk i kattedoen) og soverommet får han kun være i på natten. Da har jeg mest mulig oversikt over han. Uhell på gulvet skjer, det gjelder bare å tørke det opp fortest mulig tenker jeg. Har du gulvtepper og hunden tisser på de så pass på at du lufter og sjekker at det er tørt under teppene, så unngår du skader i gulv. 
    • Hei! Jeg fikk et bilde av han malt og ga det til henne. Hun var kjempeglad for den, og sa det var det fineste hun hadde fått ❤️ 
    • Har en hvit en også altså😄 Greier ikke helt slutte med dem. Ja, pleier vel å si at han er en ekte belger; mest Groenendael blandet med Malinois + en dæsj Tervuren. Veldig trivelig liten fyr som liker å bruke nesa. Var det ikke sånn at du snuste på ny? Moren til min svarte skal ha nytt kull nå...wink wink, nudge nudge😘
    • Det kan ta litt tid fra bytte av hjem til hunden reagerer på det og forstår at det ikke er midlertidig. Med løpetid i tillegg kan det godt spille inn. Det kan godt henne at hun opplever løpetiden annerledes på et nytt sted enn der hun har bodd hele livet. Jeg har dessverre ikke så mye innspill utover det.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...