Gå til innhold
Hundesonen.no

Driver du med utstilling


Wheaten terrier

Driver du med utstilling?  

35 stemmer

  1. 1.

    • Ja, en del
      13
    • Nei, lite
      1
    • Nei!
      7
    • Av og til
      5
    • Har tenkt å begynne litt med det
      9


Recommended Posts

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Har kun stilt en gang.. Da stilte je ei Basset fauve tispe.. Vue:

Vuepskogsturkopi.jpg

Det gikk kjempe bra! Hu vant det hu kunne i si klasse :P Hu var Junior, og dom je stilta for har også to andre nydelige Fauver.. Hvorav hannen ble BIM og tispa ble BIR :P Dette var en spesial utstilling for basset :P

Ble liksom litt bitt av basillen da... Er bare så synd at det er så mye pelsstell med puddel, men med den neste hunden skal je gå mye på utstilling! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har stilt på valpeshow endel ganger.

Gikk det ikke bra? Hvor mange ganger har du stilt da? Er det fordi hun ikke er ferdig ennå, eller var hun for dårlig trent eller er hun rett og slett for dårlig da? Hmm, mener ikke å kryssforhøre deg altså :P hehe.. Bare synes utstilling er gøy jeg :P Men selvsagt er det morsomst når man gjør det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se dem i aksjon :P

Tja, det tar vel ikke mer enn to-tre år før vi er i eliten i LP tenker jeg. Vi setter oss nemlig små mål av gangen. :P

Men begge to kunne trengt mer ringtrening :oops: Er bare det at det er dritt kjedelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det tar vel ikke mer enn to-tre år før vi er i eliten i LP tenker jeg. Vi setter oss nemlig små mål av gangen. :P

Men begge to kunne trengt mer ringtrening :oops: Er bare det at det er dritt kjedelig :P

Skal tro hvem som blir agility-champion først av LiLi og Mona... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå en av de som syns utstilling er noe latterlige greier... Mulig jeg får noen på nakken nå, men men...

Gir egentlig beng i hvordan hunden min ser ut, bare hun har noe i hodet!!!! Har jo en blanding nå, men hun siste Schäferen jeg hadde var knall fin og jeg fikk mange kommentarer på hvor vakker hun var og bevegelsene hennes var perfekte! Mange som mente at hun kunne nok bli champion (Schäfer mennesker som sa dette...) men har aldri stilt noen av hundene mine, syns det er rett og slett latterlig..

Det er nok kroppsfiksering i samfunnet som det er, syns det burde legges MYE MER vekt på prestasjonene til avlshundene i lp/ag/bruks enn hva det blir gjort...

Det var nå min mening! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er greit med utstilling. Så beholder vi rasene sånn de skal være, selv om enkelte raser, feks aussie, avles litt feil. Utstillingene plukker jo ut de "beste" individene proposjonalt sett, så vi kan føre det videre. Selv om jeg syns de burde kunne vise til resultater innen noe annet enn utstilling også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det tar vel ikke mer enn to-tre år før vi er i eliten i LP tenker jeg. Vi setter oss nemlig små mål av gangen. :P

Men begge to kunne trengt mer ringtrening :oops: Er bare det at det er dritt kjedelig :P

Nei ringtrening er jo bare sååå morro! :P Syns det er kjempeartig jeg!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!! Jeg bare ELSKER utstilling!!! :P:P Drar norden rundt for å delta på ulike utstillinger. 8) Tror ikke jeg kunne klart meg uten :wink:

Jeg så deg i Vormsund Maria men jeg turte ikke gå bort og si hei :oops:

Kjempeskjønn chinese du gikk og bærte på :P Var det den du stillte eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) Vet ikke om det var akkurat den jeg stilte... :) Stilte 5 ulike der, så er nok stor sansynlighet for at det var en av dem :wink:

Hvorfor kom du ikke bort? Hadde vært hyggelig å prate vettu :wink: Stoler aldri på meg selv ang. mennesker og navn++ Er skikkelig dårlig på å huske, hehe, så hvis noen kjenner meg igjen, er det som sagt bare å komme bort!! =) Skal du til Oslo eller? Stille hva evt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte Aro hadde vi ingen planer om å stille. Ble enige om at oppdretter skulle stille så skulle vi betale, men så viste det seg at han ikke kunne stillis uansett :wink:

Norfolken skal jeg stille iallefall noen ganger, oppdretter vil vite litt om hvordan kullet blir. Men jeg er stygt redd for at jeg kan bli blitt av basillen :)

Vi har alltid gått å sett på utstillingene her i området, både før og etter vi fikk Aro. Synes det er veldig gøy å se på :mrgreen: Men det blir nerver i høyspend første utstilling er jeg redd for :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utstilling er kjedelig.... bare vallser rundt i ringen...

Det er nok endel mer enn det... :wink: -en utstilling er krevende for en hund! Det er fremmed sted,fremmede hunder,mennesker,lyder,o.s.v.

Ikke alle takler dette,og du skal ha en hund som ikke bare beveger seg bra,men den skal kunne stå stille en viss tid,den skal bli sjekket i munnen og hannhunder må gjerne finne seg i å bli plukket på testikler av dommer,og tatt på slik det passer dommeren.

Er man smart, kikker man på utstillingsresultater og...ikke bare lydighets resultater,hvor man er enkeltvis inne på en bane, med svært få folk i umiddelbar nærhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok endel mer enn det... :wink: -en utstilling er krevende for en hund! Det er fremmed sted,fremmede hunder,mennesker,lyder,o.s.v.

Ikke alle takler dette,og du skal ha en hund som ikke bare beveger seg bra,men den skal kunne stå stille en viss tid,den skal bli sjekket i munnen og hannhunder må gjerne finne seg i å bli plukket på testikler av dommer,og tatt på slik det passer dommeren.

Er man smart, kikker man på utstillingsresultater og...ikke bare lydighets resultater,hvor man er enkeltvis inne på en bane, med svært få folk i umiddelbar nærhet!

Jeg skal ha godt eksteriør på mine valper, men det jeg mener er at det er ikke det jeg tar som høyeste prioritet. Det å kunne ta på hunden hvor som helst og tåle nye ting ser jeg på som en selvfølge at en hund skal klare! Når jeg skal bruke en hanne i avl ser jeg på helse, gjemyttet, altså jeg hillser på hunden og blir kjent med den. Et godt hode: jeg ser på bruks, lydighets og agility resultater+ at jeg vil se hunden i trening og på konkuranser. Selvfølgelig må man huske å ha med eksteriøret, men det er det minst viktige med hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...