Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonetreff/ Utstilling Hamar 18-20 november

Silje

Kan du komme på hundesonetreff 18-20 november i Hamar?  

28 stemmer

1. 1.

• Ja det kan jeg!
      9
    • Ja, har veldig lyst, men må sjekke om det passer
      10
    • Nei, desverre
      9

Recommended Posts

Skrevet

Ja nå har det blitt mye snakk om hundesonetreff og en del av dere høres ut som om dere kunne tenke dere å tatt det i Hamar 18-20 november og på den måten kombinere det med utstillingen i vikingskipet.

Men vi må ta en liten opptelling over hvem som kan! ;)

Hvem kan komme på hundesonetreff i Hamar?

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Litt langt til Hamar ;)

Ja det er litt langt for meg og... ca 12 timer å kjøre, men jeg skal jo til hamar uansett den helga, og med tanke på at det er en ganske stor utstilling, så vil kanskje ganske mange av oss komme til hamar den helga ;)

Skrevet

Kan ta tog sørover, men det er det der med overnatting altså. Blir vel kaldt nok å sove i telt også. Om jeg finner en billig løsning på overnatting med hund kan jeg vel alltids være med. ;)

Skrevet

Jo, kanskje, jeg vet ikke helt.

Jeg skal på Rallylydighetskurs i november da, men er litt usikker på når det er. Om jeg har tid og penger så kommer jeg. ;)

Skrevet

Campinghytter er jo en billig og grei måte å overnatte på da... Og hvis dere er flere sammen i ei hytte, så blir det jo enda billigere ;)

Skrevet

kommer jeg hvis jeg har hund å stille der.(får se om Småen og Aiwa får opp igjen pelsen sin først) akkurat no er de nedrøyta alle sammen. :wink:

har nemmelig lurt på om vi skal melde på der.

Skrevet

Hvem er det som sliter med overnatting?

Hvertfall. Vicky og Kristina tenker jeg skal sove hos meg, for pappa bor der.

Så regner med vi tre kommer.

Skrevet

Gale-Tinka og jeg kan godt bo i telt i hagen til Julie vi. Billig blir det i alle fall. 8) Spørs om jeg har råd til å ta toget nå da, hehe. Går hunder gratis på tog, eller er det der det er sånn idiotisk 40 cm-regel?

Skrevet
Gale-Tinka og jeg kan godt bo i telt i hagen til Julie vi. Billig blir det i alle fall. 8) Spørs om jeg har råd til å ta toget nå da, hehe. Går hunder gratis på tog, eller er det der det er sånn idiotisk 40 cm-regel?

Bare å komme ;)

Skrevet

Jeg skal dit, men vet ikke om jeg kan komme begge dager osv.. Men det tar jeg når den tid kommer.. ;) Chessea skal i hvertfall få dra til Hamar, basta bom! 8)

Guest Vicky
Skrevet

jeg kommer ;) skal sove over hos Julie og Mona ;);) Vicky skal gå nm

Skrevet

Kommer jeg ;) Veit ikke hvordan jeg skal gjøre med med overnatting og slikt, men jeg skal dit uansett. Zira skal stilles som junior ;)

Skrevet
Kommer jeg ;) Veit ikke hvordan jeg skal gjøre med med overnatting og slikt, men jeg skal dit uansett. Zira skal stilles som junior ;)

Vi to kan jo leie oss en campinghytte sammen? ;)

Skrevet

Jeg skal jo dit jeg.. var der et år her, men da var jeg med røde kors!

Bor i oslo.. så det er jo ikke så langt. så jeg blir skjørt eller så har ejg noen venner der oppe så jeg kan høre med de!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
    • Du kan anmelde eier/fører med beskrivelse og tidspunkt/sted til politiet, men det er lite sannsynlig at de vil ha kapasitet til å gjøre noe med det. Hvis du har mulighet til å finne ut hvem det er kan du sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, men så lenge hunden får mat, vann og tak over hodet er det lite de kan gjøre også, så lenge de ikke ser faktisk alvorlig mishandling. Det er lovpålagt å ha kontroll på hunden enten den er i bånd eller ikke, men i realiteten veldig vanskelig å håndheve.
    • Hei! valpen vår på 14 uker har egentlig vært eksemplarisk, bortsett fra litt utfordringer på natt og med bur. Men nå har det virkelig blitt ekstremt mye biting. Vi fører dagbok og ser at det sammenheng mellom overstimulering og lite søvn som gjør at han får disse bite periodene. Det går ikke an å avlede han med gobiter, bein eller ignorering og vi må sette han i timeout for å roe han.    noen som har noen tips til å håndtere dette? Han biter oss til blods og sikter fast når han skal følges i timeout eller ut for å gå på do. Vi vet vi skal prøve å unngå overstimulering og at han må få mer søvn. Men enn så lenge har vi slitt litt med å få han til å roe seg alene på dag og kveldstid 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...