Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattunger


Mud

Recommended Posts

Lotte er jo langhåret og krever ikke noe pelsstell når jeg tenker meg om. Jeg har hatt perser <_< Men disse virker mer fluffy? kanskje fordi de er kattunger? :)

Perserpelsen er nok litt mer krevende ja. Kattungepels er myk (fluffy) og kranglete akkurat som valpepels - den er overhodet ikke selvrensende. Men nå bør jo katter få bli ganske store før de slippes ut (da har jo voksenpelsen kommet), så så lenge huset er noenlunde rent og du ikke får et diaréproblem på kattungen, så går det nok helt greit med langhåret også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Jeg får meg ikke helt til å tro at noen av disse kattungene er "masket" i betydningen siameserfarget. Maskede katter fødes rent hvite, og så kommer fargen i ansikt og på bein etter hvert. Jeg heller nok mot den teorien om "feberfarge", og at ansiktspelsen kanskje skiftes fortere, og dermed ser mørkere ut enn resten av kroppen.

Nydelige er de uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har rett Bardman..får se..Jeg tror at den mørkeste ensfargede blir helt lik Lillith hvis den skifter farge :)

Uansett: kompostgrinda var jo bortkastet... neivel så kom det ingen hunder inn, men det kom kattunger ut :) Loke sto brått og vasket en søkkvåt kattunge (nær druknet er vel mer riktig, gutten sikler som en nuffe på en varm sommerdag) som ikke så ut til å bry seg med at mamma var blitt så stor og hårete... I det jeg bar den ungen tilbake til pappesken fikk Loke besøk av en ny som også ble vasket. De ser ut til å like Loke..

Aner ikke om Lyra har hilst på de enda, vil anta det, hun var jo i samme rom sekunder i forveien. De ser faktisk ut til å være mer intressante på andre siden av grinden..

Lillith bryr seg ikke om bikkjedyra kliner med barna hennes øyensynlig, så nå lurer jeg faktisk på om jeg bare skal la de alle gå fritt her. Hva pleier man vanligvis å gjøre? Hunder leker jo ganske voldsomt, men jeg bekymrer meg kanskje for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk katter og hunder om hverandre, da vi hadde begge deler. Er redd for at gamletispa slikket i hjel en nyfødt som kom om natten og slett ikke var gjemt i noe skap, men bortsett fra det gikk det helt greit med tanter og onkler på alle kanter. Hun var jo også en kattejeger ute, men våre katter var jo flokkmedlemmer og det er visst noe helt annet. :)

Det samme gjorde jeg med valpene, da de kom. Pappaen bodde jo også med oss og var på barselvisitt innimellom, men holdt seg ellers unna valpekassen. Tispa syns besøkene var på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går også hunder og katter og kattunger fritt omkring :) Aldri hatt noe problemer med det.

Det med kompostgrinder prøvde vi selv i fjor med samme dårlige resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trooor jeg lar de forbli separert jeg. Mine hunder er av den voldsomme typen begge to, og en av de søte små fikk en sort labb i skallen. De tåler ikke så veldig mye i den alderen de er nå, og selv om de ikke mener noe vondt med det så kan krapylene fort kverke en liten grå en :)

Første mann er plukket ut og det ble den mørkeste ensfargede. Den lyse er hunkatt og det var ikke ønskelig, ellers så falt den mest i smak. Det er 2 hannkatter og tre hukatter i kullet. Den rabiate krabaten (førstefødte) og den mørkeste ensfargede er guttaboys, resten er små frøkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Trooor jeg lar de forbli separert jeg. Mine hunder er av den voldsomme typen begge to, og en av de søte små fikk en sort labb i skallen. De tåler ikke så veldig mye i den alderen de er nå, og selv om de ikke mener noe vondt med det så kan krapylene fort kverke en liten grå en :)

Første mann er plukket ut og det ble den mørkeste ensfargede. Den lyse er hunkatt og det var ikke ønskelig, ellers så falt den mest i smak. Det er 2 hannkatter og tre hukatter i kullet. Den rabiate krabaten (førstefødte) og den mørkeste ensfargede er guttaboys, resten er små frøkner.

Du!???

Kan jeg få en ensfarget smoke om det er en hannkatt???????

Pleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezzzzzzeeeeeeee

Jeg får nesten tårer i øynene jeg, for jeg har alltid ønsket meg en katt med sånn farge, men jeg liker ikke rasekatter annet enn Maine Coon og de har ikke sånn farge........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre en hunkatt..hvis ikke hadde den blitt plukket ut i dag. :) Du kan gjerne få henne om du vil, allerede belgervant og overlever den Lyra overlever den Sassy og *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten tårer i øynene jeg, for jeg har alltid ønsket meg en katt med sånn farge, men jeg liker ikke rasekatter annet enn Maine Coon og de har ikke sånn farge........

OT:

Store Løver's Camaya, MCO ns (altså svartsmoke Maine Coon):

http://www.store-lover.com/camaya.html

Han er ikke feilfarget, og er forøvrig parret med en svartsølv-frøken. Noe som betyr at det kan komme pappa-kopier.

Bare sånn til informasjon, liksom. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
OT:

Store Løver's Camaya, MCO ns (altså svartsmoke Maine Coon):

http://www.store-lover.com/camaya.html

Han er ikke feilfarget, og er forøvrig parret med en svartsølv-frøken. Noe som betyr at det kan komme pappa-kopier.

Bare sånn til informasjon, liksom. :whistle:

.....den som hadde hatt 7000 til overs...................... På en annen side, MCO skal være rød eller bruntabby for å være skikkelig stiiiiilig........... Sorte og blå har sånn flokepels..... *sukk* - men lekker var han - han skal ha for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har de sånn "feberpels" hvis de har det? De ser ikke ut til å forandre seg noe mer liksom :) Jeg tror de er renslige! De går i det minste på do med jevne mellomrom, eller de er i hvertfall inne på doen og i dag så jeg at den "blå" jenta satte seg i "tissestilling" der inne. Har enda ikke sett noe tiss eller bæsj etter de rundt på gulvet eller i kassa så enten er mor en dyktig rengjører eller så er de renslige alt. Lotte har blitt skikkelig tante. Hun stikker innom og vasker de grundig i ny og ne. De prøver hele tiden og amme henne noe hun overhodet ikke synes noe om *flir*

Tok et helt lass med bilder av de i dag og dette ble de to klareste *himle*

Blå frøken.

20070509_0512.jpg

Den galeste

20070509_0514.jpg

I morgen skal de få komme litt ut to og to så jeg får tatt skikkelige bilder av de. Kameraet mitt fikser ikke innelys og jeg aner ikke hvordan jeg får igang blitzen etter det lille uhellet på nyåret :)

Tilslutt et "kittenfight" bilde.

20070509_0519.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har de sånn "feberpels" hvis de har det? De ser ikke ut til å forandre seg noe mer liksom :) Jeg tror de er renslige! De går i det minste på do med jevne mellomrom, eller de er i hvertfall inne på doen og i dag så jeg at den "blå" jenta satte seg i "tissestilling" der inne. Har enda ikke sett noe tiss eller bæsj etter de rundt på gulvet eller i kassa så enten er mor en dyktig rengjører eller så er de renslige alt.

Det kan variere, såvidt jeg har hørt kan det ta alt fra noen uker til flere måneder før feberfargene forsvinner (men nå vet vi jo ikke at de har det, da).

Katter er "født" renslige i den forstand at når de begynner å gå på do på egenhånd, så gjør de det som regel i kassen (kan nok variere litt om mor ikke er renslig). Det hjelper å ha en lav do som det er lett å komme opp i. :) Og husk finkornet sand, grove sandkorn er ikke noe særlig for små puselabber.

Blå frøken.

Synes nesten hun likner en perser, jeg.

Kontakte noen med god peiling på raser! *hviske*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være skikkelig ond *glise*

Barna var ute på vift i dag..verden var stor kald og bråkete (traktor og lastebil med tømmer suste forbi) men de taklet det fint. De tøffeste ser faktisk ut til å være de to ensfargede, selv om de også er de roligste. De bare valser like glade i vei de, imens de 3 andre fort begynner å hyle litt. Hadde to ute i første omgang og tre ute etterpå. Sleit skikkelig med å holde oversikt på de og å få tatt bilder. De suser jo til alle kanter! Lillith syntes etterhvert at det holdt med utetid så jeg bar de 3 siste inn igjen ganske kjapt. Man kødder ikke med mødre...

Undersøke..

20070509_0524.jpg

Stor verden!

20070509_0525.jpg

Har jeg nevnt at Loke er opptatt av kattungene :) Det bildet er faktisk rasende festlig,hvis man later som om katteluker er til for katter og ikke utkikksposter for bikkjer *ler*

20070509_0527.jpg

Hypermons (eneste hannkatten som ikke er plukket ut og som jeg håper å få beholde)

20070509_0528.jpg

Sånne grønne ting er rare..

20070509_0530.jpg

20070509_0531.jpg

20070509_0532.jpg

20070509_0533.jpg

Neste pulje ut.. Ensfarged gutt ("solgt") og 2 jenter.

20070509_0534.jpg

raaaar verden...enda større enn den store stua jo!

20070509_0535.jpg

Grønne ting ER rare..

20070509_0536.jpg

20070509_0537.jpg

Rimelig sikker på at denne karen blir helt lik moren sin hvis han har feberfarge nå

20070509_0538.jpg

Feberfarge??

20070509_0539.jpg

20070509_0540.jpg

Lillith:"nuh, skal vi inn..dere skulle lagt dere forlengst!"

20070509_0543.jpg

Det er forresten 2,5 kattunge fortsatt ledig (en som ikke heeelt har bestemt seg). :)

Den eneste som er plukket ut er ensfarget gutt.

Edit: Agyros, men er det vits i hvis de kanskje skifter farge? :) Da er det jo umulig å si hva de kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lovet meg selv å slutte og gå inn på kattungetråder men jeg klarte ikke å dy meg. Sukk de er så nydelige og kattesyken min er verre enn noen gang. De to med tegninger i ansiktet (på bilde 5 nedenfra) var skikkelig nuske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt jeg skulle avvikle katteholdet mitt når Timo og Murre har levd sine lange lykkelige liv, men når jeg ser disse så vet jeg nå ikke helt... Utrolig vakre alle sammen! Tenk om alle uhell her i livet kunne resultert i noe så fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har de sånn "feberpels" hvis de har det?

Dette fant jeg (på: http://www.rainbowsafaribengals.com/diseases.htm ):

"Frosted Kitten (fever coat)

Kittens are born with a whitish (frosted looking) fuzzy coat. Typically the legs and face are unaffected. It is thought that queen has had an unnoticed fever during gestation. This is a temporary condition and affected kittens are generally in normal looking coat by 12 weeks of age."

Det at bein og ansikt ikke "rammes" kan vel være forklaringen på at de ser masket ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Agyros, men er det vits i hvis de kanskje skifter farge? :) Da er det jo umulig å si hva de kan være?

Herregud, så søte! :)

Vel, hvis du først kan få svar på om det ER feberfarger eller ikke, så kan man jo kunne si noe om rase hvis det ikke er det. Jeg driver og vipper, men jeg synes de "ensfargede" er veldig feber, altså. Og som bardmand sier, så er de da ikke maskede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var vist jeg solgt også.... :)

Hmmm.... Er sikker på at Snorre hadde storkost seg med en liten firbent katte-venn i hus... Hmm...

Utrolig flotte skapninger.... Og i tillegg hundevante... Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...