Gå til innhold
Hundesonen.no

AK valpene som ble født Påsken'07


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Jeg tilbringer påsken ved å vente på mitt første valpekull, og jeg tror det blir en lang påske på oss :rolleyes:

Hun har termin fra første parring på mandag, men allerede forje mandag/tirsdag ble jeg bekymret pga tempraturen hennes var "all ower the place" og jeg hadde mine siste arbeidsdager. Var ganske stresset på jobb da ja! Men heldigvis så hadde hun tilsyn når jeg var borte (men jeg var like bekymret uansett)

Dag 56:

Temp: 08.45-36.8, 11.00-37,6, 14.45-36.8, 22.30-37.5.

Hun begynnte også å grave å romstere i valpekassen sin iløpet av natten. Og det gjor meg ikke mindre bekymret... Hun har også fått råmelk i pattene.

Dag 57:

Temp: 06.00-37.3, 15.00-36.9, 19.30-37.9, 22.27-37.7

Ellers var ting rolig og normal denne dagen.

Dag 58:

Tempraturen har stabilisert seg. Dagen begynnte med en temp på 37,2 og lå på 37,3 -37,6.

Dag 59:

Begynnte med en temp på 37.00 og lå i dag også imellom 37,3-37,6.

Dag 60 (i dag):

Den har vært 37,3 så langt i dag. Men hun har ikke ville spise frokosten sin i dag. Selv om det var hennes yndlingsretter. (V&H "billig" boksmat og litt tørrför) Den skulle graves ned.

Hun har også høy respirasjon i dag 30-40 i min(hun peste ikke når jeg kontrollerte dette, men lå å sov) Hun er å gravet litt i valpekassen sin. Hun er faktisk i skrivende øyeblikk å graver litt igjen. Hun peser også mye nå, selv om altan døren er åpen og jeg har måtte kle på meg litt mer.

Vulva er fortsatt hard og valpene er meget aktiv! Jeg kan se at dem flytter seg rundt, kan også være derfor hun er urolig.

Mer info kommer når det hender noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 295
  • Created
  • Siste svar

Det høres jo ut som det er veldig rett rundt hjørnet nå da, men siden det virker som det er en naturlov at fødsler skal foregå om natta, så kommer det sikkert ingen før etter kl. 24.. hehe

Dina var sånn som du beskriver nå søndag formiddag før hun valpet - og første valpen (min Emma :ermm: ) ble født kl. 4.20 mandag morgen. Hun er vel i den utblokkingsfasen nå, det er vel derfor hun ikke spiser og hun peser og stresser litt.. Du får holde oss oppdatert, ihvertfall.. Jeg er veldig spent på hvor mange valper hun får, jeg syns hun er kjempediger jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Oj! Det er nok ikke lenge før valpene ser dagens lys :P

Kjenner meg igjen i stress og spenning. Det er en helt spesiell opplevelse å få ta del i ..

Hvordan rase er den drektige?

Lykke til videre !

Rasen er Australsk Kelpie. Sist kull av denne rasen (I Norge) var 2001 så dette blir spennende :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

For øyeblikket lider jeg litt med henne. Hun er rolig, men ser veldig anspent ut og smal i ansikte. Smerter??

DSC002862.jpg

Tempraturen hennes har falt litt igjen og var på 37,1 kl.12,50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket lider jeg litt med henne. Hun er rolig, men ser veldig anspent ut og smal i ansikte. Smerter??

Tempraturen hennes har falt litt igjen og var på 37,1 kl.12,50

Ja, åpningsveer er vondt det.. Men det blir verre :P

Nå er temp: 36,7

Er det jeg sier jeg, de kommer i natt.. hehe :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Så fort det blir stille her så er vel valpingen igang? :-)

Gleder meg til å møte valp på neste klikkertrenerkurs :P

Er det deg :ermm: Det har jeg faktisk ikke koblet..

Ja det må være at det blir stille og rolig her inne :P Naboene er alle på ferie og det er tyst utenom tv som står på og jeg som titter på henne iblandt.

Ja, åpningsveer er vondt det.. Men det blir verre :P

Er det jeg sier jeg, de kommer i natt.. hehe :P

Begynner å se slik ut ja. Men Blaze er godt forberedt og driver nå å organiserer sengen sin. Video

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spennende. Venting tar på, ting går så utrolig sakte. Men dette kullet har du ventet en stund på, så noen timer/dager til går forhåpentligvis bra :ermm: Gode ønsketenktninger til Blaze, dette fikser hun nok kjempefint. Håper på mange fine friske valpiser om ikke så alt for lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar gravingen helt av her :rolleyes:

Ja, da Bianca skulle føde, begynte hun å pese, grave og romstere rundt i leiligheten fra kl 10 på dagen, og dette ble det bare mer og mer av. Valpene kom først fra ca.kl 04.00-06.00 neste morning.

Fødselen kan være en lang prosess.. Syns det er ganske dumt at man ikke vet akkurat når valpene kommer, men man må bare være tålmodig å vente.. :rolleyes:

Virker som om valpene har det travelt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er temp: 36,7

Da kan dere bare forberede dere på fødsel! Alexis sin temp gikk ned til 36,6 om morgenen og fostervannet gikk ca 16.30. Første valpen kom ca kl 17.00. Så det er ikke alle valper som kommer etter midnatt... Hun var ferdig å føde ca kl 23.00, og da hadde hun fått 7 små. :P

Uansett så ønsker eg dere lykke til, det er utrolig spennende å få oppleve en fødsel.

Regner med at vi blir oppdatert når du får tid.:ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herrgeud :P

Dette var jo bare suuuper spennende :P

Jeg har fulgt med i bloggen din, jeg ..Og blir mer og mer

fasinert av AK i seg selv.. Gleder meg til å se bebisene :ermm::P

Masse lykke til,og hold hodet kaldt,så går det sikkert kjempefiint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Temp 18.37: 37.1

Siste timen har hun sovet tungt. Hun har ikke lettet på ett øye når jeg har kommet inn på soverommet til henne. Hun er langt borte i drømmeland. Stille før stormen?

1846: Nå var hun vist ferdig ladet og er igang med gravingen igjen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ermm::P Dette er så spennende! Har hatt besøk noen timer nå og har sitti å håpet at besøket skulle dra fort slik at jeg kunne sjekke hvordan det gikk med Blaze *flir* Da har det kanskje gått for langt :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...