Gå til innhold
Hundesonen.no

Vet ikke hvilket kurs jeg skal velge


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg vet ikke hvilket kurs jeg skal velge.. Det er en nybegynner kurs i agillity og et nybegynnerkurs i spor.. De er begge med 2 ukers mellomrom så jeg kan også ta begge. Men det blir litt dyrt egentlig, så tror kanskje jeg må velge ett...

Har lyst å fått lært agillity og tror Hera hadde syns det har vært skøy. Har jo prøvd litt på egenhånd, og det hadde vært arti å fått orntlig instruksjon i hvordan det skal gjøres på de forskjellige hindrene..

Spor har jeg også lyst å lære meg, for det liker jo hunden min også veldig godt. Da får hunden brukt hodet og jeg får lært å bruke det til bruk på egenhånd i ettertid.. Så det er jo en fordel..

Agillity blir jeg sikkert ikke å gjøre såå ofte, og det er jo iforhold til spor, en mer stressende og aktiv sport. Men alikevel høres det veldig morsomt ut!

Uff dette ble et dilemma.. hva ville dere ha satset på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satset på sporkurset, men det er fordi spor er noe jeg har lyst til å konkurrere i. Men egentlig så hadde jeg satset på begge selv om det blir å koste litt.

(og er det ikke godt å endelig ha problemet med for mye kurs å velge i? :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. jeg ville valgt begge deler, men jeg skjønner veldig godt at økonomien kan sette en stopper for det..

Spor er jo noe du kan fortsette med på egenhånd, mens agility er noe som krever hinder og bane. Har ud det tilgjengelig gjennom en hundeklubb, er det kanskje mer aktuelt? Hvis du må reise veldig langt for å få trent ag, ville jeg heller satset på spor. Ag'en kan fort skli ut hvis du ikke er i et miljø, og hvis du har langt å reise, det blir liksom så "tiltak". Spor er enkelt og greit, og jeg tror de aller aller fleste hunder liker det kjempegodt. Kan også kombineres med en tur i skogen til vanlig, og så er det sinnsykt morsomt å se "nesa" jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spor! Uten tvil. Det er også noe du kan holde på med uavhengig av andre. AG så må du ha hindre og alt det, mens spor så kan du trene bare du har et sted å legge det... Og så kan du ta AG kurset senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg har meldt meg på agillitykurset! :ahappy: Jeg har enda ikke bestemt meg om jeg skal melde meg på sporkurset.

Hehe! Du går imot strømmen, skjønner jeg! :D Her blakker vi oss på kurs for tiden, i løpet av denne måneden skal jeg ha vært på fire kurs..! :shocked: Så jeg syns du skal melde deg på sporkurset også, så jeg ikke er den eneste her med tom pengepung.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi flere.!

Handlerkurs, Valpekurs, Jaktkurs å Spor...

Sa nettopp nei til å jobbe en 12timers vakt for jeg skal på valpekurs...

Så ikke rart kontoen krymper fort... Prioriteriner vøtt... :lærer:

Hehe.. jammen godt å høre at jeg ikke er alene! :ahappy: Blir jo helt stresset av å se pengene renne ut av kontoen, mye kursavgifter, masse bensin og bompenger til kjøring til kurs, overnatting, mat osv osv. Skulle aller helst ha vunnet i lotto for å holde på som jeg gjør for tiden.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har meløy hundeklubb sporkurs også, også holder bodø lokallag (Norske redningshunder elns) et annet større og "bredere" sporkurs vet jeg. Skulle så ønske man hadde liiiitt mer penger og en hund som kunne vært med på alt uten å ramle om! Blir litt for mye på èn gang tror jeg. Men har så lyst til å få med meg et sporkurs så jeg er klokere på det området når det nye familiemedlemmet kanskje kommer til sommeren :icon_confused:

Yay, vi har også fått plass! Så gøy! Emma og Hera blir best i klassen skal du se. ;-)

Vi kunne jo prøvd å trent litt spor sammen etterhvert sånn på gøy. Bare for aktiviseringen sin skyld å få hundene til å like det? Etterhvert kan man jo legge hverandre sine spor, da må man stole blindt på hunden. Men det er lenge til i vårt tilfelle! Blodspor virker også kjempe gøy for hund og eier, det vil vi også prøve oss på. Skulle bare hatt noe blod.

La et spontanspor idag på tur, gjorde det litt for enkelt da - bandt henne litt for teit og hun så hvor jeg gikk. Men var supergira på å følge sporet mitt til det slutta, og spiste iallefall èn av kjøttdeigbitene som lå i slutten... La en leke der og men den var ikke interessant. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir gøy! Tror også at voffsene våre kommer til å bli de flinkeste! hihi! Ja nå står jo våren for tur, så da er det lettere å være ute mer for din hund, så da kan vi treffes. Vi treffes jo uansett på kurset! :icon_confused:

Det ble begge deler. hehe. Så til helga er det agillity og om to uker er det spor. :whistle: Må si at dette året har bare vært fenomenalt når det kommer til hund. Har aldri gjort så mye som nå, og det er skikkelig bra!

*Dobbelpost, mod Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville for det første valgt spor foran agility :D Nå som du har meldt på agility, ville jeg meldt på spor også ;) Jeg har lært på flere kurs at hvis man har en usikker, nervøs eller forsiktig hund er de ofte flinkere å gå spor enn de "vanlige" hundene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...