Gå til innhold
Hundesonen.no

Basenjiens utspekulertre tå- og pote angrep

Yodel

Recommended Posts

Skrevet

Småkrapyler!

Echo fikk en ny seng i dag, og som unger flest var han over seg av begestring... For esken den kom i :rolleyes:

Han og Centa har holdt på med den i hele dag. Inn og ut, jage hverandre, gjemme seg der, og angripe enhver intedanende stakker (på 2 såvel som på 4) som var så tåpelig å bevege seg forbi løvens hule.

Man lærer av erfaring. Etter at tærene mine (og alle besøkendes, pluss et par poter) er blitt brutalt angrepet og tildasket opptil flere ganger i dag heiv jeg til slutt esken ut i gangen. Så kunne de ligge der og leke løve. Men det var sytten ikke akseptert. Byttedyrene kom for sjelden forbi, mente de, og dro esken tilbake foran TV'n...

EchohidingInABox024.jpg

EchoInABox020.jpg

EchoInABox010.jpg

EchoInABox015.jpg

Skrevet
Ønsker meg en basenji... ser ut som en herlig rase :)

Herlige, humoristiske og fulle av personlighet & sjarme er de :ahappy: . Men samtidig er de serdeles egenrådige, egoistiske og sære små krapyler.

Skrevet
Men samtidig er de serdeles egenrådige, egoistiske og sære små krapyler.

En hund skal ha stor personlighet. Ikke bare være kjedelig og helt uten meninger liksom. Selv har hunden min noen svært sære egenskaper og kan være ganske så egoistisk og egen noen ganger! :ahappy:

Men det er jo en del av sjarmen? ikke sant :)

Skrevet

:ahappy: Minner meg nesten om den gode gamle svarthvite filmen som skremte livet av meg da jeg var liten, "Monstret fra den svarte lagunen" - bare denne gangen er det altså "Det svarte monstret fra pappesken"..

Så krapylene hadde altså vett nok til å taue esken til et mer folksomt habitat? Smarte er de.. Minner meg om Amy som hadde et flybur å sove i som liten (helt uten dør, fikk det av naboen for det kunne ikke brukes mer) for vi mente det var varmt og godt for henne. Det var ikke hun enig i - så hun hentet teppene fra flyburet og taua dem opp i sofaen (og hun var bare liten valp, var jo litt av en jobb) - og etter 2-3 ganger skjønte man jo at det var der hun mente hun hadde plassen sin.. (en sannhet med modifkasjoner da). Flyburet ble stående en stund til. Men husker jeg kom hjem en gang og så var det noe rart med entreen - det var noe annerledes - tok litt tid før jeg skjønte at det var jo ingen sko der - det virket så ryddig for alle skoene som ellers fløt rundt var jo ikke der. Oppdaget at lille basenji hadde fylt opp flyburet med alle skoene, og så var det litt mer ledig plass så da hadde hun tatt CD-er og stappet dem inn- buret var helt fullt det! Sannelig hadde hun hatt det travelt!

Ja, basenjier har en karisma og en sjarm som gjør at de overlever - for udelt sympatiske etter våre standarder er de ikke!

Skrevet

Det har jo vært endel sånne morsomme videoklipp av unger som på julaften blir mere glade for innpakningspapiret eller kartongen lekene kom i - enn selve leken. Utrolig morsomme, faktisk.

Men litt "utakknemmelige" av dem, da. Er sikker på at de synes kartongen funker helt strålende som seng også - så du kunne nok ha bespart deg selve innholdet av kartongen.

Morsom bildeserie!

Susanne

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...