Gå til innhold
Hundesonen.no

Highland Fling av Heliomar


Tore

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Nydelig! Vakker er han! Det er nesten så jeg vurderer en toller til i fremtiden, farlige bilder! :)

Kjenner til den med røde hunder vs svarte..jeg skjønte plutselig hvorfor alle vil ha terv istedet for groenendael jeg når jeg fikk Lyra :) 1 av 10 Lokebilder blir skikkelig klare, på rødtoppen kan jeg bare fyre løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet der de sitter/står var vanskelig å få til. Var det ikke valpen som var urolig så var det Tore! Og etter et par bilder mente Buster det var på tide med belønning og gikk bort til meg :) Fine og flinke gutter ja.

Decoy var og fikk 12ukers vaksinen sin idag, og vi veide han samtidig. Vekten stoppet på 8kg, begynner å bli stor gutt nå ja. Han var og veldig flink hos dyrlegen, og sjarmerte flere personer inne på vet. kontoret. Er man søt toller så er man søt toller :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Norges yngste Jaktkursdeltager.? (Apportkurs)

Decoy på jaktkurs 3mnd gammel... :icon_fun:

Buster var egentlig den påmeldte hunden til kurset, men etter noen apporttreninger med klubben så fikk jeg bevist at buster ikke klarer å roe seg nok til å klare å konsentrere seg om apport-jobben i en forsammling med hunder, så derfor ble det Decoy... Buster får fortsette med apportering når vi er alene i skogen, han er jo flink, men...

Kurset tar vi for oss eierne, å få innføring i apportt-treningsmetoder og se hvordan dette gjøres... Å meget god passivitetstrening for decoy...

Som var veldig flink rundt de andre retrieverene...

Noen av oss som hører på instruktøren før markeringstreningen starter...

samling.jpg

Decoy venter tålmodig på sin tur til å markere dummy...

(som endte med at han markerte, løp ut, tok dummy i munnen å kom tilbake på innkallingen, riktignok uten dummy, men innkallingen ER viktigere en dummyen..)

decoy_vente.jpg

Decoy løper tulling med dummyen, men er ikke redd å komme til oss med den heller...

decoy_lope.jpg

Skal tidlig krøkes om Decoy skal bli like flink som sin flinke kusine, Bounty.... :Laugh:

bounty_apport.jpg

Men... når klokken nærmet seg 12:00 så var det nok for decoy, hadde jo holdt på (sett på) i nesten 3timer må vite, å han sovnet i fanget mitt mens de ande apporterte rundt oss... :closedeyes:

decoy_sove.jpg

Satte decoy til ladding i bilen noen timer så var han klar til å sitte ute med oss å se på den siste timen også... :)

I morgen er det på'n'igjen, men tror ikke det er noe decoy kan være med på, bare se på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ellers er han kjempeskjønn, og sover som en engel oppi sengen. Helt rolig, bortsett fra seansen når han skal finne en liggestilling. Inatt presset han seg mellom putene mine og veggen"

Haha, snart 8år siden jeg opplevde det men føles som det var i går. Skulle på død å liv ligge over hodet mitt i senga og håret mitt så ut som et kråkereir om morgenen.

Ser ut som en livlig og herlig liten krabat som virkelig fått brukt kropp og hodet som han skal. Blir noe en meget lykkelig toller dette her:)

Blir helt dårlig når jeg ser valpebilder. "NEI! Ikke før neste sommer" prøver jeg å si bestemt til meg selv men... off , ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp&hoi

Vært ute & knippset noen bilder av doggisene i dag.. :Laugh:

Decoy vokser jo faktisk, han ser ikke (fullt så mye) ut som en lodden rundt kosebamse lengre... :P

Buster nyter sola...

IMG_6208_edited-2.jpg

Buster & Decoy ser på at jeg gjør meg til så de i d minste ser samme vei i det bildet knippses... :hmm:

IMG_6237_edited-2.jpg

Decoy gikk fort lei av fotoseansen å hvilte hodet på en pinne.............. :hmm:

IMG_6249_edited-2.jpg

Emm, hva holder du på med egentlig.? Kan jeg spise kameraet tro.?

IMG_6254_edited-2.jpg

Buster stakar klarte ikke helt å konsentrere seg når decoy løp rundt heller, så i større forsamlinger sier seg jo selv.. :P

IMG_6277_edited-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Er det mulig å bli noe søtere? Det pinne-bildet var jo bare til å spise opp! :D

Det skal vanskelig gjøres ;)

Så nydelig øyne Buster har.. *sukk*

Ja spesielt når sola skinner, da kommer fargen ekstra godt frem :P

Noen nye bilder av vidunderbarnet :icon_cry:

Decoduk.jpg

busdec.jpg

decvan.jpg

Decpot.jpg

decst.jpg

decho.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skamme meg, ikke oppdattert siden Mai jo.... :shocked:

Her er vertfall noe av det vi har gjort siste tiden...

Oppdretter treff, hvor decoy fikk løpe løs med mor å far å søsken å tanter å mennesker og svensker en hel dag.! Snakker om å være i himmelen.!

post-270-1185659233_thumb.jpg

Hjeeelp! jeg drukner i d 10cm dype vannet.! :rolleyes:

post-270-1185659247_thumb.jpg

Så var vi på Utstilling på Oppdal.. Som endte med BIR & BIG2..

post-270-1185659275_thumb.jpg

så var vi en uke i Stavanger... :icon_cry:

post-270-1185659309_thumb.jpg

Å en snar visitt til Andøya i Nordland...

post-270-1185659325_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runde grisen er blitt til en hund... :P

Han er nydelig søt! :)

Vet ikke om dere har sett dem, men har noen bilder av ham fra sonenleiren i galleriet på siden min. :P

Joda, har vært inne å stjålet dem alle sammen.! :)

Fine Decoy ;)

Går det fint med apporteringen? :D

Går bedre, nå står han ikke å hyler som en stukken gris vertfall...

Faktisk gikk det som på skinner i går, ventet på komando å ut å hente å tilbake, bare avlevering som ikke har trent på enda... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Djises så fort de vokser. Syns det var "igår" jeg så det første bildet av den lille bollen der han står foran grantrærne. Han ser jo nesten helt voksen ut nå snart :console: Hvordan går det med alt av trening? Fornøyd med kjøpet rett og slett? Lever han opp til retrieverforventningene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Djises så fort de vokser. Syns det var "igår" jeg så det første bildet av den lille bollen der han står foran grantrærne. Han ser jo nesten helt voksen ut nå snart :D Hvordan går det med alt av trening? Fornøyd med kjøpet rett og slett? Lever han opp til retrieverforventningene? :)

Det går stadig fremover med alt av trening, vi "sporer" vel inn på å holde på mer med blodspor & jakttrening...

Vi er veldig fornøyd med kjøpet, han er og oppfører seg akkurat som jeg trodde en toller skulle, å at han er så matgal er egentlig et pluss siden han da er dønn oppmerksom... Retrieverforventingene, retriever er jo det vi vil ha å det er jo rasen som passer oss best, det er en overhengende fare for at det blir enda en Tuller som neste hund... :icon_fun:

I går var vi på utstilling igjen, valp 6-9, å vi ble BIR, spennende når man har konkuranse av flere tollere... :D

Men bustebartepinnen ble BIR mot to andre vakkre tollere, hanne og tispe...

Bilde ++ fra utstillingen i dagboken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

På tide med en oppdatering her ja, med bilder av fineste pelsballen fra idag av. Og pelsball er virkelig et kledelig kallenavn på tollertullingen vår for tiden :P Lille Decoy har blitt hele 9 måneder nå, og alt er bare supert med han, han er en drøm å trene med og jakttreningen går det veldig utrolig bra medsyns jeg. Han virker også utrettelig og jobber like godt hele veien uansett hvor lenge vi holder på nærmest, her er det vi som setter begrensningene og ikke han. Han hadde en periode med bråk ved foten, men det ser det ut til at vi har fått under kontroll for nå. Vi satser på debutering på jaktprøve for retrievere iløpet av 08 og jeg grugleder meg til vi kommer så langt :P

Dette bildet har fått den ære av å være skrivebordsbakgrunn på dataen min :P

denlykkelige.jpg

Har tid til og stå og posere i et lite øyeblikk

IMG_7347.jpg

Buster aner fred og all fare ....

IMG_7344.jpg

med god grunn for mister han leken ser det slik ut :lol:

IMG_7394.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...