Gå til innhold
Hundesonen.no

Highland Fling av Heliomar


Tore

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Takktakk folks. Ingenting som er så morsomt som å høre hvor flott hundene er :)

Fine er de både Buster og Decoy :icon_clapping: Er fansinert over forskjellen på pelsen til Decoy og Theo. Theo ser ut som et beinrangel i forhold :Laugh:

Ja det er utrolig forskjell på pelstypene mellom dem, men det var det jo allerede fra valpestadiet. Parfumedesignerene var "små" med ganske lite pels og propell i rompa, mens likørene var små ganske rolige bamser :thumbs:

Herrlighet, jeg får jo lyst på tollerhannhund bare ved å se på han! Ikke mye som er så flott som dem! ...Og jeg som ikke skulle ha hannhund igjen :D

Tsss det er jo hannhunder som virkelig duger :closedeyes: Men ja de er virkelig flotte.! Jeg er litt spent på hvordan den andre hannen fra kullet ser ut, har ikke sett noe nytt bilde av ham. Oppdretterne har ikke fått noe heller. Blir jo ikke mindre nysgjerrig av det :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hurra for Decoygutten som ble 1 år idag :whistle: Han har utviklet seg til å bli en flott hund syns jeg, selv om han tydeligvis smugdrikker flybensin innimellom :D Vi koser oss med jakttrening og lydighetstrening, og vi kommer oss gjevnt og trutt fremover. Flink gutt er han :D

Noen bilder fra dagen, pluss et bilde fra han var bittelitebarn:

7uker:

fling_7uker.jpg

1 år:

Deecsittpent.jpg

Dippista.jpg

tennisdeec.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lenge siden sist nå...

Decoy har siden bursdagen sin vært på Jaktkurs, gått Lydighetskurs med påfølgende Bronsemerke prøve og vært på året første utstilling...

deeec.jpg

Den lille propellen står stille i 5sekunder for å se på Nisene som leker rett ute i fjorden...

Fra søndagens utstilling :

Utmerket Type. Kraftig bra hode. Bra vinklet fram og bak.

Bra benstamme. Kraftig kropp.

Anelse for fet. Fine lår. Bra pels og farge.

Bra temp. Rør seg bra.

Skal se om jeg finner Busters tråd også... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle kommentarer.!

Fin kritikk på ustillingen også! Blir spennende å se hvordan det går når han blir voksen. :P

Dommeren mente han er feit, som som ikke stemmer helt da men. ellers så er jo kritikken bra, å den andre hunden hadde ikke like bra kritikk, men vant konk likevell.. :rolleyes: Litt rart... Ble 1.kval og HP..

Flott er han :P Hvordan gikk det på bronsemerkeprøven?

Mye av det som var på Lydighetskurset opp mot Bronsemerket ble ny innlæring for Decoy, så vi prøvde bare på de øvelsene kan kunne noegenunde, å hoppet over enkelte, så bestått hadde vi ikke uansett, men han klarte flere en vi hadde trodd.. :P

Video fra første dagen.

Ble nå IKKE valpesjuk av den videoen da ! :P

Smygkikker på videoen ganske ofte jeg også... Herlig liten pelsdott... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det som var på Lydighetskurset opp mot Bronsemerket ble ny innlæring for Decoy, så vi prøvde bare på de øvelsene kan kunne noegenunde, å hoppet over enkelte, så bestått hadde vi ikke uansett, men han klarte flere en vi hadde trodd.. :P

Da må man jo helt klart kunne si seg fornøyd! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Tjohoo! herregud så lenge siden det skjedde noe i denne tråden da.!

Decoygutten har passert 2år, er ikke akkurat voksen i hodet, men er ganske så utvokst i kroppen...

Han er fortsatt en stor kosegris inne og et hyper-troll ute, men roligere en han var for et lite år siden ja...

Vell, vi har i dag vært på Treff sammen med oppdretter,

som resulterte i endel bilder, litt trening, pølser, brus og kvikklunsj... :icon_redface:

Oppstillingsbilde... Voksen gutt nå... (ikke ordnet seg til utstilling akkurat, men)

oppstilling.jpg

Så ble det litt jakttrening, da vi kom på treff med en eske full av fugler og kaniner.... :lol:

fugl.jpg

Nå må jeg vel gjøre som oppdretter sier å sende dem endel bilder.... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...