Gå til innhold
Hundesonen.no

LP trening i Oslo


Toller

Recommended Posts

Jeg har enda ikke fått møte noen av dere som holder til i Oslo.

Har en kurs pause nå, så trening med andre hadde vært ypperlig :ahappy:

Kom med forslag om tid og sted! Gjerne et sted hvor hundene kan løpe og leke litt etter treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

I dag er siste dagen før båndtvangen setter inn, men hvis noen vet om det gikk igjenom at Skraperudtjern skulle bli fritatt fra båndtvangen, så kunne vi møtes der! Eller de som er hjemme, da...

Hasta luego!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er siste dagen før båndtvangen setter inn, men hvis noen vet om det gikk igjenom at Skraperudtjern skulle bli fritatt fra båndtvangen, så kunne vi møtes der! Eller de som er hjemme, da...

Hasta luego!

Begynner ikke båndtvangen 15 April da? Eller har jeg drømt? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg blir litt oppgitt over dere... :Laugh:

Hva med to treninger da? En nå på tirsdag, og en andre påskedag f.eks.? Dere kunne jo til og med prøvd å få til faste treninger en gang i uka eller så, sånn som vi har gjort her i "nord".

AH! Takk! Endelig en med fornuft :ahappy:

Problemet er at det ikke er så stor interesse for sånnt. Du ser jo, det er jo ikke mange som har meldt seg for treffet heller.

Men men.. Jeg bøyer meg for det meste. Bare jeg får være med en dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okaai. Jeg kommer andre påskedag i allefall :ahappy:

Men bor det virkelig ikke flere hundemennesker i Oslo, som kunne tenke seg å være med? :)

Ikke det at dere ikke er gode nok altså :):) Hadde bare vært gøy å møte litt fler når vi først møtes. Og jeg trenger en del forstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på noe her... Må man trene LP for å kunne ha noe nytte av sonentreffene i Oslo? :wub:

Jeg trener IKKE lydighet sammen med andre annet enn de gangene jeg er på fellestreninger/kurs, og i alle fall ikke med sonenmedlemmer (ja, dårlig selvtillit og dårlige treningsvaner). Hva gjør dere på treffene? Har dere hundene løse eller i bånd? Trener dere LP og that's it?

Jeg er bare nysgjerrig og vurderer å ta turen en gang...

Hilsen tiltaksløs hundeeier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med. Hva med Voldsløkka på Bjølsen? Den er stor og oversiktlig, lite folk. Eller rett og slett møtes på hundejordet i frognerparken og deretter gå og finne et egnet treningssted for oss selv?

Andre påskedag klokken 1300?

Buss 37 stopper ved Bjølsen og da er det fire-fem minutter å gå.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på noe her... Må man trene LP for å kunne ha noe nytte av sonentreffene i Oslo? :wub:

Jeg trener IKKE lydighet sammen med andre annet enn de gangene jeg er på fellestreninger/kurs, og i alle fall ikke med sonenmedlemmer (ja, dårlig selvtillit og dårlige treningsvaner). Hva gjør dere på treffene? Har dere hundene løse eller i bånd? Trener dere LP og that's it?

Jeg er bare nysgjerrig og vurderer å ta turen en gang...

Hilsen tiltaksløs hundeeier

Jojo.. Men da må noen fåreslå tur. Jeg har fåreslått LP trening, fordi det er det jeg har lyst til :D

Jeg blir med. Hva med Voldsløkka på Bjølsen? Den er stor og oversiktlig, lite folk. Eller rett og slett møtes på hundejordet i frognerparken og deretter gå og finne et egnet treningssted for oss selv?

Andre påskedag klokken 1300?

Buss 37 stopper ved Bjølsen og da er det fire-fem minutter å gå.

:D

Jeg er med :D

Da er alternativene:

- Voldsløkka på Bjøldsen

- Frognerparken

(jeg bor rett ved Forgnerparken *kremt* :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...