Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildetråd av litt uheldige treningssituasjoner!


ida

Recommended Posts

Starter med dette en tråd med bilder av litt mislykka treningsøkter! :icon_redface:

Her om dagen skulle jeg vise Ane hvor fantastisk flink Fibi var blitt til slalom mellom beina! Det ser da ikke ut som vi har gjort det før :) ! Hm... :)

IMG_2207.jpg

Det er viktig å være tyyydelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette kan bli en morsom tråd!

Cockeren min er en liten tulling når det gjelder trening...Han lærte "sitte bamse" ganske fort, og han utnytter det. Sier jeg "på plass" (eller andre "kommandoer" han egentlig kan) så sitter han ofte bamse i stedet for, med det spesielle cocker-blikket. Alle med cocker, eller som bare kjenner en, vet hvordan det er...Nydelig! Smelter helt av det. Har ikke fått tatt bilde av det, har nok med å få han til å skjønne hva jeg mener:P Men han skal også helst stå oppå meg når vi trener. Større matvrak skal man lete lenge etter! Bilder kommer når jeg får tatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok at dette kan bli en ganske morsom tråd.. hehe :Laugh:

Har ikke noen treningsbilde av Bono, men hver gang vi har trent på "på plass" og jeg flytter meg følger han etter og sitter på plass uten at jeg har sagt noe. Hehe, det gjelder forsåvidt også sitt, jeg da sitter han før jeg sier noe og sier jeg dekk så settr han seg uansett :icon_redface: Selv om han ka de andre komandoene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Laugh: Morsomme bilder! Nå har ikke jeg så ekstremt mange blinkskudd på dårlige treningsbilder... Sletter dem som regel ganske raskt ;)

Men jeg pleier av og til å ta med Phoebe på ag-banen for å trene litt på balanse hinderne og tunnellen. Her er et eksempel på at det ikke alltid er like lett for en valp å ha alle bena på bommen... Ja, hun fallt ned ;) "Opp igjen!" Var hennes reaksjon på det ;)

IMG_3955.jpg

Kontakt? Hvem er det?

gbhgfgs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å ha såpass sakte fart at ikke "på plass" er foran meg ;)

http://www.miniulven.com/bilder/2008/tur%20099.jpg

http://www.miniulven.com/bilder/2008/tur%20100.jpg

Lykken er å trene! Ehh..

treningslykke.JPG

Her skulle jeg vise alle hvor flink Mona var til å vente på "vær så god"! Legg merke til at godbiten har byttet plass i tiden mellom bildene og hunden har reist seg ;)

CIMG0718.JPG

CIMG0719.JPG

Dette taler vel for seg selv ;)

030207%20048.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihi

Jeg har selvfølgelig bare vellykkede bilder av oss under trening... eller.. JO jeg har ett av Faro som vil drepe musematta *lete*

Img_00072.jpg

Slik går det når mor er for liten, eller bikkja for stor. Anbefaler ikke denne leken til IW ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne klarer ikke jeg å la stå helt i fred Martine... for det var vist ikke bare canis hinderet du slet med... Tror det er noe med deg og hinder generelt jeg :icon_redface:

Du da, jeg hørte rykter om at det ikke bare var jeg som sleit, hahaha :icon_fun: Men man kan jo begynne å lure på hvorfor jeg har et slikt anstrengt forhold til hinder... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fart.jpg

Her er Chicka i Frognerparken på Agilitybanen, for en fart!! og for en iver igjennom pølsen!!

Må forsvare hun og si at hun syntes det var gøy...å løpe igjennom pølsa (løp igjennom etterhvert, rundt og rundt og rundt...), alt annet var ikke noe morsomt, så Agility hund er Chicka IKKE logik.png:Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, still-opp-pent-til-fotografering-eller-ikke-bilder har jeg masse av! Hunden min glemmer sitt og bli i sosiale sammenhenger... Her er en fin serie:

Christine: "Bliiii, Tinka, bliiiii, bliiiiiiiiii"

IMG_6189.jpg

Kjersti: "Taika, bli" Christine utenfor bildet: "Blii Tinka"

IMG_6190.jpg

Taika: "Dette er for kjedelig"

IMG_6191.jpg

Og to sek etter at dette bildet ble tatt, reiste Tinka seg også

IMG_6192.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Jeg fant ett bilde til, som Helene tok av meg på en trening hos henne...

alternativapport.jpg

"nå slipper du din jævel, ellers slår jeg deg med apporten!" Ikke så veldig alvorlig altså

:icon_redface: Seriøst bra, nå lo jeg høyt! :P

Dette er altså blii-kommandoen som vi prøvde på en gang da sauen var liten. Tror han tolka det som en invitasjon :rolleyes:

edit: Bilde er lurt!

ArchieAugustbilder017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_redface: Så morsom tråd! Heldigvis gjør mine hunder aldri noe dumt og jeg har full kontroll hele tiden så det eksisterer ingen bilder av oss som gjør noe galt. Sånn bortsett fra det ene bildet som Fanny tok når jeg "snublet i skolissen min". ^_^

Spesiellt i dag var det ingen fadeser fra hverken min eller hundene sin side *ironi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...