Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildetråd av litt uheldige treningssituasjoner!


ida

Recommended Posts

Starter med dette en tråd med bilder av litt mislykka treningsøkter! :icon_redface:

Her om dagen skulle jeg vise Ane hvor fantastisk flink Fibi var blitt til slalom mellom beina! Det ser da ikke ut som vi har gjort det før :) ! Hm... :)

IMG_2207.jpg

Det er viktig å være tyyydelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette kan bli en morsom tråd!

Cockeren min er en liten tulling når det gjelder trening...Han lærte "sitte bamse" ganske fort, og han utnytter det. Sier jeg "på plass" (eller andre "kommandoer" han egentlig kan) så sitter han ofte bamse i stedet for, med det spesielle cocker-blikket. Alle med cocker, eller som bare kjenner en, vet hvordan det er...Nydelig! Smelter helt av det. Har ikke fått tatt bilde av det, har nok med å få han til å skjønne hva jeg mener:P Men han skal også helst stå oppå meg når vi trener. Større matvrak skal man lete lenge etter! Bilder kommer når jeg får tatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok at dette kan bli en ganske morsom tråd.. hehe :Laugh:

Har ikke noen treningsbilde av Bono, men hver gang vi har trent på "på plass" og jeg flytter meg følger han etter og sitter på plass uten at jeg har sagt noe. Hehe, det gjelder forsåvidt også sitt, jeg da sitter han før jeg sier noe og sier jeg dekk så settr han seg uansett :icon_redface: Selv om han ka de andre komandoene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Laugh: Morsomme bilder! Nå har ikke jeg så ekstremt mange blinkskudd på dårlige treningsbilder... Sletter dem som regel ganske raskt ;)

Men jeg pleier av og til å ta med Phoebe på ag-banen for å trene litt på balanse hinderne og tunnellen. Her er et eksempel på at det ikke alltid er like lett for en valp å ha alle bena på bommen... Ja, hun fallt ned ;) "Opp igjen!" Var hennes reaksjon på det ;)

IMG_3955.jpg

Kontakt? Hvem er det?

gbhgfgs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å ha såpass sakte fart at ikke "på plass" er foran meg ;)

http://www.miniulven.com/bilder/2008/tur%20099.jpg

http://www.miniulven.com/bilder/2008/tur%20100.jpg

Lykken er å trene! Ehh..

treningslykke.JPG

Her skulle jeg vise alle hvor flink Mona var til å vente på "vær så god"! Legg merke til at godbiten har byttet plass i tiden mellom bildene og hunden har reist seg ;)

CIMG0718.JPG

CIMG0719.JPG

Dette taler vel for seg selv ;)

030207%20048.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihi

Jeg har selvfølgelig bare vellykkede bilder av oss under trening... eller.. JO jeg har ett av Faro som vil drepe musematta *lete*

Img_00072.jpg

Slik går det når mor er for liten, eller bikkja for stor. Anbefaler ikke denne leken til IW ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne klarer ikke jeg å la stå helt i fred Martine... for det var vist ikke bare canis hinderet du slet med... Tror det er noe med deg og hinder generelt jeg :icon_redface:

Du da, jeg hørte rykter om at det ikke bare var jeg som sleit, hahaha :icon_fun: Men man kan jo begynne å lure på hvorfor jeg har et slikt anstrengt forhold til hinder... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fart.jpg

Her er Chicka i Frognerparken på Agilitybanen, for en fart!! og for en iver igjennom pølsen!!

Må forsvare hun og si at hun syntes det var gøy...å løpe igjennom pølsa (løp igjennom etterhvert, rundt og rundt og rundt...), alt annet var ikke noe morsomt, så Agility hund er Chicka IKKE logik.png:Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, still-opp-pent-til-fotografering-eller-ikke-bilder har jeg masse av! Hunden min glemmer sitt og bli i sosiale sammenhenger... Her er en fin serie:

Christine: "Bliiii, Tinka, bliiiii, bliiiiiiiiii"

IMG_6189.jpg

Kjersti: "Taika, bli" Christine utenfor bildet: "Blii Tinka"

IMG_6190.jpg

Taika: "Dette er for kjedelig"

IMG_6191.jpg

Og to sek etter at dette bildet ble tatt, reiste Tinka seg også

IMG_6192.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Jeg fant ett bilde til, som Helene tok av meg på en trening hos henne...

alternativapport.jpg

"nå slipper du din jævel, ellers slår jeg deg med apporten!" Ikke så veldig alvorlig altså

:icon_redface: Seriøst bra, nå lo jeg høyt! :P

Dette er altså blii-kommandoen som vi prøvde på en gang da sauen var liten. Tror han tolka det som en invitasjon :rolleyes:

edit: Bilde er lurt!

ArchieAugustbilder017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_redface: Så morsom tråd! Heldigvis gjør mine hunder aldri noe dumt og jeg har full kontroll hele tiden så det eksisterer ingen bilder av oss som gjør noe galt. Sånn bortsett fra det ene bildet som Fanny tok når jeg "snublet i skolissen min". ^_^

Spesiellt i dag var det ingen fadeser fra hverken min eller hundene sin side *ironi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...