Gå til innhold
Hundesonen.no

nytt opplegg?


Recommended Posts

skriver her og jeg,for det er visst ikke mye aktivitet på infosonen. er det bare hos meg at innleggene nå må trykkes på et og et,og kun hovedinnlegget kommer opp når man trykker på tråden? skal det være sånn nå? <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn her, men jeg har problem med at ikke alle nye innlegg vises på nye innlegg. På en tråd så har det kommet fire svar men på nye innlegg er det det tredje som vises som nytt på "Nye innlegg". Trykker jeg på tråden så kommer også det fjerde svaret opp. Merksnodige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig irriterende! Det er sånn forum ala dagbladet,der hvor innleggene ligger under hovedinnlegget,og man må trykke på hvert enkelt for og lese. jeg har også problemer med at nye innlegg ikke vises <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, jeg kommer ikke inn på den tråden "hundeparkering".

Eller kommer inn, men ikke noe innlegg.

Syns det bare kommer fler og fler problemer her nå <_< litt små-lei kan man si.

det er liksom nok med at det går tregt, og jeg havner på helt andre sider og innlegg når jeg trykker "tilbake"-knappen,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, det synes ikke når jeg nå har skrevet to svar til tråder som diskuteres flittig i nå... litt irriterende. Særlig når jeg lurer på om det er andres innlegg i andre, eldre tråder jeg også går glipp av, fordi det ikke synes at det er kommet noe nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg prøve TRE ganger bare for å komme inn å få skrivd her. Litt irriterendes.

Men er det bare jeg som får siden kan ikke vises, litt ofte?

Og jeg må jo begynne å kopiere innleggene jeg skriver, for er litt surt om man har skrivd et langt innlegg som ikke blir med, og som man må skrive på nytt.

Vi er vel flere som tidligere har sagt ifra om feil, men har ikke merket noe forskjell, det har bare blitt verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får feilmeldinger hele tiden og mange temaer er tomme.

Samme her, får ikke lagt inn innlegg jeg har skrevet, og på hele tiden trykke på oppdater, for når jeg bruker tilbakeknappen får jeg bare beskjed om at dette webområdet kan ikke vises i I.E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dem siste to dagen opplevd å få "Siden kan ikke vises" nesten hele tiden når jeg skal inn på nye sider/tråder på sonen. Utrolig slitsomt..

Har det ikke på noen andre nettsider, bare her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dem siste to dagen opplevd å få "Siden kan ikke vises" nesten hele tiden når jeg skal inn på nye sider/tråder på sonen. Utrolig slitsomt..

Har det ikke på noen andre nettsider, bare her.

Samme her, alle andre sider fungere som de skal. Bare at jeg har hatt det problemet en god stund nå <_<

Men JA det har blitt værre de to siste dagene, nå får jeg "siden kan ikke vises" minst annenhvergang jeg skal inn på en tråd, skrive innlegg, og sende innlegg. Og halvpartene av innleggene kommer med i tråden.

Så nå gjelder det: merk teksten du har skrevet, kopier. Tilfelle innlegget ikke kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skriver her og jeg,for det er visst ikke mye aktivitet på infosonen. er det bare hos meg at innleggene nå må trykkes på et og et,og kun hovedinnlegget kommer opp når man trykker på tråden? skal det være sånn nå? <_<

Nei, dette har du nok valgt selv - sånn bytter du tilbake:

Velg alternativer øverst.

Under visningsmåte velger du "standard"

Husk at du ikke kan regne med svar før det har gått 24 timer, det er ingen på Sonen som er fast ansatt så vi er her ikke 24/7!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette har du nok valgt selv - sånn bytter du tilbake:

Velg alternativer øverst.

Under visningsmåte velger du "standard"

Husk at du ikke kan regne med svar før det har gått 24 timer, det er ingen på Sonen som er fast ansatt så vi er her ikke 24/7!

Men hva med alle andre feilene? Jeg har jo sagt ifra før, men nå er det flere som begynner å få problemer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette er andre problem, som ikke må legges inn i en annen sin post. Det er imot retningslinjene! Vi lar det gå for denne gang.

Det er ikke sånn her, men jeg har problem med at ikke alle nye innlegg vises på nye innlegg. På en tråd så har det kommet fire svar men på nye innlegg er det det tredje som vises som nytt på "Nye innlegg". Trykker jeg på tråden så kommer også det fjerde svaret opp. Merksnodige greier.

Dette skjønner jeg ikke, kan du lage ett nytt innlegg på dette og forklare bedre?

hm, jeg kommer ikke inn på den tråden "hundeparkering".

Eller kommer inn, men ikke noe innlegg.

Syns det bare kommer fler og fler problemer her nå <_< litt små-lei kan man si.

det er liksom nok med at det går tregt, og jeg havner på helt andre sider og innlegg når jeg trykker "tilbake"-knappen,,,

Ja det går tregt, derfor sparer vi alt vi kan til en dedikert server, men det er dyrt! Men vi er ganske nærme nå. Tilbakeknappen funker ikke bra i dynamiske sider(som foreks dyresonen er)

Det skjer endel rare ting her også, på jobbmaskina også, så det er ikke PC'en min. Menyene hadde stoooore bokstaver forrige gang jeg var innpå.

Det nye forumet vårt og en rekke andre sider støtter ikke IE6 særlig bra lenger, oppgrader til IE7

Samme her, får ikke lagt inn innlegg jeg har skrevet, og på hele tiden trykke på oppdater, for når jeg bruker tilbakeknappen får jeg bare beskjed om at dette webområdet kan ikke vises i I.E.

Se svar BCREX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg ikke, kan du lage ett nytt innlegg på dette og forklare bedre?

Får prøve men er ikke lett. På listen over "nye innlegg" så er det ikke alle innleggene som det vises har kommet. Sånn som eksemplet mitt med den tråden som hadde fire svar men det sto på "nye innlegg listen" at det bare hadde kommet tre. Dvs siste som hadde svært på tråden vistes ikke. Det var flere tråder og som ikke ble oppdatert når jeg gjorde et nytt søk på "vis nye innlegg". Altså de siste svarene kom ikke med på den oppdaterte listen. Får ikke til å forklare det noe bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve men er ikke lett. På listen over "nye innlegg" så er det ikke alle innleggene som det vises har kommet. Sånn som eksemplet mitt med den tråden som hadde fire svar men det sto på "nye innlegg listen" at det bare hadde kommet tre. Dvs siste som hadde svært på tråden vistes ikke. Det var flere tråder og som ikke ble oppdatert når jeg gjorde et nytt søk på "vis nye innlegg". Altså de siste svarene kom ikke med på den oppdaterte listen. Får ikke til å forklare det noe bedre nå.

Jeg har det samme her (og alt det andre faktisk), skal se om jeg kan forklare det bedre (om jeg har skjønt det riktig, og det er samme problem, da).

Når jeg er på hovedsiden eller et underforum, så kan jeg se ved siden av trådene hvem som har siste innlegg. Nå har det vært slik at nest siste innlegg står der i stedet.

Altså, at f.eks. Betty skriver et innlegg, og så skriver jeg et etter henne, da skal mitt nick komme opp under "siste innlegg", men det gjør det ikke, Bettys gjør.

I tråden om ziplock-posen under saker i media, står ricco på "siste innlegg", men det er en som har postet etter det (det ser man når man går inn på tråden).

I tillegg har skrifttypen vært annerledes her de siste dagene (trodde det var endret, så jeg tenkte ikke mer over det), men nå er det bra igjen.

Irriterer meg også over innlegg som kommer hulter til bulter for hverandre, og emailvarsling som varsler om de samme innleggene gjentatte ganger (jeg etterlyser fortsatt den gamle typen varsling jeg da, eller merking av emnetittel på epostene som sendes ut :icon_confused: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innlegg saken oppdateres hver 6 time, hvis det er det som menes. Dette fordi det bruker enormt med serverkraft. Det kommer en oppdatering i løpet av uken som kanskje gir bedre hastighet.

Skriftypen har aldri vært forandret.

Skal gå igjennom språkfilen til e-post varslene i løpet av helgen, tror litt av problemmet ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg klikker på Nye innlegg knappen får jeg bare denne beskjeden :Beklager, søkemotoren er tatt ned av administrator for øyeblikket. Vennligst prøv igjen senere.

Men går jeg manuelt inn på hvert tema så ser jeg at der er nye innlegg, men dette er forhåpentligvis en feil som blir rettet på?

Og jeg har IE7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg klikker på Nye innlegg knappen får jeg bare denne beskjeden :Beklager, søkemotoren er tatt ned av administrator for øyeblikket. Vennligst prøv igjen senere.

Men går jeg manuelt inn på hvert tema så ser jeg at der er nye innlegg, men dette er forhåpentligvis en feil som blir rettet på?

Og jeg har IE7.

Det samme får jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også, får bare melding om at den er tatt ned av administrator. Kommer den opp igjen? Det er grusomt tungvint å måtte lete frem nye innlegg selv (bortskjemte forumbrukere...)

Den beskjeden har jeg fått siste døgnet, trudde det skulle bli ordna med den oppdateringen som blei tatt i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...