Gå til innhold
Hundesonen.no

Manglende respekt for andres meninger


xxx12345

Recommended Posts

Så mye flisespikkeri dere driver med...om noen skriver ett ord litt feil så MÅ det ikke misforstås...

Tror de fleste kan være enige i at hvis noen behandler andre med respekt, bør de bli behandlet med respekt tilbake...?

Trenger det være så vanskelig? *sukk*

dette er det jeg snakker om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar
Herregud, det trenger vell ikke bli en STOR diskusjon om dette? Er jo bare å bruke TIPS OSS knappen om dere finner noe som ikke burde vært der, vanskligere er det nok ikke. Trenger ikke bli en stor diskusjon om den "innerste krets" som sikkert ikke finnes engang, men som noen absolutt påstår. Og å navngi hvem som er i den blir for drøyt. Bruk TIPS OSS knappen om du kommer over noe, enkelt og greit! :D

EDIT: Vis dere har en sånn "innerste krets", kan jeg få være med da? :D :icon_fun:

Riktig nok, det er lett å trykke på "tips oss" knappen, men det BØR ikke være nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror "den innerste krets" er oppkonstruert i hodene til de som nettopp ikke greier å skille sak og person. Enkelte mennesker er mer kraftfulle i sine uttalelser enn andre, og er ikke redd for å tråkke folk på tærne, gi svar som trådstarter "ikke har bedt om", osv. Så blir det til at man setter disse menneskene i særstilling, fordi man selv føler seg angrepet, og finner noe galt i alle innleggene vedkommende skriver, og føler det er urettferdig at det får stå.

Andre debattanters (gjerne noen som pleier å være enig med deg, eller som har svart mot din "angriper") utsagn som tangerer grensen for moderering går deg en hus forbi, fordi innstillingen til vedkommende som skriver er forhåndsbestemt.

Etterhvert legger det seg fler i "hatlista", og danner etterhvert en fast gruppe som stadig greier å irritere en (så rart), og siden disse menneskene gjerne klarer å tirre på seg et flertall personer (jamfør deres spesielle tåtråkkingsevner), danner det seg et bilde av en "krets" som er "slemme" og får spesialbehandling.

De som ikke har oppfattet denne kretsen er kanskje de som er flinkest til å holde seg til sak, eller kanskje de ikke har fått med seg nok. Selv har jeg fått med meg fenomenet, altså at det er elementer som gjør at denne imaginære kretsen oppfattes, men selv klarer jeg å se at det ikke er tilfelle...

At "de" ikke har blitt moderert bort tyder vel på at moderatorstanden nettopp IKKE er partiske, og det er jo bra.

Jeg har derimot merket meg ulike "klikker" her inne, som dukker opp nå og da, og gjerne er sammensatt som en gjennomsnittlig ungdomsjentegjeng, det er "ledere" og "følgere", og "følgerne" kan byttes hyppig ut. De mindre "klikkene", som gjerne består av et par-tre jenter som kjenner hverandre privat, er til tider svært synlige - de viser seg gjerne gjennom gjentatte innlegg mot en felles "angriper", der det stort sett ikke fremsettes mer enn "herregud så teit" eller "er det mulig? :rolleyes: ".

Men jeg kan ikke si jeg oppfatter dem som spesielt plagsomme (argumentene er gjerne på linje med alderen), selv om litt mer hårsåre mennesker sikkert kan "skremmes" av slik hakking.

Jeg fikk for en stund siden beskjed om at jeg var mindre "sårbar" fordi jeg var anonym, og jeg påpekte da at jeg ikke ante noe om vedkommende som sa det til meg, og at de aller aller fleste _for meg_ fremstod som akkurat like anonyme - da fikk jeg til svar at jeg BURDE vite hvem hun var, for hun var så godt kjent. For det første, en smule arrogant. :icon_fun: For det andre understreket det min oppfatning om at de fleste ønsker å finne noe å "ta" motstanderen på, og altså diskutere person, ikke sak.

Det skal ganske kraftig skyts til før jeg skriver meg et nick bak øret, enten det er i positiv eller negativ retning, men av og til legger jeg merke til at det er enkelte mennesker som stadig dukker opp og MÅ kommentere det jeg skriver - jeg har kanskje fornærmet dem en gang? For alt jeg vet, er jeg medlem av "den innerste krets", men jeg tviler - jeg har nok ikke mange nok innlegg til å ha opparbeidet en større hatskare enn en liten håndfull. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig (prøver å holde meg til temaet her!)

Jeg føler at spesielt tenåringer er utsatte her, de skal liksom være de "useriøse" som vil ha hunden opp i veska og har bleika håret og er slanke..

Siden du innleder med at du vil holde seg til temaet og det tydligvis handler om utseende, vil jeg bare informere om at jeg er 174cm over bakken og veier sånn ca 55 - 56 kilo. Ellers vil jeg ha meg frabedt enhver sammeligning med Paris Hilton (sorry Paris) eller kopier! Dessuten kunne jeg vært mora hennes, men altså hvis du tror at alle over femten er feite, så tar du feil! Hvordan i all verden skulle jeg få tid til det. Jeg har toller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du innleder med at du vil holde seg til temaet og det tydligvis handler om utseende, vil jeg bare informere om at jeg er 174cm over bakken og veier sånn ca 55 - 56 kilo. Ellers vil jeg ha meg frabedt enhver sammeligning med Paris Hilton (sorry Paris) eller kopier! Dessuten kunne jeg vært mora hennes, men altså hvis du tror at alle over femten er feite, så tar du feil! Hvordan i all verden skulle jeg få tid til det. Jeg har toller.

Tror ikke Ellish mente det på den måten, og OVERVEKTIGE mennesker kan faktisk ha aktive raser de også, man trenger vell ikke være lat forde om man er overvektig eller ikke. Ordet feit kan faktisk såre mennesker vettu. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Ellish mente det på den måten, og OVERVEKTIGE mennesker kan faktisk ha aktive raser de også, man trenger vell ikke være lat forde om man er overvektig eller ikke. Ordet feit kan faktisk såre mennesker vettu. :D

Jeg kan ikke vite hvilken måte ting menes på, hvis ikke de menes slik de er sagt. Jeg har heller ingen problemer med andres eller eget uteseende. Hvor i all verden kom latskap inn i bildet? Hvis noen blir såret av ordet feit, kan jeg ramse opp en masse ord som er nevnt i denne tråden (bl.a. av deg) som også kan være sårende, særlig når det direkte er myntet på andre innleggskrivere. Så unnskyld alle som blir såret av ordet feit, jeg skal heretter ikke si at jeg ikke er det. Jeg er ikke overvektig heller, men kjenner mange utrolig trivelige mennesker som er det.

Jeg ser du har lagt inn en søknad om medlemsskap i den innerste sirkel litt lenger opp her! Den vil bli vurdert på lik linje med andre søknader. Alle søknader skal behandles i styret snarest og opptaksliste vil legges ut i denne tråden. Personlig egnethet vektlegges. Mennesker med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var absolutt ikke sånn ment, jeg mener at det er ungdommen det går hardest utover her på hundesonen ialfall i mine øyne. Jeg syntes det var riktig flott at noen lagde denne tråden, var på høy tid! Og unnskyld, unnskyld Ida om jeg ikke formulerte meg perfekt - men virket ialfall som om noen forsto hva jeg mente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke vite hvilken måte ting menes på, hvis ikke de menes slik de er sagt. Jeg har heller ingen problemer med andres eller eget uteseende. Hvor i all verden kom latskap inn i bildet? Hvis noen blir såret av ordet feit, kan jeg ramse opp en masse ord som er nevnt i denne tråden (bl.a. av deg) som også kan være sårende, særlig når det direkte er myntet på andre innleggskrivere. Så unnskyld alle som blir såret av ordet feit, jeg skal heretter ikke si at jeg ikke er det. Jeg er ikke overvektig heller, men kjenner mange utrolig trivelige mennesker som er det.

Jeg ser du har lagt inn en søknad om medlemsskap i den innerste sirkel litt lenger opp her! Den vil bli vurdert på lik linje med andre søknader. Alle søknader skal behandles i styret snarest og opptaksliste vil legges ut i denne tråden. Personlig egnethet vektlegges. Mennesker med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke.

Flott at dere vurderer søknaden, si ifra når dere har behandlet den. :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den innerste sirkel:

Den innerste sirkel er en høyst uhøytidlig og ikkeeksisterende kjerne av enkelte av hundesonens medlemmer som har markert seg, mer eller mindre med hensikt i ulike tråder i løpet av ikke så altfor fjern fortid.

Det hemmelige styret i den aller innerste sirkel består av:

Styreleder: Marianne og President: Loke

Styrets mandat er til enhver tid å ha det faglige og administrativet ansvaret for at medlemmene i den aller innerste sirkel skriver lange og tildels usaklige innlegg i tråder som sporer av lettere enn de sporer på.

Til orientering vil jeg nevne at styret er fullstendig uvitende om sin eksistens!

Medlemmer av den innerste sirkel: 2ne og Lotta. Vara: Belgerpia

Æresmedlem: Akela. (For å bli æresmedlem må man ha et ukuelig engasjement, en evig tro på at det nytter, bare man forklarer grundig nok og en spesiell evne til aldri å la seg vippe av pinnen.)

Hverken medlemmene, vara eller æresmedlem har den fjerneste anelse om sitt medlemsskap. Dette til orientering.

Followers: (For innleggskriver er dette et totalt ukjent begrep, så som med alt annet i dette innlegget, tar jeg meg den frihet å dikte inn den betydningen jeg ønsker): Siri, Molly og Heidi/Pippin.

Deres hovedoppgave er foreløpig å koke kaffe til møtene som aldri finner sted, men med litt hyppigere, lengre og skarpere innlegg, vil deres tid som kaffekokere fort være over. Stå på jenter! Disse har jo faktisk sendt søknad, alle med strålende CVer og referanser, så dette kom nok ikke som noen overraskelse på noen av dem!

Til dere andre som måtte ha hatt et lite håp om opptak i den innerste sirkel, må jeg bare beklage! Dere er selvfølgelig velkomne til å søke andre stillinger her, men da råder jeg dere til å ta det med adm/mod og ikke gå via den innerste sirkel. Det blir det garantert bare rot av. Dessuten er adm/mod selvfølgelig uaktuelle som medlemmer av sirkelen. Det hadde i hvertfall blitt rot!

Sent, sent om natten i Oslo,

ida,

valgkomitèen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var absolutt ikke sånn ment, jeg mener at det er ungdommen det går hardest utover her på hundesonen ialfall i mine øyne. Jeg syntes det var riktig flott at noen lagde denne tråden, var på høy tid! Og unnskyld, unnskyld Ida om jeg ikke formulerte meg perfekt - men virket ialfall som om noen forsto hva jeg mente :D

Ungdommen det går hardest utover? Da vil jeg si at det finnes to grunner til det....

1. Det er ungdommen som stort sett gidder å ta seg nær av hva et eller annet nick sier til dem/om dem på nettet.

2. De er ikke særlig gode til å ta i mot konstruktiv kritikk, og et hvert svar som ikke er i overstemmelse med egen oppfatning blir betegnet som enten personangrep eller drittkasting, og forsvarstalene (og den virkelige drittkastinga) er kjapt igang.

Om noen av "tantene" skulle være så frimodig å nevne noe om alder, erfaring, kunnskap etc er virkelig ******* løs.

Og, bare for å ha sagt det, dette gjelder selvsagt ikke alle ungdommene her.

Edit: takk ida, hyggelig å endelig få være en offisiell follower... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: takk ida, hyggelig å endelig få være en offisiell follower... :D

Bare hyggelig! Jeg har lagt merke til at du begynner å bli svært klar i talen, så det er nok bare en midlertidig plattform! Eller kanskje follower er bra?? Hva vet jeg? Du får ta det med styret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig! Jeg har lagt merke til at du begynner å bli svært klar i talen, så det er nok bare en midlertidig plattform! Eller kanskje follower er bra?? Hva vet jeg? Du får ta det med styret!

Er ganske happy med follower jeg, har ikke ryggrad nok til å tre inn i den innerste sirkel ennå.... :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tusler tur midt på natten, mens andre skriver lange referat fra møter som aldri har vært...

Nå har forsovidt ikke jeg heller vært på noen av disse møtene, på tross av at jeg plutselig ble styreleder...! Hvordan i all verden skjedde det liksom.... :D:Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har forsovidt ikke jeg heller vært på noen av disse møtene, på tross av at jeg plutselig ble styreleder...! Hvordan i all verden skjedde det liksom.... :D:Laugh:

Nei, si det? Hvordan blir man styreleder for et styre som ikke finnes? Jeg kan da ikke vite alt, heller! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, si det? Hvordan blir man styreleder for et styre som ikke finnes? Jeg kan da ikke vite alt, heller! :D:D

Jada, neida så... *flirer* Og hvis det var noen som visste det så måtte det vel være deg...!?

Bra du er søt assa Ida...! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, neida så... *flirer* Og hvis det var noen som visste det så måtte det vel være deg...!?

Bra du er søt assa Ida...! :D

Jeg forelår at interne saker taes internt i styret! Eventuelt med lederen for ungdomskommitèen, Aya. Hun er for tiden bortreist og vanskelig å få tak i og er derfor som de fleste andre i sirkelen, slett ikke klar over sin posisjon der. Valgkomitèen har svært begrenset myndighet, men vil selvfølgelig besvare spørsmål etter beste evne!

Edit: Pga av en svært saklig og velbegrunnet søknad, med avgjørende tilleggsopplysninger, er Loke nå president. Tittelen styreformann er gått ut og kommer aldri mer tilbake! Det ligger en nøye overveid begrunnelse bak avgjørelsen. Den kan ikke ankes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare helt sykt. Jeg er 17 år og føler meg mer moden en mange av dere akkurat nå.. Ville bare utrykke min mening vis det var greit (?) Tror denne tråden ble laget for at folk kanskje skulle tenke seg litt mer om før de svarer på innlegg.. Noen er mer hårsåre en andre, slik er det!

kos dere videre i natten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare helt sykt. Jeg er 17 år og føler meg mer moden en mange av dere akkurat nå.. Ville bare utrykke min mening vis det var greit (?) Tror denne tråden ble laget for at folk kanskje skulle tenke seg litt mer om før de svarer på innlegg.. Noen er mer hårsåre en andre, slik er det!

kos dere videre i natten :D

Selv råtten løk har mange lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forelår at interne saker taes internt i styret! Eventuelt med lederen for ungdomskommitèen, Aya. Hun er for tiden bortreist og vanskelig å få tak i og er derfor som de fleste andre i sirkelen, slett ikke klar over sin posisjon der. Valgkomitèen har svært begrenset myndighet, men vil selvfølgelig besvare spørsmål etter beste evne!

Edit: Pga av en svært saklig og velbegrunnet søknad, med avgjørende tilleggsopplysninger, er Loke nå president. Tittelen styreformann er gått ut og kommer aldri mer tilbake! Det ligger en nøye overveid begrunnelse bak avgjørelsen. Den kan ikke ankes.

:Laugh::Laugh::Laugh: Thank god!! Da slapp jeg unna et av styreformann vervene jeg har ihvertfall! :D Takk Annette :D

ellish: Humor er vel stikkordet her! Og det har ikke så mye med alder å gjøre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Laugh::Laugh::Laugh: Thank god! Da slapp jeg unna et av styreformann vervene jeg har ihvertfall! :D Takk Annette :D

ellish: Humor er vel stikkordet her! Og det har ikke så mye med alder å gjøre! :D

Nei, nei! Styrelederfunksjonen er ikke tatt vekk. Er du misfornøyd med vervet, eller dets mandat må du gå tjenestevei! Er tjenesteveien uklar, kan du spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...