Gå til innhold
Hundesonen.no

NMK, Exporama 3 februar 2007


Guest 2ne

Recommended Posts

Tjukken ble BIR og BIG valp i dag! Pene Tjukke-kjekken :D

Gratulerer Merete! (Som hadde tidenes morsomste tryne når speakerdamen annonserte gruppevinneren - DET burde man tatt bilde av det :D )

Emma ble 2.beste tispe, hun trenger vissnok litt tid.. :rolleyes: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukken ble BIR og BIG valp i dag! Pene Tjukke-kjekken :D

Gratulerer Merete! (Som hadde tidenes morsomste tryne når speakerdamen annonserte gruppevinneren - DET burde man tatt bilde av det :D )

Emma ble 2.beste tispe, hun trenger vissnok litt tid.. :rolleyes: hehe

Gratulerer!!! Jeg la merke til dere, og tenkte at det var da en pen belger:)

Jeg må da si meg fornøyd med dagen, jeg også. Duna ble BIM valp, Dinari ble BIR og BOG-3 valp (14 m i gruppa)

Mens Echo fikk: BIR (m cert og CK) og BIG-3 (15 m i gruppa)

Da må man vel være fornøyd....? :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, det var han det ja :D Grattis da :icon_fun:

Grattis til deg også Yodel, så dere ble plassert i gruppa før vi dro ;)

Dro før voksengruppa, menhar noen oppdateringer derfra, sheltie altså? :D

Villa debuterte på valpeshow idag, hun har akkurat blitt 4 mnd.

Dommer var Rodi Hübenthal, og det var 6 valper påmeldt, derav 3 tisper.

Kritikken lød slik:

Normalt utviklet. Bra proporsjoner. Feminint hode & uttrykk. Bra hals - stram rygg (kan noen si meg om det skal være positivt? aldri hørt før..). Bra vinklet foran & bak. Beveger seg bra for alder. Ganske høy hale (hihi).

Resultat:

Nr. 1 4-6 mnd. 1 BTK BIM

Veldig fornøyd med veslefrøkna altså. Hun oppførste seg eksemplarisk, syntes bare det var litt ekkelt med glatt gulv.. I morgen blir det kliss på potene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villa debuterte på valpeshow idag, hun har akkurat blitt 4 mnd.

Dommer var Rodi Hübenthal, og det var 6 valper påmeldt, derav 3 tisper.

Kritikken lød slik:

Normalt utviklet. Bra proporsjoner. Feminint hode & uttrykk. Bra hals - stram rygg (kan noen si meg om det skal være positivt? aldri hørt før..). Bra vinklet foran & bak. Beveger seg bra for alder. Ganske høy hale (hihi).

Hei!

Stram rygg er positivt å få - det er det motsatte av for eksempel dårlig rygglinje, som kan være både svak, skutt og annet.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av dyrene til Lill har spist nettledningen, meen ho fikk:

-på tanten til hennes søte små: 2BTK + CK slått av en nyyydelig (men litt småfeit) tispe, som også ble BIR.

-ho stilte også en borzoi hannhund som var for smal for dommeren, og fikk bare rødt.

- skulle egentlig gå med borzoien i gruppa, men ble dratt ut så lenge, sånn at de stakk.

Edit: Skulle takke Yodel for hjelpen med å få Lill og de hjem, og gratulere alle andre med bra resultater! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke verdens beste resultat da, men skryter likvell...:wub:

Vi ble nr. 3 i klassen. 4-6 mnd. (var 5 i klassen)....

Ganske fornøyd med det jeg, fikk kjempe bra kritikk syntes jeg. Også er det bare vår andre utstilling:)

Gratulerer til alle sammen :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukken var litt av en kjekkas! Gratulerer så mye!

Vi fikk "bare" BIR i går, men er storfornøyd. Jeg var spent på om Tia ville slå den flotte hannhunden. Hun ble BIR i dag også, og skal snart inn i gruppen *venter spent på telefon*

Hilsen Benedicte som sitter syk i Tønsberg. Heldigvis fikk Line overtalt meg til at hun kunne ta henne med

edit: Tia ble 3 big i dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med fine resultat :icon_fun:

Selv var dem ikke fult så bra. Blaze og alle andre i rasen fikk blå (Blaze sin første) og nesten identiske kritikker :wub: Litt forvirret over det ettersom det er 3 forsjellige "typer" AK, men varrierende feil og mangler (alle hunder har jo en og annen svakhet)

Kritikken til Blaze ble:

A fair rep.of the breed. Her ears are to large and to high set, neck is too short, shoulder angle to upright. She should have a better spring of rib and shorter croupe (?tror han mener kryss?)Topline is good, bone & feet good.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen stor helg for vår del heller :wub:. Babs ble 2. btk begge dager, slått av ei yngre tispe (Li-Brie's Mysterious Ways) som forøvrig er drit-lekker - så det gjør liksom ikke stort å ikke stå først da :wub:. Hun fikk også sitt championat i går... I dag ble hun BIR og 2. BIG ! GRATTIS til Astrid og Lisbeth som eier henne sammen !

2007-02-04-Li-BriesMysteriousWays16.jpg

BIS-valp i dag ble forresten lekre Scott (Li-Brie's Scott McClintock - kjempegrattis til Kirsten og Bjørn !):

2007-02-04-Li-BriesScottMcclintock13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerer med flotte resultater.

Jeg stilte også ut Finskefrøkna mi på lørdagen og til å ikke være noen "kløpper" i utstillingsringen og i tillegg stilte ut valp var jeg kjempe fornøyd med dommeren. Han var veldig behagelig og flink med frøkna. Dyret på sin side oppførte seg også eksemplarisk og ble til min overraskelse belønnet med BIR valp. (BIM ble Schanderulven`s Miehkki) :ahappy:

Kritikken ble:

5 mnd gammel tilltalende valp. Godt hode & uttrykk. God hals. Kunne ha en anelse mer forbryst. Er en anelse overbygget i øyeblikket. Gode bevegelser for sin alder. Godt temperament.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Tusen takk for gratulasjoner, og gratulerer tilbake til alle som det er betimelig å gratulere..

Var nok en smule overrasket på lørdagen, og trodde kanskje ikke jeg hørte riktig over høytaleren - men ble jo veldig veldig glad da når det viste seg at jeg faktisk HADDE hørt rett.

Tjukken har forøvrig bestemt seg for at ørene nå kan få lov til å stå rett opp, så det gjør de - skal forsøke å få tatt noen nye bilder til helgen tror jeg.............

Neste valpeshow for kjekke Tjukken blir i Letohallen i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...