Gå til innhold
Hundesonen.no

WorldCh NordicCh Int NO SE Lch Amira (Border Collie)


borderen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå kan jeg vel omtrent oppsummere året i denne tråden Amira er i veldig bra form igjen, etter den lange treningspausen. De første dagene etter jeg kom hjem så var hun helt rå, men så dabbet det litt

Tusen takk for gratulasjoner Idag fikk jeg brev fra NKK om at et av res.caciob'ene Amira har fått ikke skulle vært reserve, men vanlig caciob, dermed er Amira Internasjonal LydighetsChampion!! O,

Siden jeg glemte bursdagen til Amira, så må jeg nevne at idag er det 8 år siden jeg hentet min aller beste venn, støttekontakt og treningskompis. Vi har opplevd mye moro sammen og jeg håper vi har ma

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

TUSEN takk for gratulasjonene. Jeg har faktisk skrevet de ut og og lagt de i permen til Amira :whistle: Jeg må ta vare på alt jeg kan av alle de gode minnene, så jeg aldri kommer i nærheten av å glemme det...!

Konkurranse-sessongen er plutselig igang igjen. Ble ikke lange ferien for Amira i år! Hun var veldig slurvete, men klarte seg greit da hun hadde noen øvelser som var veldig bra. Det ble en 4. plass og dermed 7 poeng til VM-kvalifiseringen! (Man samler poeng i løpet av 4 utvalgte konkurranser, der 3 de beste plasseringene teller. 1. plass får 10 poeng, 2. plass 9 poeng osv ned til 10. plass som får 1 poeng. )

Film kan sees i bloggen min :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

På tide med en liten oppdatering her, for dere som ikke leser bloggen min :P

05052011-IMG_1697.jpg

Vi har altså klart å kvalifisere oss til VM i Paris, som går av stabelen nå i juli! :banana::thumbs: Akkurat dette mesterskapet har vært drømmen i maaange år, så det er utrolig moro at vi klarte å oppnå det i det som kanskje blir Amiras siste konkurransesessong (pga helsen).

Filmer fra utaksstevene er her:

NKK Bø:

Dette ga oss 6 poeng

Follo:

7 poeng

Ingen av stevnene var helt topp, men det holdt akkurat ;)Flinke Amira! Det er så godt å konkurrere med henne for tiden - totalforandring fra noen år tilbake. Nå vet jeg liksom at hun gjør så godt hun kan og samarbeider hele veien. Det hender at hun gjør feil eller detter ut, men det er liksom ikke noe problem å få henne på nett igjen :)

Neste helg skal vi på landslagssamling i Arendal :D Håper på å få opp min egen motivasjon yttligere der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Åh, skulle ønske jeg skulle dit og kunne ha heiet dere frem! Oppdatere tråden til Kite også da! :)

Skal ikke du dit for å stille lille frøken fransk (Ikke så vidt jeg har forstått)?

Hm, må fikse en ny film av Kite snart, ja. Er ikke så fristende da det ikke er store fremgangen siden 3-mnd-stadiet ;) Haha! Neida, ting begynner å falle litt på plass der også - i hvertfall innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke du dit for å stille lille frøken fransk (Ikke så vidt jeg har forstått)?

Vet ikke hvordan jeg kommer meg ned dit, så tror jeg dropper det :) Og ja, hun er veldig fransk, og det må vel franskmennene like? :icon_redface:

Hm, må fikse en ny film av Kite snart, ja. Er ikke så fristende da det ikke er store fremgangen siden 3-mnd-stadiet ;) Haha! Neida, ting begynner å falle litt på plass der også - i hvertfall innimellom!

Tipper dere har kommet mye lengre enn du aner. Mye lettere for oss som bare ser dere en gang i blant å se fremgangen :) Han var jo kjempeflink i Bø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Må vel oppdatere denne tråden også... :)

Amira viste nok en gang at hun er best når det gjelder! I VM ble Amira dagsvinner fredag og vant finalen og ble dermed verdensmester i lydighet! :banana: Helt sinnsykt at vi faktisk vant og jeg har ennå ikke forstått det...!

DSC_4977.jpg

Det er det nok få hunder som går sitt aller beste i et stort mesterskap, da hundene vil påvirkes av presset. Det som kanskje tar mest på er å være i hallen i 12-14 timer 3-4 dager på rad....! Jeg tror også det med alle reisingen med fly, tog, og stappfulle busser påvirker mange hunder mer enn vi kanskje er klar over. Amira sovnet i hverfall ca 3 min etter hun var ferdig i finaleringen...! Hun ga alt hun hadde og det holdt til en 1. plass med forholdsvis god margin :D Amira gikk ikke sitt aller beste, da hun f.eks. bremset ned før ruta, hadde et par cm fremdrift på avstand, gle litt frem innimellom på fvf og hadde litt trege momenter på Z'en. Samtidig hadde hun helt sinnsyk fart på innkalling, gode apporteringer og var veldig konsentrert og presis. Det med presisjon er nok det vi vant mest på denne gang. Jeg er så stolt av at Amira viser at Nordisk ikke bare var en tilfeldighet, men at hun faktisk jobber hele veien og går stabilt, presist og med god attityd :wub:

DSC_5345.jpg

EDIT: Film fra VM er på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er :wub:

Her kommer første film fra VM. Denne er så og si ikke klippet eller kortet ned noe. Så da er det bare å kose seg med 4 min fvf og ellers laaaange sekvenser der vi venter på å få karakter :P Synes det er greit å se en film med helheten, så kan jeg heller lage en film til som jeg klipper ned og legger på musikk og litt bilder m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...