Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningssenter for ungdom?!

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Snakker ikke om treningssenter kun for ungdom, men der hvor ungdom har lov til å komme å trene.

Vet at 3-t har/har hatt et slikt tilbud, men de jeg kjenner som gikk der var ikke fornøyd.

Er skikkelig fornøyd med Impulse, men der har ikke vi under 16 lov til å komme inn og trene ;)

Så er det noen som veit av slike tilbud for ungdom? Noe a-la 3t sitt?

Æhh, jeg er treningsyk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg skal se hva jeg finner, vet at Elexia hadde noe sånt før...

Men si ifra da, for jeg blir gjerne med å trener :P

Elexia? Hmm..Det er jo så far away fra meg! ;)

Meen, kan jo ta bussen/jogge oppover da? xD

Skal si i fra om jeg finner no, så drar vi å kjøper oss årskort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elexia? Hmm..Det er jo så far away fra meg! :P

Meen, kan jo ta bussen/jogge oppover da? xD

Skal si i fra om jeg finner no, så drar vi å kjøper oss årskort ;)

Ja, Elexia ligger ikke så langt unna meg da.

Men det spørs om de har det tilbudet fortsatt, spørs om det bare var i sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Ja, Elexia ligger ikke så langt unna meg da.

Men det spørs om de har det tilbudet fortsatt, spørs om det bare var i sommerferien.

De har det ikke nå lengre :P

Her i Porsgrunn har vi Steen og Strøm senteret sitt for 15år og oppover..

Oasen (SATS) for 16år, men dersom du har en form for skade erklært av lege kan du trene der anyway, det fant jeg ut

Hmm...Kan jo alltids be legen/fysioterapauten skrive noe sånnt da..Var på nippet sist gang, til at jeg skulle få gå på treningssentre! ;)

Om jeg ikke finner no får jeg bare trøste meg selv med at det er bare bittelitt over 1 år igjen til jeg blir 16! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3T har sånne timer innimellom som 13-15åringer kan komme på. Aerobic og sånn tror jeg.

Om du vil trene på en annen måte, går det jo an å svømme i Pirbadet.

Eller kanskje foreldrene dine eller noen du kjenner har adgang på treningsrom på jobben sin, som du også kan bruke?

Eller tar Sats imot de som er yngre enn 16?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig forståelig at de som er under 16 ikke kan gå på studio. De aller fleste er ikke utvokst før den tid, og da er det forferdelig dumt å presse musklene ved benkpress ol.

Etter fyllt 16 år, kan man jo trene på studio så mye man vil! ;) Før dentid kan man benytte seg av andre midler. Eller i Christines tilfelle, ikke være så kresen og dra på 3-t! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jammen...På Tenclub på 3t så har de ikke det jeg vil ha! :P

Jeg vil ha:

Styreting(vektløfting osv)

Tredemølle(VIKTIG)

Og tja...Kanskje punsjbag?!

Vi har jo styrkerom på skolen, men uten sånne elektriske aparater..

Hmm..Kanskje jeg skal kjøpe meg sånn ministepper som jeg kan ha under senga på rommet mitt? ;)

Æsj, jeg er kresen <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen...På Tenclub på 3t så har de ikke det jeg vil ha! :P

Jeg vil ha:

Styreting(vektløfting osv)

Tredemølle(VIKTIG)

Og tja...Kanskje punsjbag?!

Vi har jo styrkerom på skolen, men uten sånne elektriske aparater..

Hmm..Kanskje jeg skal kjøpe meg sånn ministepper som jeg kan ha under senga på rommet mitt? ;)

Æsj, jeg er kresen <_<

derfor de antagelig ikke har vekter, fordi som jeanette sier, man er ikke fult utvokst, og noen mener da at man ikke bør løfte vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
derfor de antagelig ikke har vekter, fordi som jeanette sier, man er ikke fult utvokst, og noen mener da at man ikke bør løfte vekter.

Jammen gymlæreren min sier at! Også sier treneren på Impulse at om man vet hvordan man løfter, så er det ikke så farlig ;)

Gaah, jeg vil løfte vekter, og få skikkelig god kondis! OG, og og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Er det virkelig aldersgrense på treningssentre? :P

Jeg ror jo, og da er det først jr A(dvs. 17-18) som får lov til å løfte tunge vekter. Det er viktig å ikke ha for hard belastning når man er i vekst... De på 15-16 får bare løfte lette vekter, mens de som er yngre ikke har vekttrening i det hele tatt. Ellers er grunntrening slik som sirkeltrening veldig god trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du bli sterk og få god kondis så gjør alternative ting. Tren allsidig. Bruk koppen din som belastning, ta armhevinger, sit-ups osv. Jogg med Milo, det må da være mye bedre enn å løpe på en tredemølle!? Svøm, da bruker du alle muskelgruppene uten å være redd for å belaste noen. Kom deg ut på langrennsski, der trener du både kondisjon og styrker kroppen. Bygg deg opp en solid grunnform før du begynner å trene på treningsstentre, det kommer du til å ha mye større utbytte av.

(PS, gymlærere sier det de vil si, uten å ha alt for mye peiling på faget sitt(min erfaring))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du bli sterk og få god kondis så gjør alternative ting. Tren allsidig. Bruk koppen din som belastning, ta armhevinger, sit-ups osv. Jogg med Milo, det må da være mye bedre enn å løpe på en tredemølle!? Svøm, da bruker du alle muskelgruppene uten å være redd for å belaste noen. Kom deg ut på langrennsski, der trener du både kondisjon og styrker kroppen. Bygg deg opp en solid grunnform før du begynner å trene på treningsstentre, det kommer du til å ha mye større utbytte av.

(PS, gymlærere sier det de vil si, uten å ha alt for mye peiling på faget sitt(min erfaring))

SÅ SANT SÅ SANT!! :P Der satte du fingeren på det jeg ville fram til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på ski, dra å svøm, gå på skøyter... Det finnes nok av alternativer selv om det er is og snø ute. Dessuten går det godt an å jogge med brodder/pigger under skoene(der røk den unskyldningen ;) ) Tren intervaller, både kort- og langintervaller, det er utrolig god trening for kondisen. Begynn på andre ting enn på treningssentre, dans for eksempel. Utrolig god trening, både kondisjonsmessig og balanse/koordinasjonsmessig. Klatring er også et alternativ, utrolig god styrketrening for armene det.

Det er som Toller påpeker, en grunn til at treningsstentre har satt 16 år som aldersgrense. Man er ikke ferdig utvokst da, og derfor ikke belaste en eller flere spesifike muskler for mye. Man skal trene de store muskelgruppene og styrke kroppen generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Gå på ski, dra å svøm, gå på skøyter... Det finnes nok av alternativer selv om det er is og snø ute. Dessuten går det godt an å jogge med brodder/pigger under skoene(der røk den unskyldningen :P ) Tren intervaller, både kort- og langintervaller, det er utrolig god trening for kondisen. Begynn på andre ting enn på treningssentre, dans for eksempel. Utrolig god trening, både kondisjonsmessig og balanse/koordinasjonsmessig. Klatring er også et alternativ, utrolig god styrketrening for armene det.

Det er som Toller påpeker, en grunn til at treningsstentre har satt 16 år som aldersgrense. Man er ikke ferdig utvokst da, og derfor ikke belaste en eller flere spesifike muskler for mye. Man skal trene de store muskelgruppene og styrke kroppen generelt.

Ohh, takk Nina! :P

I morgen vil jeg gå på skøyter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...