Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningssenter for ungdom?!


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Snakker ikke om treningssenter kun for ungdom, men der hvor ungdom har lov til å komme å trene.

Vet at 3-t har/har hatt et slikt tilbud, men de jeg kjenner som gikk der var ikke fornøyd.

Er skikkelig fornøyd med Impulse, men der har ikke vi under 16 lov til å komme inn og trene ;)

Så er det noen som veit av slike tilbud for ungdom? Noe a-la 3t sitt?

Æhh, jeg er treningsyk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg skal se hva jeg finner, vet at Elexia hadde noe sånt før...

Men si ifra da, for jeg blir gjerne med å trener :P

Elexia? Hmm..Det er jo så far away fra meg! ;)

Meen, kan jo ta bussen/jogge oppover da? xD

Skal si i fra om jeg finner no, så drar vi å kjøper oss årskort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elexia? Hmm..Det er jo så far away fra meg! :P

Meen, kan jo ta bussen/jogge oppover da? xD

Skal si i fra om jeg finner no, så drar vi å kjøper oss årskort ;)

Ja, Elexia ligger ikke så langt unna meg da.

Men det spørs om de har det tilbudet fortsatt, spørs om det bare var i sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Ja, Elexia ligger ikke så langt unna meg da.

Men det spørs om de har det tilbudet fortsatt, spørs om det bare var i sommerferien.

De har det ikke nå lengre :P

Her i Porsgrunn har vi Steen og Strøm senteret sitt for 15år og oppover..

Oasen (SATS) for 16år, men dersom du har en form for skade erklært av lege kan du trene der anyway, det fant jeg ut

Hmm...Kan jo alltids be legen/fysioterapauten skrive noe sånnt da..Var på nippet sist gang, til at jeg skulle få gå på treningssentre! ;)

Om jeg ikke finner no får jeg bare trøste meg selv med at det er bare bittelitt over 1 år igjen til jeg blir 16! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3T har sånne timer innimellom som 13-15åringer kan komme på. Aerobic og sånn tror jeg.

Om du vil trene på en annen måte, går det jo an å svømme i Pirbadet.

Eller kanskje foreldrene dine eller noen du kjenner har adgang på treningsrom på jobben sin, som du også kan bruke?

Eller tar Sats imot de som er yngre enn 16?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig forståelig at de som er under 16 ikke kan gå på studio. De aller fleste er ikke utvokst før den tid, og da er det forferdelig dumt å presse musklene ved benkpress ol.

Etter fyllt 16 år, kan man jo trene på studio så mye man vil! ;) Før dentid kan man benytte seg av andre midler. Eller i Christines tilfelle, ikke være så kresen og dra på 3-t! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jammen...På Tenclub på 3t så har de ikke det jeg vil ha! :P

Jeg vil ha:

Styreting(vektløfting osv)

Tredemølle(VIKTIG)

Og tja...Kanskje punsjbag?!

Vi har jo styrkerom på skolen, men uten sånne elektriske aparater..

Hmm..Kanskje jeg skal kjøpe meg sånn ministepper som jeg kan ha under senga på rommet mitt? ;)

Æsj, jeg er kresen <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen...På Tenclub på 3t så har de ikke det jeg vil ha! :P

Jeg vil ha:

Styreting(vektløfting osv)

Tredemølle(VIKTIG)

Og tja...Kanskje punsjbag?!

Vi har jo styrkerom på skolen, men uten sånne elektriske aparater..

Hmm..Kanskje jeg skal kjøpe meg sånn ministepper som jeg kan ha under senga på rommet mitt? ;)

Æsj, jeg er kresen <_<

derfor de antagelig ikke har vekter, fordi som jeanette sier, man er ikke fult utvokst, og noen mener da at man ikke bør løfte vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
derfor de antagelig ikke har vekter, fordi som jeanette sier, man er ikke fult utvokst, og noen mener da at man ikke bør løfte vekter.

Jammen gymlæreren min sier at! Også sier treneren på Impulse at om man vet hvordan man løfter, så er det ikke så farlig ;)

Gaah, jeg vil løfte vekter, og få skikkelig god kondis! OG, og og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Er det virkelig aldersgrense på treningssentre? :P

Jeg ror jo, og da er det først jr A(dvs. 17-18) som får lov til å løfte tunge vekter. Det er viktig å ikke ha for hard belastning når man er i vekst... De på 15-16 får bare løfte lette vekter, mens de som er yngre ikke har vekttrening i det hele tatt. Ellers er grunntrening slik som sirkeltrening veldig god trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du bli sterk og få god kondis så gjør alternative ting. Tren allsidig. Bruk koppen din som belastning, ta armhevinger, sit-ups osv. Jogg med Milo, det må da være mye bedre enn å løpe på en tredemølle!? Svøm, da bruker du alle muskelgruppene uten å være redd for å belaste noen. Kom deg ut på langrennsski, der trener du både kondisjon og styrker kroppen. Bygg deg opp en solid grunnform før du begynner å trene på treningsstentre, det kommer du til å ha mye større utbytte av.

(PS, gymlærere sier det de vil si, uten å ha alt for mye peiling på faget sitt(min erfaring))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du bli sterk og få god kondis så gjør alternative ting. Tren allsidig. Bruk koppen din som belastning, ta armhevinger, sit-ups osv. Jogg med Milo, det må da være mye bedre enn å løpe på en tredemølle!? Svøm, da bruker du alle muskelgruppene uten å være redd for å belaste noen. Kom deg ut på langrennsski, der trener du både kondisjon og styrker kroppen. Bygg deg opp en solid grunnform før du begynner å trene på treningsstentre, det kommer du til å ha mye større utbytte av.

(PS, gymlærere sier det de vil si, uten å ha alt for mye peiling på faget sitt(min erfaring))

SÅ SANT SÅ SANT!! :P Der satte du fingeren på det jeg ville fram til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på ski, dra å svøm, gå på skøyter... Det finnes nok av alternativer selv om det er is og snø ute. Dessuten går det godt an å jogge med brodder/pigger under skoene(der røk den unskyldningen ;) ) Tren intervaller, både kort- og langintervaller, det er utrolig god trening for kondisen. Begynn på andre ting enn på treningssentre, dans for eksempel. Utrolig god trening, både kondisjonsmessig og balanse/koordinasjonsmessig. Klatring er også et alternativ, utrolig god styrketrening for armene det.

Det er som Toller påpeker, en grunn til at treningsstentre har satt 16 år som aldersgrense. Man er ikke ferdig utvokst da, og derfor ikke belaste en eller flere spesifike muskler for mye. Man skal trene de store muskelgruppene og styrke kroppen generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Gå på ski, dra å svøm, gå på skøyter... Det finnes nok av alternativer selv om det er is og snø ute. Dessuten går det godt an å jogge med brodder/pigger under skoene(der røk den unskyldningen :P ) Tren intervaller, både kort- og langintervaller, det er utrolig god trening for kondisen. Begynn på andre ting enn på treningssentre, dans for eksempel. Utrolig god trening, både kondisjonsmessig og balanse/koordinasjonsmessig. Klatring er også et alternativ, utrolig god styrketrening for armene det.

Det er som Toller påpeker, en grunn til at treningsstentre har satt 16 år som aldersgrense. Man er ikke ferdig utvokst da, og derfor ikke belaste en eller flere spesifike muskler for mye. Man skal trene de store muskelgruppene og styrke kroppen generelt.

Ohh, takk Nina! :P

I morgen vil jeg gå på skøyter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...