Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningssenter for ungdom?!

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Gå på ski og svøm! Bedre trening får du ikke. Ski trener både styrke og utholdenhet og hele kroppen samtidig! Og så er det gøy! Og med en hund forran blir det enda morsjommere!

Guest Christine
Skrevet
Gå på ski og svøm! Bedre trening får du ikke. Ski trener både styrke og utholdenhet og hele kroppen samtidig! Og så er det gøy! Og med en hund forran blir det enda morsjommere!

Blir vel en del skigåing i vinter..Men bikkja løper bak meg han <_< :D

Skrevet
Blir vel en del skigåing i vinter..Men bikkja løper bak meg han <_< :D

Det er jo bedre det enn at han begynner å blø fordi han angriper stavene dine. Det er noen hunder som gjør sånt også nemlig...

Men det blir jo ikke mye skigåing nå når snøen forsvinner!

Guest Christine
Skrevet
Det er jo bedre det enn at han begynner å blø fordi han angriper stavene dine. Det er noen hunder som gjør sånt også nemlig...

Men det blir jo ikke mye skigåing nå når snøen forsvinner!

Haha! :D

Skal se om jeg finner bedre brodder i butikken nå, så jeg kan jogge...Is er det masse av nå, nesten så mye at jeg kan gå på skøytene til skøytebanen! :D

Skrevet
Jeg er i den rette alderen for sånnt nå, sant uh?! :P

Hihi, men jeg vil serriøst trene nå.

DESSUTEN.. Hvem har sagt at det er så lekkert med syltynne lår!?

Norges flotteste kropp har da ganske brede lår (Mira Craig)

Moten har endelig endret seg :wub:

Så.. Uansett hvordan du trener, så er det jo bra! Men det viktigste er vel at det er gøy!? :wub:

Skrevet

Christine du er gal, tjukke lår du ?!

Jaja.. Uten treningsstudio får du jo trimmet bikkja i samme slengen jo :wub: Mye smartere spør du meg! :wub:

Skrevet
"Skal se om jeg finner bedre brodder i butikken nå, så jeg kan jogge...Is er det masse av nå, nesten så mye at jeg kan gå på skøytene til skøytebanen! "

Et tips er å kjøpe sånne joggesko MED brodder på. Det er bedre å jogge med enn sånne brodder du fester under joggeskoen;-) Da kan du jogge på isen=P

Guest Christine
Skrevet
"Skal se om jeg finner bedre brodder i butikken nå, så jeg kan jogge...Is er det masse av nå, nesten så mye at jeg kan gå på skøytene til skøytebanen! "

Et tips er å kjøpe sånne joggesko MED brodder på. Det er bedre å jogge med enn sånne brodder du fester under joggeskoen;-) Da kan du jogge på isen=P

Næh, fins det? :wub: Jeg vet hva jeg vil ha! :wub:

Skrevet

Ja, gjør det ikke det da? Jeg mener iallefall at jeg har møtt mange med det. Det er bare vanlige joggesko med noen pigger under (pigger fra biler eller noe). De som har det mener skoene er veldig bra:)

Uansett så trenger du ikke noe treningssenter for å holde deg i form. Jeg ville jogget og gjort forskjellige ting(så det ikke blir så kjedelig i lengden). Det som er bra da er at Milo får trim samtidig;-) Og om ett år så er du jo gammel nok til å begynne med treningssenter, og da har du jo den kondisen hvis du har jogget litt. (dessuten er det gratis å være i naturen!)

Men dette var vel egentlig en tråd om treningssentere :wub:

Sorry at jeg ikke quoter, men jeg kan bare skrive raske svar, ellers så kommer det sånn feilmelding opp og jeg må gå ut av internett -_- EDIT: Fant ut hvordan jeg kunne quote med raske svar=D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så dette skjer sammen med andre hunder i huset? Det høres jo ut som hun kan trenger litt tydeligere rammer og trening på ro rundt de andre hundene generelt. Alt dette er jo ting som bør jobbes med, og ikke bare avbrytes og unngåes der og da. Hvis dette allerede har vært sånn i snart to år så vil jeg anbefale å få hjelp av en hundetrener som komme hjem til dere og se på rutinene og hjelpe med et treningsopplegg som kan gjøre henne både tryggere og roligere.
    • Hundene er løse inne så de er ikke i bånd. Har merka at hunden er stresset og ikke helt hva hun skal gjøre med all stresset inne i seg så hopper hun på ryggen. Også eskalerer det. Det samme er i bilen og hundene er i bur. Hunden kan ikke se de andre sitter i bur fordi da bjeffer hun og stresser. Hunden har da eget bur med teppe rundt og det fungerte bedre. Hun må dog hentes ut av bilen sist fordi hun kan ikke se at de andre hundene hopper ut av bilen etter hun er på bakken. Da hopper hun opp på ryggen igjen. Hun er alltid sist ut men noen ganger går heller ikke det og hun blir frustrert. Jeg merka at det var noe med valpen da hunden kom hit og har hatt utfordringer med det senere. Men vi fortsetter å jobbe med dette. Prøver å la hun verken bli overstimulert eller understimulert men med akkurat passe aktivitet. Også det mentale og mentaltrening.
    • Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...